Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 6. februar 2005, 02:29

Tjek lige dette screenshot taget i sandra hvor min cpu kører 3.0@3200

Er scoren ikke temmelig lav?? og hvad kan jeg gøre ved det?
Det skal siges at min heatspreeder røg af min cpu forleden, men den er blevet monteret igen.

Core i5-4690K, Vandkølet+ ASUS Maximus VII Hero

4x4 GB Corsair memory
EVGA GeForce GTX 980 Ti Superclocked+ ACX 2.0+ Vandkølet

Creative X-Fi

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Switz" (06.02.2005, 02:31)

2

søndag, 6. februar 2005, 10:18

nu kan jeg ikke se så meget på billedet, men det kan jo være fordi du har nogle andre ting kørernde, som også bruger CPUen samtidig med du kører testen. Det kan have indflydelse.

BTW. hvordan røg låget af din CPU???

Intel Core i5-750
ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
ASUS EAH6850
Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

3

søndag, 6. februar 2005, 10:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af ostermark
nu kan jeg ikke se så meget på billedet, men det kan jo være fordi du har nogle andre ting kørernde, som også bruger CPUen samtidig med du kører testen. Det kan have indflydelse.

BTW. hvordan røg låget af din CPU???

når jeg tester min cpu så får den mindre i score end en p4 2.4

Det øverste tal i mit billede står der 5100
i bjælken nedenunder står der 2800
Der var desværre ikke andre ting der brugte cpukraft da jeg kørte testen.
L¨åget / heatspreaderen røg af da jeg tog mit maze 3 kølehoved af cpu og det lim der holdte delene samlet var helt fluldret. Har fået af vide at det godt kunne ske når man har haft en vapo koblet på sit system gennem længere tid. Men han sagde bare at det ik betød noget om man havde den heatspreader på eller ej. Jeg valgte så at sætte den fast igen med noget sekundlim. Fatter bare ik hvad der er sket for cpu den fejler ik i cpuburn??? nogle ideer til hvad der er sket? og kan jeg evt fjerne heatspreaderen igen og køre uden den for at se om det så virker?

4x4 GB Corsair memory

Creative X-Fi

4

søndag, 6. februar 2005, 11:01

Har du mulighed for at tage nogen CPU-z screenshot og se, så vi kan se, hvad den præcist står til din cpu... også gerne hvor meget RAM hastigheden er

Intel Core i5-750
ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
ASUS EAH6850
Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

5

søndag, 6. februar 2005, 11:42

Citeret

Oprindeligt indlæg af ostermark
Har du mulighed for at tage nogen CPU-z screenshot og se, så vi kan se, hvad den præcist står til din cpu... også gerne hvor meget RAM hastigheden er

Hej igen ostermark. Jeg har fået løst problemet nu. Det var mig der havde været en skovl til at sætte den der heatspreader på igen. Den sluttede ikke helt tæt til cpu kernen. Jeg kunne se den lim jeg havde brugt var ved at blive opløst :] Nu har jeg monteret mit vandkøling direkte på kernen og nu virker det hele vist som det skal igen.

4x4 GB Corsair memory

Creative X-Fi

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Switz" (06.02.2005, 11:43)

6

søndag, 6. februar 2005, 11:45

Jeg har lidt svært ved at se hvad der står, men jeg kan lige se der står 3200 i core clock, kan det passe?

Gigabyte GA-P35-DS3
Core 2 Quad Q6600 G0 Xigmatek @ 3,2 ghz
G.Skill PC6400 CL 4-4-4-12
Raptor 10k rpm 74 gb
320 GB Western Digital
8800 GTS @ 800/1800/2100
Antec P182 m. 2x Yate Loon 2x Zalman ZF3
Corsair 620w HX

7

søndag, 6. februar 2005, 11:45

jeg kan se du har overclockket men er det så en stabil overclockking du har lavet?

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

8

søndag, 6. februar 2005, 11:48

Citeret

Oprindeligt indlæg af Problack Dragon
Jeg har lidt svært ved at se hvad der står, men jeg kan lige se der står 3200 i core clock, kan det passe?

He hbe ja jeg aner ik hvordan man tilpasser billederne til herinde, så det blir lidt småt når det kun må fylde 79 kb billedet. Hvordan gør jeg ellers???
Ja der står 3200 i core :D

Har lige scoret 11625 i 3dmark 03

4x4 GB Corsair memory

Creative X-Fi

9

søndag, 6. februar 2005, 11:49

altså du har overclockket din cpu hvis du går tilbage til standard indstillinger og ser hvad du scorer der...

det er sjællent at en cpu er "halv" smadret

10

søndag, 6. februar 2005, 11:49

Citeret

Oprindeligt indlæg af mrflashbag
jeg kan se du har overclockket men er det så en stabil overclockking du har lavet?

Ja det håber jeg da det er, nu er jeg ik den store tweaker.Tænker mest på ram. Kan ikke få mine corsair xms til at yde ordentligt og det er sgu træls når jeg gav 3400 kr for dem.

4x4 GB Corsair memory

Creative X-Fi

11

søndag, 6. februar 2005, 11:51

Citeret

altså du har overclockket din cpu hvis du går tilbage til standard indstillinger og ser hvad du scorer der...

det er sjællent at en cpu er "halv" smadret

Ved standard clock der scorer jeg 10951 i 3dmark03

4x4 GB Corsair memory

Creative X-Fi

12

søndag, 6. februar 2005, 11:51

prøv nu lige at gøre som jeg siger i stedet... gå ind i biossen og sæt den op til at kører performance opsætningen... start igen og lav testen.

13

søndag, 6. februar 2005, 12:14

Citeret

prøv nu lige at gøre som jeg siger i stedet... gå ind i biossen og sæt den op til at kører performance opsætningen... start igen og lav testen.

Nu er testen så lavet med performance opsætning uden nogen form for problemer.

4x4 GB Corsair memory

Creative X-Fi

14

søndag, 6. februar 2005, 12:24

hvad mener du uden nogen form for problemer? har det løst problemet eller hvad?

15

søndag, 6. februar 2005, 12:31

Citeret

hvad mener du uden nogen form for problemer? har det løst problemet eller hvad?

Hmm jeg tror det er dig der ikke lige har læst hele tråden igennem, så ville du se problemet var løst inden du skrev at jeg skulle gå ud og sætte min bios til performance ;)

4x4 GB Corsair memory

Creative X-Fi

16

søndag, 6. februar 2005, 12:44

nu er jeg ude på dybt vand dit problem var din cpu men det har du klaret ved at sætte den op til performance settings som jeg sagde eller var det noget andet :D

17

søndag, 6. februar 2005, 12:50

Citeret

nu er jeg ude på dybt vand dit problem var din cpu men det har du klaret ved at sætte den op til performance settings som jeg sagde eller var det noget andet :D

He he he nej nej du er lidt galt på den Mr flashbag ;)
Problemet var at min cpu performede af røv til siden mit heatspreader røg af forleden da jeg skulle montere nyt vandkøling. Jeg limede den så på igen med sekundlim. derefter så kunne min cpu intet og den gik ned konstant, derfor startede jeg tråden.
Skrev så senere idag at jeg havde taget cpu ud igen og så at limen havde løsnet sig så derfor valgte jeg at helt bruge cpuèn uden den der heatspreader. OG nu er alle problemerne løst he he, men tak for dine råd alligevel. Tror det er første gang jeg har sat min bios op til at køre performance :cheers:

4x4 GB Corsair memory

Creative X-Fi

18

søndag, 6. februar 2005, 12:54

Okay sorry der :D jeg var vidst lidt væk :D men :cheers:

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.