1

søndag, 6. februar 2005, 17:58

Hej Folkens

Jeg skal måske havde en ny psu.?.

PT har jeg en 300W Codegen ( fulgte med kabinetet )

Den trækker
mb: Abit an7
Athlon XP 1700+ ( 1600 mhz)
512 mb ddr, pc 3200
cpu køler: Spire WhisperRock III
Ingen kabinet køling ( må jeg heller se at få )
2 hd
1 brænder
1 diskekettedrev

overvejer at købe et 6600GT, så ville jeg gerne vide om man skal købe en ny psu??

Hvor meget bruger hver genstand??

Takker :crazyeyes:

Frandsen

2

søndag, 6. februar 2005, 18:29

Det er utrolig komplicerede udregninger der skal til, for at finde ud af hvad hver enkelt den trækker på forholdsvis 12-, 5- og 3,3V linjerne.. :)...

Derfor vil jeg på ingen måde prøve at regne dette ud - men mit råd til dig er; Købt dit 6600GT (For øvrigt et godt valg!), smid det i, og se hvordan compen køre.. Hvis du er heldig, sker der ikke noget...

Der kan dog sket det, at kortet køre langsommere end normal, og du kan være ude for eventuelle crashes/reboots... Så skal du have en ny PSU...
Her vil jeg helt klart anbefale Chill Innovation - en 400W el. 510W, alt efter hvad din pung siger.. :)

En Chill Innovation PSU er nemlig totalt lydløs, IMO pæn og har sort-sleevet (over trukket med "sokker) alle kabler fra start af... Og desuden er den ikke ret dyr ;)...
Jeg kan anbefale forhandleren SHG til eventuelt køb af en Chill Innovation PSU.. :)..

SHG har nemlig hurtig levering, og god service IMO :)

- Held og lykke med projektet :cheers:

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

3

søndag, 6. februar 2005, 21:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
Det er utrolig komplicerede udregninger der skal til, for at finde ud af hvad hver enkelt den trækker på forholdsvis 12-, 5- og 3,3V linjerne.. :)...

Derfor vil jeg på ingen måde prøve at regne dette ud - men mit råd til dig er; Købt dit 6600GT (For øvrigt et godt valg!), smid det i, og se hvordan compen køre.. Hvis du er heldig, sker der ikke noget...

Der kan dog sket det, at kortet køre langsommere end normal, og du kan være ude for eventuelle crashes/reboots... Så skal du have en ny PSU...
Her vil jeg helt klart anbefale Chill Innovation - en 400W el. 510W, alt efter hvad din pung siger.. :)

En Chill Innovation PSU er nemlig totalt lydløs, IMO pæn og har sort-sleevet (over trukket med "sokker) alle kabler fra start af... Og desuden er den ikke ret dyr ;)...
Jeg kan anbefale forhandleren SHG til eventuelt køb af en Chill Innovation PSU.. :)..

SHG har nemlig hurtig levering, og god service IMO :)

- Held og lykke med projektet :cheers:

I princippet så jo større PSU jo bedre? Er der ingen negative sider ved en så stor PSU?

4

søndag, 6. februar 2005, 21:12

altså jeg har levet med min chieftec 300 watt de sidste 2 år uden problemer så ja du kan Muligvis anskaffe dig et 6600 gt

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

5

søndag, 6. februar 2005, 21:58

frandsen
et gæt ville være at din nuværende 300W psu giver dig omkring 13amp, og det kan godt trække dit system nu.
med et GF6600GT oven i, skulle den stadigvæk kunne køre det, men vil da anbefale dig at få en psu med minimum 18amp på +12V så er du også sikret lidt længere frem i tiden.

6

mandag, 7. februar 2005, 11:26

det er sku et godt gæt.

det DU/I mener at jeg min skal købe en 500W psu, hvis den skal være fremtids sikret??

Tak for svarene :clap:

7

mandag, 7. februar 2005, 11:41

Jeg har, hvis du skulle være interresseret, en Enermax EG651P-VE psu (550W)
+3.3V / 40A
+5V /46A
+12V /24A
-5V /1A
-12V / 1A
+5Vsb /1.8A
Den er et par år gammel, men kører perfekt.

8

mandag, 7. februar 2005, 12:12

ja frandsen køb dog den, du kan læse i hans anden tråd hvorfor den sælges.
men et hint ville være at en ny psu skal trække et stort læs med 8 hdd + div. ;)

og de 24amp ville være perfekt for dig og din spands future :]

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.