1

lørdag, 5. februar 2005, 15:09

Hey gutter!

Jeg er lige i færd med at tjekke markedet for bærbare (som jeg i øvrigt synes er en jungle). Formålet, med at anskaffe mig en bærbar, er, at jeg skal til udlandet et halvt års tid efter sommerferien, så den skal faktisk erstatte min stationære. Derfor ville jeg gerne kunne bruge den til både at høre musik, se film, gå på nettet, spille...og meget mere!

Jeg har fundet en rigtig fed én (synes jeg selv). Skærmen er 15,4" med max-opløsning på 1680x1050.

Punkt 1: Passer det, at bærbare med 15,4" er dårligere til spil end 'almindelige'? Og hvorfor?

Punkt 2: Passer det, at hvis man sætter opløsningen ned på en bærbar, når man spiller, så bliver billedet sløret? Og bliver billedet også sløret, hvis man sætter opløsningen ned, når man ikke spiller?

Håber på fyldestgørende svar angående de to punkter!

På forhånd tak!

Beware - the return of the pigs is near!

2

lørdag, 5. februar 2005, 17:11

Citeret

Oprindeligt indlæg af Xavis
Hey gutter!

Jeg er lige i færd med at tjekke markedet for bærbare (som jeg i øvrigt synes er en jungle). Formålet, med at anskaffe mig en bærbar, er, at jeg skal til udlandet et halvt års tid efter sommerferien, så den skal faktisk erstatte min stationære. Derfor ville jeg gerne kunne bruge den til både at høre musik, se film, gå på nettet, spille...og meget mere!

Jeg har fundet en rigtig fed én (synes jeg selv). Skærmen er 15,4" med max-opløsning på 1680x1050.

Punkt 1: Passer det, at bærbare med 15,4" er dårligere til spil end 'almindelige'? Og hvorfor?

Punkt 2: Passer det, at hvis man sætter opløsningen ned på en bærbar, når man spiller, så bliver billedet sløret? Og bliver billedet også sløret, hvis man sætter opløsningen ned, når man ikke spiller?

Håber på fyldestgørende svar angående de to punkter!

På forhånd tak!

I driveren til ATI og Nvidia grafikkort kan man sætte om billedet skal fylde hele skærmen ud, når der anvendes andet end "native" opløsning. Hvis det sættes til ikke at fylde skærmen ud, vil der komme storte bjælken i toppen/ bunden og/ eller siderne - alt afhængig af opløsning.

Alt andet end "native" opløsning på en TFT-skærm vil give et uskarpt billede. Det er mere synligt i Windows end det vil være i spil hvor der er hurtige bevægelser.

3

lørdag, 5. februar 2005, 22:24

Okay!

Så selvom man sætter indstillingen til at lave 'sorte bjælker' i top/bund/sider, så vil det alligevel give et uskarpt billede?

Hvad ville du foretrække af max-opløsning til en bærbar: 1280x800 el. 1680x1050?

Xavis

4

søndag, 6. februar 2005, 14:59

...er der ikke nogen, der har lyst til at give et bud på dette?

Kunne godt bruge lidt råd og vejledning...

På forhånd tak!

Xavis

5

søndag, 6. februar 2005, 15:02

Citeret

Oprindeligt indlæg af Xavis
Okay!

Så selvom man sætter indstillingen til at lave 'sorte bjælker' i top/bund/sider, så vil det alligevel give et uskarpt billede?

Hvad ville du foretrække af max-opløsning til en bærbar: 1280x800 el. 1680x1050?

Xavis

Nej, nej, hvis du sætter den til sorte bjælker, vil den mappe pixels 1:1 ligesom når du kører i "native" opløsning = bedste billedkvalitet.

Altid højeste opløsning, hvis det er den eneste forskel på de to skærme.

Er det den nye Zepto Znote 2215W, du kikker på?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Zulu" (06.02.2005, 15:05)

6

søndag, 6. februar 2005, 15:28

Okay - det lyder rigtig god!

Jeg havde lidt kig på M5'eren her:
http://www.billigebaerbare.dk/modeller.asp?r=22&tag=pcer

...og den her:
http://www.computeronline.dk/servlet/VisVare?vareID=147299

Men jeg har også været lidt inde og lure på Zepto. Eneste 'problem' med dem er, at de kun har én bærbar med 15,4", men den, jeg skal ha' skulle gerne kunne en hel del mere.

Xavis

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.