1

onsdag, 9. februar 2005, 20:39

Er der nogen der ved hvordan man trækker 4,5V ~ 300mA ud af en PSU? hvor mange mA er en alm. PSU på?

Håber der er nogen der kan hjælpe...

På forhånd tak ;)

Kaffebønne

Gæst

2

torsdag, 10. februar 2005, 00:35

Man kan sagten lave en lille spændingsregulator med en LM 317 kreds, 1 10Uf kondensator, en alm. 1K ohm modstand og en 10 K ohms variable modstand samlet på et "fumlebrædt" der er mindre end en tændstik æske... Men øhhh... hvad skal du egentlig bruge eksakt 4,5 V til ?

3

torsdag, 10. februar 2005, 18:32

Mange tak for infoen... Aner bare ikke hvordan det skal sættes sammen og sådan (er ikke den helt store haj til elektronik)

Grunden til at jeg skal bruge lige præcis 4,5V@300mA er at jeg har sådan en lysdimmer der skifter farve, som jeg vil ha monteret under en plexiglasrude i toppen af kabinettet... Er der nogen steder på nettet hvor man kan købe de komponenter du snakker om?

4

torsdag, 10. februar 2005, 18:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af Hellm@n
Mange tak for infoen... Aner bare ikke hvordan det skal sættes sammen og sådan (er ikke den helt store haj til elektronik)

Grunden til at jeg skal bruge lige præcis 4,5V@300mA er at jeg har sådan en lysdimmer der skifter farve, som jeg vil ha monteret under en plexiglasrude i toppen af kabinettet... Er der nogen steder på nettet hvor man kan købe de komponenter du snakker om?

Evt. som der bliver skrevet, så anvendt en LM317, men brugen af et variabel modstand er overflødig da du skal have en konstant spænding på 4.5V og ikke har brug for at kunne variere denne.

Det er ligefør jeg også tror at du kan undlade kondensatoren.

Jeg kan godt lave et print til dig med det på hvis det er? Du skal selvf. selv betale prisen for delene + porto, men ellers skal jeg ikke have noget for det.

5

torsdag, 10. februar 2005, 18:45

det lyder da rigtig godt Happy!

Hvad tror du det kommer til at løbe op i?

Det er da helt vildt at du gidder det, nu er jeg en lykkelig mand :D

6

torsdag, 10. februar 2005, 18:48

Citeret

Oprindeligt indlæg af Hellm@n
det lyder da rigtig godt Happy!

Hvad tror du det kommer til at løbe op i?

Det er da helt vildt at du gidder det, nu er jeg en lykkelig mand :D

Lavede lige hurtigt en udregning af prisen for materialerne, og de koster ca. 20 - 30kr. oveni der kommer så porto på ca. 7kr. fra webshoppen. Hvis du så skal have det monteret i en lille boks, så koster det lidt extra - ikke meget.

7

torsdag, 10. februar 2005, 19:19

Okay... så en 70-80 kr, hvis den skal monteres i boks ville ikke være helt ved siden af? laver du så nogle 2 punkter eller indstikshuller hvor jeg kan montere/lodde ledningerne fra lysdimmeren på?

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.