Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 10. februar 2005, 21:17

Min kæreste har lige erhvervet sig en Acer Ferrari 3200 ...
Vil bare lige sige at den er ekstremt fed, og køre enormt godt!! Kan KLART anbefales ;)

Er bare kvali :clap:

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

2

torsdag, 10. februar 2005, 21:19

Har kigget meget på den. Den er så fed.

Nu kan du prale med du er i familie med en Ferrari. 8)

3

torsdag, 10. februar 2005, 21:28

Damn, den er godt nok lækker!

8o

Gigabyte GA-P35-DS3
Core 2 Quad Q6600 G0 Xigmatek @ 3,2 ghz
G.Skill PC6400 CL 4-4-4-12
Raptor 10k rpm 74 gb
320 GB Western Digital
8800 GTS @ 800/1800/2100
Antec P182 m. 2x Yate Loon 2x Zalman ZF3
Corsair 620w HX

4

torsdag, 10. februar 2005, 22:32

Citeret

Oprindeligt indlæg af Problack Dragon
Damn, den er godt nok lækker!

8o

Den er også bare lækker!! Totalt gennemtænkt; lækkert tastatur,
medfølgende rød tøsafklub,
medfølgende rød optisk supermus med rødt lys i scrollhjul,
lakeringen er skinnende - totalt perfekt,
den har superdrive (man skubber CDerne ind i en revne),
masser af porte,
virker hurtig,
er sat godt op med regenering, som den kan regenereres tilbage til XP, drivere, antivrus, java osv..

Bare totalt gennemtænkt.. ;)

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

5

torsdag, 10. februar 2005, 22:44

Lækker lækker lækker lækker! :T

6

fredag, 11. februar 2005, 08:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
Vil bare lige sige at den er ekstremt fed, og køre enormt godt!! Kan KLART anbefales ;)

Det er bare indholdet som ikke egner sig til laptop :D

Intel Centrino Mobile Technology eliminere unødigt strømforbrug og holder dig derfor længere i gang. De seneste nyudviklinger er:

Intelligent strømfordeling – der leveres strøm, når behovet er der
Nyt strømoptimeret logik - optimerer forbrug og fordeling af strøm
Intel Centrino Mobile Technology øger også din mobilitet ved brug af den sidste nye generation af enhanced Intel SpeedStep® teknologi, som dynamisk optimerer applikationers ydeevne og strømforbrug.

Og når du anvender programmer, der kræver mindre datakraft, justerer Intel Centrino Mobile Technology automatisk og "lukker ned", således at der spares batteritid, hvor dette er muligt. Din notebook får altså alle muligheder for at spare værdifuld batteritid – og dermed køre længere.

Men er kravene ikke store er den laptop ganske fin

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "freehelp" (11.02.2005, 08:48)

7

fredag, 11. februar 2005, 10:54

Citeret

Oprindeligt indlæg af freehelp

Citeret

Intel Centrino Mobile Technology eliminere unødigt strømforbrug og holder dig derfor længere i gang. De seneste nyudviklinger er:

Intel Centrino Mobile Technology øger også din mobilitet ved brug af den sidste nye generation af enhanced Intel SpeedStep® teknologi, som dynamisk optimerer applikationers ydeevne og strømforbrug.

Og når du anvender programmer, der kræver mindre datakraft, justerer Intel Centrino Mobile Technology automatisk og "lukker ned", således at der spares batteritid, hvor dette er muligt. Din notebook får altså alle muligheder for at spare værdifuld batteritid – og dermed køre længere.

Jeg kender alt til den geniale centrino teknologi, hvor multipleren kan justeres for at mindske strømbrug.. :)..

Og det er rigtigt at Centrino yder ganske pænt uden at udvikle ret meget varme (bruge ret meget strøm), og derved gør sig meget egnet til bærbar, da det lave strømforbrug forhøjer batteritiden væsentligt :)..

Men det er da også det eneste?

Denne bærbar er udstyret med en AMD64 2800+ mobile, og denne kan da sagtens levere kraft nok!!
GFXet er et Radeon 9700 m. 128 mb ram, og dette kan fint køre spil!! NFSU2 kører kanon godt på det ;)

Desuden holder batteriet dejlig længe - faktisk længere end min IBM Centrino 1.6 ghz.. Dette kan jeg på ingen måde forklare, men sådan står verden altser ;)..

Alt i alt vil jeg mene, at dette bærbar er rimelig ultimativ til under 12.000 kr, hvis man også kigger på design.. :)..

8

fredag, 11. februar 2005, 12:21

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af freehelp

Citeret

Jeg kender alt til den geniale centrino teknologi, hvor multipleren kan justeres for at mindske strømbrug.. :)..

Og det er rigtigt at Centrino yder ganske pænt uden at udvikle ret meget varme (bruge ret meget strøm), og derved gør sig meget egnet til bærbar, da det lave strømforbrug forhøjer batteritiden væsentligt :)..

Men det er da også det eneste?

Denne bærbar er udstyret med en AMD64 2800+ mobile, og denne kan da sagtens levere kraft nok!!
GFXet er et Radeon 9700 m. 128 mb ram, og dette kan fint køre spil!! NFSU2 kører kanon godt på det ;)

Desuden holder batteriet dejlig længe - faktisk længere end min IBM Centrino 1.6 ghz.. Dette kan jeg på ingen måde forklare, men sådan står verden altser ;)..

Alt i alt vil jeg mene, at dette bærbar er rimelig ultimativ til under 12.000 kr, hvis man også kigger på design.. :)..

At den hedder AMD64 gør den ikke bedre :D

AMD64 indeholder heller ikke Deeper Sleep og Speedstep-teknologi, og vil derfor bruge en del mere strøm end en Pentium M.

Grafikkortet er ganske fint, men ligemeget hvad - så ville jeg aldrig anbefale nogen andet end Pentium M :D

Skal den endelig gøres lidt teknisk, kan det også siges sådan.

En forøgelse af kapaciteten fra 32-bit til 64-bit er ikke en fordobling af regnekraften, men en gigantisk udvidelse af mulighederne.

Hvert kredsløb i computeren kan have 2 tilstande (tændt eller slukket), og det er derfor forskellen på 2 i 32'vte potens overfor 2 opløftet i potens 64, der er tale om.

Udregnet i almindelige tal er det 4.294.967.296 kredsløb overfor 18.446.744.073.709.600.000 kredsløb! En astronomisk forøgelse. Og hvad betyder det konkret?

Ja, det betyder f.eks. at en 32 bit computer har en begrænsning på 4 gigabyte RAM. Et loft mange database computere rammer allerede i dag. Mens en 64-bit computer har et loft der skal tælles i petabytes - ikke gigabyte eller terrabytes! Helt præcist 18 petabytes RAM!

Nu er det jo heller ikke lutter CPU snak, men mere en arkitektur man snakke rom indenfor laptops.

Fremtiden hedder centrino, og snart sonoma ( aka centrino 2) Og p.t har AMD intet som kan følge dette til sokkeholderne.

Ikke en af de over 350 maskiner jeg har testet, har kunnet formå at følge centrino. MEN ja, maskine rdu har fået er flot, og indholdet nok til langt de fleste. Men snakker man detaljer som strøm, støj og varme m.v så stopper festen :D

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "freehelp" (11.02.2005, 12:29)

9

fredag, 11. februar 2005, 15:40

Personligt syntes jeg den ligner LORT ... *G* ... Kender en der har den ... :crazyeyes:

Men hvis man er intern postmand hos Ferrari, så ville det jo nok være en fin firma-computer ... :)) .... Ellers ville jeg springe over ...

Med hynsyn til indholdet, så ville jeg også KLART vælge en god Centrino istedet for ... ;) .... Samt flere RAM ... :T

Der er dog én ting som er nice ved den ... Hvis det har været en kold dag for hænderne, så skal de bare ligge lidt på den ved siden af den touchpad og voila.... så er de tøet op ... :)) .... Ham jeg kender som har den syntes ikke det var så morsomt ... :))

10

fredag, 11. februar 2005, 15:45

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Personligt syntes jeg den ligner LORT ... *G* ... Kender en der har den ... :crazyeyes:

Men hvis man er intern postmand hos Ferrari, så ville det jo nok være en fin firma-computer ... :)) .... Ellers ville jeg springe over ...

Med hynsyn til indholdet, så ville jeg også KLART vælge en god Centrino istedet for ... ;) .... Samt flere RAM ... :T

Der er dog én ting som er nice ved den ... Hvis det har været en kold dag for hænderne, så skal de bare ligge lidt på den ved siden af den touchpad og voila.... så er de tøet op ... :)) .... Ham jeg kender som har den syntes ikke det var så morsomt ... :))

NU skal du ikke være så negativ os mennesker som ikke har 30k til en bærbar må nøjes med noget da ligner en bil til 150mill :P

11

fredag, 11. februar 2005, 16:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

*Fnis* :T

kimsdipchips --> Centrino koster jo ikke mere - derfor usmart aikke at tage det

13

torsdag, 24. februar 2005, 23:55

Citeret

Oprindeligt indlæg af HuleFanden
Hvilkne af disse er bedst?
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=550356

Eller.
http://www.shgcomputers.com/produkter/in…481&language=UK

Hvad svare de 1.7 til? :D

Du skal cirka gange med 1,5

15

fredag, 25. februar 2005, 00:04

Citeret

Nu har du jo personlige erfarringere med den...
er den pengene værd?

Hvor lang tid batteri ca?

Hvilken andet kan du evt anbefale ellers.

16

fredag, 25. februar 2005, 01:09

Citeret

Citeret

Nu har du jo personlige erfarringere med den...
er den pengene værd?

Hvor lang tid batteri ca?

Hvilken andet kan du evt anbefale ellers.

Hehe.. Den er ekstremt lækker at arbejde med, så den kan klart anbefales..

Dog skal du IKKE købe denne bærbar, hvis batteritid er noget, som du går meget op i... Den holder nemlig ikke mere end små 3 timer..

17

fredag, 25. februar 2005, 01:14

Okay, hvad er RPM på HD?

18

fredag, 25. februar 2005, 07:15

Citeret

Okay, hvad er RPM på HD?

Det er omdrejningstallet for harddisken. 4200rpm betyder altså at skiverne spinner 4200 gange rundt i minuttet.

19

fredag, 25. februar 2005, 10:28

RPM = Rotationer Per Minut....

20

fredag, 25. februar 2005, 13:33

Sorry, Det med RPM Ved jeg godt, udtrykte mig ikke klart nok.. Hvor mange RPM Er det på den HD Der sidder i Ferrai?

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.