Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 10. februar 2005, 17:32

Hejsa!

Jeg har et problem med min nye computer ;(

Den hakker periodisk. Ikke kun i spil, men også i windows. Det kommer ligepludselig, og forsvinder igen efter 2 sekunder. Jeg har prøvet med en masse bios indstillinger, men intet har hjulpet. Jeg kan også udelukke, at det ikke er fordi cpu eller gpu bliver for varm. Har i nogen ide om hvad det kan være? På forhånd tak ;)

2

torsdag, 10. februar 2005, 17:51

Kender det godt...og efter min erfaring så er det fordi det er en helt ny comp .... det går væk efter noget tid... 1md ca. IMO

Intel Core2 Extreme QX9650
Asus Rampage Formula
Mushkin 4GB DDR2-8500
Inno3d 8800GT
Corsair HX620W

3

torsdag, 10. februar 2005, 17:55

Citeret

Oprindeligt indlæg af PolluX^
Kender det godt...og efter min erfaring så er det fordi det er en helt ny comp .... det går væk efter noget tid... 1md ca. IMO

Ja det gør alle nye pc'er, de skal lige 'køres til' først :T

Hehe, vrøvl , prøv at tjekke om du har programmer kørende, antivirus, antispyware ell.lign. , som kører samtidig, jeg var nød til at slukke for mit antivirus, når jeg spillede på min gamle maskine, kan være det er det...

4

torsdag, 10. februar 2005, 18:05

Nej, jeg har intet kørende ved siden af. Hverken antivirus eller antispyware. Jeg har lige prøvet med en ældre gfx driver, men det hjalp heller ikke. Min bios er også helt up to date. Andre forslag?

5

torsdag, 10. februar 2005, 18:21

hvor gammel er den? hvor lang tid har du haft den kørende?

"Don't you know who the fuck i am? ... I`m the Juggernaut, Bitch!."

Ejer af denne webshop med parfumer, hudpleje, make-up og meget mere!

6

torsdag, 10. februar 2005, 18:25

Det er en computer jeg har købt brugt. Jeg har lige formatteret og lagt xp på den. Den består af følgende:

cpu: 2600+
gfx: msi ti4800SE
2x256 samsung dual ddr400

Ved godt det er en ældre spand, men den skal også opdateres lidt med tiden :]

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "dolese1" (17.02.2005, 07:54)

7

tirsdag, 15. februar 2005, 17:44

Nu har jeg prøvet at gå lidt systemetisk frem, for at prøve at finde problemet.

Jeg har haft skiftet begge ramblokke ud: hakker stadig

Jeg har skiftet GFX: hakker stadig

Har bøvlet en masse med bios og opdateret: hakker stadig.

Så er der kun bundkortet tilbage. Kan det være dét? Så betyder det jo nok, at jeg skal investere i et nyt?

8

tirsdag, 15. februar 2005, 19:04

Nu har jeg bestilt et Abit NF7-S. Håber det kan anbefales???

9

tirsdag, 15. februar 2005, 19:09

det mener jeg også min den gjorde lige da jeg havde fået nyt bundkort og diverse... men den er heldigvis kommet fra det,, de skal nok bare køres til. men det kan jo være noget vrus lort

10

torsdag, 17. februar 2005, 18:36

Okay, nu har jeg virkelig brug for hjælp :(

Jeg har fået mit nye Abit NF7-S2 installeret, og fået computeren op at køre igen. Men problemet med at den hakker er det sku STADIG!!!!!!!!!!! Please hjælp mig!

11

torsdag, 17. februar 2005, 19:16

Ingen der har nogle ideer?????

12

torsdag, 17. februar 2005, 19:40

Det kan være virus, prøv evt. online virus scannere som denne :

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Eller denne

:http://www.pandasoftware.com/activescan/…n_principal.htm

Det kan dog også være bios instillinger eller manglende drivere.

Har du husket bundkorts drivere?

Windows opdateringer?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "PharZyde" (17.02.2005, 19:41)

13

torsdag, 17. februar 2005, 20:15

Jeg har kørt activescan. Desuden har jeg allerede panda antivirus installeret.

Har husket bios driver.

Windows er fuldt opdateret.

Bios indstillinger: måske, men det er bare sjovt, at det har været galt med 2 forskellige bundkort???

Kan der evt. være noget galt med fx. mine HDD kabler?

Ellers kan det være grafikkortet?

Det hakker ca. hvert 30 sekund.

14

torsdag, 17. februar 2005, 22:06

bios driver?

Jeg mener drivere til dit bundkort, som f.eks hvis du har via eller nforce chipset, så skal du selvfølgelig vælge via shipset til cia og nforce til nforce.

Ved ikke helt om det kan være dine kabler, prøv evt. at tage dem af og sæt kun det til der skal til for windows kører.

15

torsdag, 17. februar 2005, 22:18

Jeg har lige opdateret bios på mit nye bundkort, og nu ser det sku ud til at det virker som det skal! Håber det bliver ved med det:D Tak for hjælpen!

16

torsdag, 17. februar 2005, 23:02

Jeg krydser fingre for det gør :clap: :cheers:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "PharZyde" (17.02.2005, 23:02)

17

fredag, 18. februar 2005, 00:07

Citeret

Oprindeligt indlæg af John H

Citeret

Oprindeligt indlæg af PolluX^

Ja det gør alle nye pc'er, de skal lige 'køres til' først :T
Hehe, vrøvl , prøv at tjekke om du har programmer kørende, antivirus, antispyware ell.lign. , som kører samtidig, jeg var nød til at slukke for mit antivirus, når jeg spillede på min gamle maskine, kan være det er det...

Fis i en hornlygte. Lortet skal virke i første hug. Alt andet mindet lidt for meget om enten hardware-fejl eller fejl 40 :boxed:

iMac / i7 7700K / 32GB DDR4 2400 / Radeon Pro 580 / 27" 5K Retina
512GB Apple PCI-e SSD / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

MacBook Pro / i5 5275U / 8GB DDR3L / Iris 6100 / 13,3" Retina
256GB Apple SSUBX / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

Synology DS 1515+ (5x2TB WD) / Sony A7 Mk II

18

fredag, 18. februar 2005, 09:04

Hej igen!

Det kan jeg kun give dig ret i Maverick;)

Det er desværre ikke helt forsvundet endnu, men tiden den hakker, er ca. blevet halvveret, så det er ikke så slemt mere. Jeg tror desværre det er grafikkortet det er galt med:( Det er ret nederen! Men det kan vel næsten kun være det, for alt andet har været skiftet i com'en :boxed:

19

fredag, 18. februar 2005, 10:06

gør den det også når du kun er i windows os surfer nettet eller afspiller film klip? Eller gør den det også når pc'en ingen tign laver.

20

fredag, 18. februar 2005, 10:23

Det er der hele tiden! Også når man bare surfer på nettet eller afspiller musik osv!

Når windows er startet op, og man så prøver at bevæge musen, så kan man se, at den hakker en gang i mellem.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "dolese1" (18.02.2005, 10:25)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.