Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 7. februar 2005, 18:04

Halløjsa...

1. Ville bare lige høre efter hvad der er det bedste grafikkort på markedet i Danmark pt... link tak ;)

2. Kommer der inden ikke så længe nogle bedre grafikkort til bærbar, hvilket og hvornår?

Håber i kan hjælpe, på forhånd tak ;)

2

mandag, 7. februar 2005, 18:07

Citeret

Oprindeligt indlæg af NaXieZ
Halløjsa...

1. Ville bare lige høre efter hvad der er det bedste grafikkort på markedet i Danmark pt... link tak ;)

2. Kommer der inden ikke så længe nogle bedre grafikkort til bærbar, hvilket og hvornår?

Håber i kan hjælpe, på forhånd tak ;)

Citat fra min guide om grafikkort til laptops:

PCI Express chippen fra ATI ved navn Mobility Radeon X600 er faktisk identisk med X600 til desktop serien ihvertifælde omkring pixel pipelines og dens vertex shader m. m P. t har jeg ikke fundet oplysninger om deres frekvensen på RAM blokken, chippen eller andre specifikationer der kan give en et praj om ydelsen. Ganske ofte har mobility VGA en lidt mindre frekvens pga. forbruget af strøm, og man kan derfor nok regne med at X600 ligger omkring X600 Pro udgaven.. Chippen er bygget op omkring RV350 og har dermed 0.13 mikron uden low k, så jeg vil tro at X600 400 MHz. Dog er dette p. t et skud herfra J

Den skulle komme i 3 forskellige varianter. En 128MB integreret RAM, en med 64MB integreret RAM og en såkaldt discrete. Sidst nævnte skulle dog benytter sig af system RAM som sit lager, og derfor nok den billigste og langsomste version. Dens RAM bus er lavet med 128 bit, og efter hvad jeg har læst mig til - delt op i 4 x 32bit.

X800 har hele 12 pixelpipelines, som GeForce Go 6800 også har. Dog har X800 seks vertexshader, som er end Go6800.
Selve chippens frekvens ligger 400 MHz, hvor så Go6800 overhaler ”lidt” med 50MHz mere. Hastigheden på RAM modulerne er dog den samme med 400 MHz.
Selve hukommelsen varetages af enten 128 eller 256bit bus. Tilmed kan det understøtte op til 256MB RAM og her også den nye GDDR3 klods.

Mobility Radeon X300

Dette kort er ”fætteren” det X800, og har ikke det samme kvaliteter!
X300 understøtter f. eks. Ikke GDDR3, og dertil kommer også, at chippen på X300 ”kun” er produceres med 32 eller 64 MB RAM. Bus hastigheden her er også kun på 64bit!

Selve clockfrekvensen er også sat lidt ned til 350MHz, og hukommelsen ligger på 300MHz
Da X300 som sagt er lillebroren, har det også kun fire pixelpipelines og to vertexshadere.

Lige p.t er det 9700 og 9800 - men du kan også få en med Go 6800. Men den sidder beklageligt ikke i en Pentium M

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "freehelp" (07.02.2005, 18:08)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.