Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 5. februar 2005, 20:31

Hej, jeg har lige flyttet mit hardware fra et kabinet til et andet, hver gang jeg starter op går skærmen så i standby... i mine højtalere kan jeg så høre den der lamme stemme ting som nogle af de nye asus bundkort har, den siger hele tiden "CPU test failed", har prøvet at tage CPU'en ud flere gange og tjekke om der var noget galt med den. Der var godt nok nogle bukkede ben... men det var fordi CPU sad fast på heatsink da jeg tog den af, og havde ikke lige set den var der. Nogle bud på hvad der kan være galt, og hvad jeg evt. kan gøre for at fixe det.

Jeg har et P4C800-E deluxe og en P4 prescott 3,2 ghz.

EDIT: den siger så godt nok "system failed CPU test"

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "JacobN" (05.02.2005, 20:49)

2

lørdag, 5. februar 2005, 20:51

Citeret

Oprindeligt indlæg af JacobN
Hej, jeg har lige flyttet mit hardware fra et kabinet til et andet, hver gang jeg starter op går skærmen så i standby... i mine højtalere kan jeg så høre den der lamme stemme ting som nogle af de nye asus bundkort har, den siger hele tiden "CPU test failed", har prøvet at tage CPU'en ud flere gange og tjekke om der var noget galt med den. Der var godt nok nogle bukkede ben... men det var fordi CPU sad fast på heatsink da jeg tog den af, og havde ikke lige set den var der. Nogle bud på hvad der kan være galt, og hvad jeg evt. kan gøre for at fixe det.

Check at CPU'en sidder ordentligt i soklen..

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

3

lørdag, 5. februar 2005, 20:55

Har tjekket det. Men det hjælper lige lidt.... :(

4

lørdag, 5. februar 2005, 21:12

intet bedre bud end "check om CPU'en sidder ordentligt i" ? Det var jo det første jeg tjekkede...

5

lørdag, 5. februar 2005, 23:43

Citeret

intet bedre bud end "check om CPU'en sidder ordentligt i" ? Det var jo det første jeg tjekkede...

skal bare lige være 100 sikker, du har husket at få bundkort mellem stykkerne i ikke ? du ved, de metal tingester du skal skrue dit motherboard fast på

6

lørdag, 5. februar 2005, 23:45

Citeret

har du kunne rette de bukkede ben op?
har du sat alle stikkene korrekt i ?...

hvis ikke dette hjælper så prøv at samle din computer på bordet i løsdele og start op

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

7

søndag, 6. februar 2005, 10:20

reset lige BIOS engang og prøv så igen, med så lidt hardware i som muligt. Kun HDD og grafikkort og ikke mere tilsluttet.

Intel Core i5-750
ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
ASUS EAH6850
Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

8

søndag, 6. februar 2005, 10:41

reset bios? nu er det så første gang jeg skal det... skal det være mens der er strøm på? altså når maskinen er "sluikket" men der stadig er tændt for PSU'en, eller når jeg har slukket for det hele og taget strømstikket ud?

Og angående de ben på CPU'en, de sidder så lige nu at jeg ikke længere kan se de sidder skævt, og er ret sikker på alle stik sidder rigtigt i da alt det andet hardware starter op.

9

søndag, 6. februar 2005, 10:45

Citeret

reset bios? nu er det så første gang jeg skal det... skal det være mens der er strøm på? altså når maskinen er "sluikket" men der stadig er tændt for PSU'en, eller når jeg har slukket for det hele og taget strømstikket ud?

Og angående de ben på CPU'en, de sidder så lige nu at jeg ikke længere kan se de sidder skævt, og er ret sikker på alle stik sidder rigtigt i da alt det andet hardware starter op.

Du skal tage strømstikket fra PSU'en ud. På dit bundkort sidder der en jumper, sikkert ved siden af CMOS batteriet. Den lille "hætte" sidder på pin 1+2. Den skal du rykke hen, så den sidder på pin 2+3. Lad den sidde der 30 sek. eller hvor lang tid du vil. Derefter flytter du "hætten" tilbage på pin 1+2. Så skulle den gerne boote op! ;)

EDIT: Bagefter skal du en tur i bios..

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Exxon" (06.02.2005, 10:45)

10

søndag, 6. februar 2005, 10:54

Det hjalp så heller ikke 8o

11

søndag, 6. februar 2005, 10:55

Citeret

Det hjalp så heller ikke 8o

Hmm.. Den siger bare "Failed CPU test"?
Måske din CPU er futtet af under samlingen.. Du har ikke mulighed for at prøve en anden P4?

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

12

søndag, 6. februar 2005, 10:58

Ja, det har jeg så, ved bare ikke hvor meget min bror er for at låne sin 3,2C ud, men koster jeg ikke noget at spørge...

13

søndag, 6. februar 2005, 11:00

Citeret

Ja, det har jeg så, ved bare ikke hvor meget min bror er for at låne sin 3,2C ud, men koster jeg ikke noget at spørge...

Well.. Det er bedre at spørge, end at blive ved med at fejlsøge. ;)

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

14

søndag, 6. februar 2005, 12:10

Hvad med cpukøleren - sidder den ordentligt ? og har du husket komme et passende lag kølepasta på ? Kører køleren i det hel taget ?

15

søndag, 6. februar 2005, 12:47

Disable det der voice-lort, og slå alarmen ved for lave omdrejninger på CPU fra.

iMac / i7 7700K / 32GB DDR4 2400 / Radeon Pro 580 / 27" 5K Retina
512GB Apple PCI-e SSD / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

MacBook Pro / i5 5275U / 8GB DDR3L / Iris 6100 / 13,3" Retina
256GB Apple SSUBX / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

Synology DS 1515+ (5x2TB WD) / Sony A7 Mk II

16

søndag, 6. februar 2005, 12:56

Har sikret mit køleren sidder ordentligt på, bruger AS5 i et ikke for tykt, eller for tyndt lag, blæseren kører fint. og kan ikke disable det voice lort der, for der kommer intet skærmbilled og kan slet ikke gøre andet end at slukke den igen.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.