Korkybitch

Gæst

1

søndag, 6. februar 2005, 14:28

Jeg har købt en comp. og samlet den. Problemet er nu: Når jeg sætter strømkablet i strømforsyningen og trykker på start knappen bagpå, siger den en underlig sitrende lyd, og køleblæserne bliver skudt igang lige kort. Computeren gider ikke tænde overhovedet, og den sitrende lyd forsvinder først når man slukker for strømmerten. Går udfra at der ingen forbindelse er til motherboardet, og at strømmen så blot går ind i strømforsyning og så ingen vejne kommer. Jeg har prøvet tre forskellige strømforsyninger, og de samme symptomer viser sig.

Jeg har et Asus ASUS A7N8X-X bundkort sat i. Dette bundkort har tilsyneladene ingen CPU power connector, kan det passe? Har aldrig selv samlet en comp. uden sådan en. Og kan det være problemet?

Korkybitch

Gæst

2

mandag, 7. februar 2005, 11:35

Bliver jeg nød til at købe et nyt bundkort? Og er det i det hele taget her fejlen ligger? Der må da være nogen der har prøvet det her før?

3

mandag, 7. februar 2005, 13:37

Jeg har selv haft samme problem hvor blæseren kort bliver skudt igang og så sker der ikke mere. Jeg troede det var strømforsyningen da jeg var nede til det kun kunne være strømforsyning og bundkort - men det viste sig at være bundkort.
Det hjælper måske ikke meget - andet end det godt kan være bundkort. Mit bundkort var et Asus P4P800.

Core i5-750
Asrock P55 Pro
Geforce 8800GT
4 gb ddr3

4

mandag, 7. februar 2005, 14:27

mit raad er at tage alt ud af kabinettet og arranger det paa en seng eller lignende. saa proeve med en ram blok, gfx cpu og ikke andet. saa er flest mulige elementer fjernet, og det er nemmere at finde fejlen.

(har du husket p4 stikket?)

I´d Rarther Be Rich Than Stupid !

5

mandag, 7. februar 2005, 16:58

Jeg havde samme problem med mit bundkort da jeg fik ny com.. Tjek din køler på processoren om den sidder skævt, for gør den det, så når temp. over 70-80 grader og idag er de fleste bundkort lavede til at slukke ved de temps. Det skulle gerne kune løse det

Asrock P4V88
512 pc 3200 ram
Geforce4 mx440
350 watt psu

6

mandag, 7. februar 2005, 17:36

der er kun det 20 pins stik til bundkortet....

har du husket at lade det plastik der sidder i agp porten blive i..........det kan sagtens være derfor...

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

Korkybitch

Gæst

7

tirsdag, 8. februar 2005, 21:50

Max DOH! Jeg havde ikke fået monteret de der afstandsskruer som skal holde bundkortet adskildt fra kabinettet. Nu er CPU'en så blevet ristet, og efter at rammene er blevet talt op kommer jeg ikke længere da den skriver følgende besked "Warning: CPU has been changed". Det betyder vel at den er blevet smadret ikke sandt?

8

tirsdag, 8. februar 2005, 21:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af Korkybitch
Max DOH! Jeg havde ikke fået monteret de der afstandsskruer som skal holde bundkortet adskildt fra kabinettet. Nu er CPU'en så blevet ristet, og efter at rammene er blevet talt op kommer jeg ikke længere da den skriver følgende besked "Warning: CPU has been changed". Det betyder vel at den er blevet smadret ikke sandt?

Hvis den havde været smadret, havde du slet ikke kunnet boote.

Kan du ikke trykke F1 eller lignende?
Hvad står der i bunden af skærmen?

Korkybitch

Gæst

9

tirsdag, 8. februar 2005, 23:13

Cool! I bunden står der den der smøre med "Tryk del for at komme videre til BIOS"

Desuden skrev den i opstartsteksten at det var en 1300 processor der sidder i, men det er faktisk en 3000+ XP. Kan det da så passe at hvis jeg sætter motherboardets FSB op så det svarer til en 3000+ XP's at det så ville virke? Jeg kan først komme til at prøve det på Torsdag, det er ikke mig der samler den, så har den ikke lige ved hånden..

Men tak for info!

10

tirsdag, 8. februar 2005, 23:16

har du prøvet at resette cmos? ellers er det meget vigtigt du ikke overclokker men sætter den op som den normalt står...

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

Korkybitch

Gæst

11

onsdag, 9. februar 2005, 11:19

Det vil jeg gøre som det første. Nu må vi så se om alting er iorden derefter:)

12

onsdag, 9. februar 2005, 15:15

Afbrændte PSUer er årsag nr. 1 til afbrændte PC'ere. Derfor man altid skal købe kvali. http://newz.dk/redir.php?id=15630

Korkybitch

Gæst

13

onsdag, 9. februar 2005, 15:23

Nu tror jeg så næppe at hele tre PSU'er tilfædigvis brændte sammen lige i rap. Specielt ikke når den ene var en Chieftec 360 Watt og den anden en 510 Watt Chill-Innovasion..

14

onsdag, 9. februar 2005, 16:43

Nej hvis en PSU brænder sammen kan den let have forårsaget så meget skade på forskellige komponenter at de går i stykker og derved giver fejlstrøm i systemet, så den næste PSU der bliver sat til også brænder af :)

15

onsdag, 9. februar 2005, 18:39

Jeg er RMA teknikkker, har haft problemet før, kunne være USB stik der ikke er korrekt tisluttet, det kan også være bundkortet der kortslutter på bagpladen..
Lige nogle skud..

//Mads

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.