Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 13. februar 2005, 00:21

Hey....

Sidder her med et mærkeligt problem - ikke noget jeg selv har hørt om før ihvertfald.

Jeg har mig den "dårlige" vane med at slukke bag på min PSU, når jeg har computeren slukket, fordi min PSU ellers står og bliver varm...
Men! Noget, et-eller-andet-sted i computeren kan ikke li når jeg slukker bag på PSU'en. Hvis jeg gør det, så opfører den sig sådan:

1. Den vil ikke tænde
2. Jeg holder tænd knappen inde i 15-20 sekunder
3. Efter at have holdt den inde, kan jeg tænde den men den kan ikke boote, og laver en fejl... "C1" står der i displayet på mit 8RDA+
4. Jeg slukker nu bag på PSU'en igen
5. Jeg resetter CMOS
6) Min computer kan nu starte normalt op igen.... Lige indtil jeg igen kommer til at slukke bag på (er ved at vende mig at med det af den her grund)

Nu til spørgsmål... Hvorfor en så fucked opførsel fra min computers side? Hvad trigger den fejl?

Intel Core 2 Duo E6550 @ 3.00 GHz
ASUS P5K-VM iG33
ASUS GeForce 7300GT 256MB. Silent
2GB. Mushkin Enhanced PC2-8500 DDR2
Thermalright XP120 m./ 120 mm. 18dB Papst
Antec Fusion V2 HTPC Kabinet

2

søndag, 13. februar 2005, 08:12

Citeret

Oprindeligt indlæg af Eiberg
Hey....

Sidder her med et mærkeligt problem - ikke noget jeg selv har hørt om før ihvertfald.

Jeg har mig den "dårlige" vane med at slukke bag på min PSU, når jeg har computeren slukket, fordi min PSU ellers står og bliver varm...
Men! Noget, et-eller-andet-sted i computeren kan ikke li når jeg slukker bag på PSU'en. Hvis jeg gør det, så opfører den sig sådan:

1. Den vil ikke tænde
2. Jeg holder tænd knappen inde i 15-20 sekunder
3. Efter at have holdt den inde, kan jeg tænde den men den kan ikke boote, og laver en fejl... "C1" står der i displayet på mit 8RDA+
4. Jeg slukker nu bag på PSU'en igen
5. Jeg resetter CMOS
6) Min computer kan nu starte normalt op igen.... Lige indtil jeg igen kommer til at slukke bag på (er ved at vende mig at med det af den her grund)

Nu til spørgsmål... Hvorfor en så fucked opførsel fra min computers side? Hvad trigger den fejl?

Kig i din manual - der står hvad C1 betyder..... ;)

3

søndag, 13. februar 2005, 11:49

C1 - The number one error that users have with this board. It means that the ram was not detected. To be honest there aren't many fixes for this. Try different combinations of slots and sticks if possible, but the odds are you are out of luck. This board can be extremely picky about ram. In this situation I would test the ram on another board if possible to ensure that it works, and if so, return the motherboard for a new one. I would say that about 10% of boards have this problem with about 25% of ram. Not an impressive number. This error can also appear as C3 or C5.

4

søndag, 13. februar 2005, 12:51

mon ikke batteriet er ved og være flad.
og da dit system er oc er det jo ikke sikkert den vil starte op
med måske std vcore. C1 betyder ram fejl. men kan også komme frem ved ustabil oc.

Gigabyte X38 DS5
E3110>4.0ghz
OCZ PC1150 2x2gb
2X 4870 512mb i CF

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.