Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 4. februar 2005, 16:42

Jeg har 15000 kroner at lege med.
jeg skal have som sagt en FULD computer.. med skærm.. 17" eller 19" og det skal være en AMD64 3500+ min.. og nogle syge ram.. og et kabinet som der er plads i.. og husk alt :P og det skal være et Leadtek 6800GT :)

nogen der kan hjælpe lidt? :)

Erbo Entertainment
(Promotions, Video and Audio production)

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

3

fredag, 4. februar 2005, 16:49

Kunne også smide et system sammen med PCI Expresse og sli, men har min egen mening om dette område - som jeg nok ikke er populær på .D

Som udgangspunkt er der dog ikke meget anvendelse i PCI Express set ud fra et brugersynspunkt. PCI Express er i høj grad "morgendagens" teknologi, der skal sørge for, at grafikkortene ikke i fremtiden rammer loftet.

Blandt fordelene ved PCI Express er, at hastigheden er fordoblet i forhold til AGP 8x. Desuden kan man sende og modtage data samtidig via PCI Express-bussen, og det betyder generelt et hurtigere system.

Som udgangspunkt er der dog ikke meget anvendelse i PCI Express set ud fra et brugersynspunkt. PCI Express er i høj grad "morgendagens" teknologi, der skal sørge for, at grafikkortene ikke i fremtiden rammer loftet.

Man skal således ikke regne med, at spil bliver hurtigere, blot fordi man skifter AGP-modellen ud med en PCI Express-version.

Blandt fordelene ved PCI Express er, at hastigheden er fordoblet i forhold til AGP 8x. Desuden kan man sende og modtage data samtidig via PCI Express-bussen, og det betyder generelt et hurtigere system.

Vil du gerne have 64bit arkitechtur skal du gøre dig klar over følgende:

DDR-II er baseret på første generation af DDR RAM, men den nye standard tillader højere hastigheder for dataoverførsel. Samtidig bliver strømforbruget mindre. Spændingen til modulerne sættes ned fra 2,5 til 1,8 volt.

Hvor DDR-RAM kan levere to bit pr. clockcyklus for hver buslinje, kan DDR-II klare fire bit. Den effektive frekvens er således dobbelt så høj, hvis den reelle kernefrekvens er den samme.

For begge standarder gælder, at bussen er 64 bit bred, og DDR-II RAM med en effektiv frekvens på 533 MHz kan derfor klare en båndbredde på mere end 4,2 gigabyte i sekundet.

Efterspørgslen efter DDR-II RAM vil ikke mindst afhænge af, om verdens største processor-producent Intel vil understøtte standarden. I første omgang vil dual channel DDR400 RAM være optimalt til de nye Intel-processorer, der lanceres i løbet af de næste par måneder, men på lidt længere sigt er DDR-II RAM ikke til at komme uden om.

Under alle omstændigheder kræver DDR-II RAM nye bundkort, idet modulerne har flere ben end DDR RAM-moduler.

PCI Express er afløseren til bussystemerne PCI og AGP som bruges til overførsel af data i bundkortet. PCI har traditionelt stået for data fra harddisk, lydkort, netkort og lignende, mens AGP udelukkende tog sig af data fra grafikkortet. Ulempen ved disse to systemer er deres begrænsede båndbredde; PCI kan kun transportere 133 MB pr. sekund, mens AGP ved 8X kan transportere lidt over 2 GB pr. sekund. PCI standarden har i årevis været presset til det yderste, og AGP vil nå sin grænse før eller siden. Derfor er PCI Express udviklet som en fælles afløser.
Med den nye standard kan mange enheder kommunikere med hinanden samtidigt, i modsætning til tidligere, hvor kun to enheder havde adgang samtidigt. Det er også muligt at tildele enkelt hardware flere kanaler, så der opnås højere båndbredde. Mindre krævende hardware vil køre med 1X, mens eksempelvis grafikkort laves til 16X. Dette vil også betyde at kortene fysisk skal have forskellige porte på bundkortet.

For det første er det vigtigt at bemærke at hverken Intel eller Nvidia har en Native PCI-Express løsning klar, dvs. der bruges stadig en AGP->PCIe bridge, hvilket betyder at der endnu ingen fordele er ved PCI Express hvad angår teoretisk tilgængelig båndbredde. nVIDIA bruger som nævnt en ekstern bridge, mens ATI der jo ellers hævdede at have Native PCI Express har en intern bridge - det gør dog ingen praktisk forskel om man skjuler denne bridge eller ej

4

fredag, 4. februar 2005, 16:52

P4 vs AMD64 - tja denne evige krig er umulig at vælge mellem - det ene er programmeret på en måde, og den anden på en anden måde.

Mange har det med at sige AMD er bedst til spil, og P4 er bedst til generel performance.

AMD og Intel bygger på TO FORSKELLIGE arkitekturer. Derfor er det som at sammenligne æbler med appelsiner at prøve at sammenligne de to preocessorer når vi går ud over deres evner SOM X86 kompatible CPU'er.

HVIS det var mig, skulle opgradere blev det helt sikkert AMD64, som må siges at være mere "fremtidssikret" dette p.g.a. det snart ventet longhorn, som arbejder i 64bit.

Dertil kommer også at AMD64 efter min mening tænker sig mere om når de lancere noget.

5

fredag, 4. februar 2005, 16:52

Har lige lavet et sys til en ven. Ud over det så smid ellers en Lg1720B oven i og også disse ram OCZ 1GB (2 x 512MB) PC3200 Dual Channel Platinum Series EL-DDR REVISION 2 CAS2.

Regner med at samle hans system efter de dejlige terminsprøver, så skal I nok få at høre hvad DFI kan på luft.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "rasmusvn" (04.02.2005, 17:05)

6

lørdag, 5. februar 2005, 20:08

Citeret

Oprindeligt indlæg af freehelp
P4 vs AMD64 - tja denne evige krig er umulig at vælge mellem - det ene er programmeret på en måde, og den anden på en anden måde.

Mange har det med at sige AMD er bedst til spil, og P4 er bedst til generel performance.

AMD og Intel bygger på TO FORSKELLIGE arkitekturer. Derfor er det som at sammenligne æbler med appelsiner at prøve at sammenligne de to preocessorer når vi går ud over deres evner SOM X86 kompatible CPU'er.

HVIS det var mig, skulle opgradere blev det helt sikkert AMD64, som må siges at være mere "fremtidssikret" dette p.g.a. det snart ventet longhorn, som arbejder i 64bit.

Dertil kommer også at AMD64 efter min mening tænker sig mere om når de lancere noget.

ok :D alt dette lyder kanon :D jeg vil lige se på det.. men hva mener du med det du snakker om de 0.9 micro?

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

7

søndag, 6. februar 2005, 15:38

Citeret

Oprindeligt indlæg af Firedog

Citeret

ok :D alt dette lyder kanon :D jeg vil lige se på det.. men hva mener du med det du snakker om de 0.9 micro?

Det er tykkelsen på trådene i kernen

8

søndag, 6. februar 2005, 17:44

Ja, tag DFI's nye 939 board, det skulle være SÅ nice :)

MSI 3.0 & QcK Heavy
AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
DFI UT SLI-D
Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
Geforce 7900 GT
550W antec Truepower
Windows XP

9

søndag, 6. februar 2005, 22:33

En komplet computer :D eller skal den være stiv ?

Don't get mad, get even...

10

torsdag, 10. februar 2005, 00:51

det er blevet til det her.. tror der kommer til at flyve meget fint :D hehe

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

11

torsdag, 10. februar 2005, 00:52

det kan ikke være i en sorry.. der kommer en til

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

12

torsdag, 10. februar 2005, 00:52

hey :D hehe

er det ikke vildt nok de her ting til en computer??

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

13

torsdag, 10. februar 2005, 09:02

Hvis jeg var dig ville jeg vælge nogle hurtigere ram. Eksempelvis A-Data PC4500/PC4800 som kan købes prcdata.dk. De skulle efter sigende ha TCCD chips hvilket skulle være det bedste til A64 systemer, især hvis man vil OC...

* 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
* SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

14

torsdag, 10. februar 2005, 09:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af SpRoX
Hvis jeg var dig ville jeg vælge nogle hurtigere ram. Eksempelvis A-Data PC4500/PC4800 som kan købes prcdata.dk. De skulle efter sigende ha TCCD chips hvilket skulle være det bedste til A64 systemer, især hvis man vil OC...

er de meget dyrer??? fordi jeg er vidst noget budget limit :D hehe og det skal helst være hos nogle af disse tre butikker? :D

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

15

torsdag, 10. februar 2005, 09:46

Citeret

Tja bundkortet understøtter kun op til PC3200 så med mindre der clockes for at få udnyttelse af de RAM er det spild

16

torsdag, 10. februar 2005, 09:48

Citeret

Citeret

Tja bundkortet understøtter kun op til PC3200 så med mindre der clockes for at få udnyttelse af de RAM er det spild

synes du ikke det er en lækker computer?? :D

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

17

torsdag, 10. februar 2005, 11:24

En god opsætning ville jeg sige er denne:

Kabinet: Cooler Master Wavemaster Sort 400W Chill Innovation PSU + 3 installerede 80 mm kabinet blæsere.

Bundkort: Asus A8N-SLI Deluxe nForce4 SATA PCI-Express

Processor: AMD Athlon64 3500+ 90nm (Winchester)

RAM: 1024 MB (Crucial Ballistix PC3200 Dual Channel)

Harddisk: Samsung Spinpoint 160 GB SATA 8MB

Grafikkort: ATI Radeon X850XT PCI-Express

Lydkort: Realtek ALC850 7.1 surroundkanal

Optisk drev: NEC 3500A DVD/RW

Floppy: 3,5"

Software: Half Life 2, Counter-Strike: Source

Operativ system: Medfølger ikke!

http://www.mindstormsystems.dk/shop/defa…1&productid=470

Det ligger til 12.000 og hvis du så vælger en god skærm:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40769

Så er du inden for dit budget med en rimelig skrap PC :crazyeyes:

l CPU: C2D E8600 3.33 GHz l GFX: Gainward 9800GTX+ 512 MB l Mobo: Asus Maximus II Formula l Ram: OCZ Reaper PC-8500 DDR2 2 x 2 GB
l HDD: WD 640 GB Caviar 7200RPM l PSU: OCZ GameXstream 700W l Kabinet: Lian-Li PC-A05B l OS: Vista Home Premium 64bit
l Skærm: Samsung T220 22" l Mus: Logitech G5 l Keyboard: Logitech G11 l

18

torsdag, 10. februar 2005, 11:27

Istedet for den NorthQ PSU havde jeg taget en Chill istedet for, nok mere fordi jeg ikke kender så meget til kvaliteten af NorthQ.
Hvis du vil OC havde jeg klart taget nogle TCCD ram istedet for de Ballistix der. Du kan se nogle TCCD ram i min post her. De koster ikke ret meget mere, og hvis du ikke vil OC så havde jeg bare taget nogle alm. Geil.

http://tweak.dk/forum/thread.php?threadid=37144&sid=
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=50010

Edit: Prøvede lige for sjov og se om det ikke var muligt at samlet et 6800GT SLI system til pengene, dog lykkes det ikke helt. Blev nød til at gå fx. en tak ned i Skærmen og bundkort, men skulle lige prøve og se om det kunne lykkes og det er meget tæt på. Godt nok uden fragt, men alligevel - Rammene er TCCD :

Rimelig meget man kan få for pengene ...

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Dette indlæg er blevet redigeret 5 gange, senest redigeret af "Henrik-" (10.02.2005, 14:37)

19

torsdag, 10. februar 2005, 17:12

Citeret

Oprindeligt indlæg af Anarchy
En god opsætning ville jeg sige er denne:

Kabinet: Cooler Master Wavemaster Sort 400W Chill Innovation PSU + 3 installerede 80 mm kabinet blæsere.

Bundkort: Asus A8N-SLI Deluxe nForce4 SATA PCI-Express

Processor: AMD Athlon64 3500+ 90nm (Winchester)

RAM: 1024 MB (Crucial Ballistix PC3200 Dual Channel)

Harddisk: Samsung Spinpoint 160 GB SATA 8MB

Grafikkort: ATI Radeon X850XT PCI-Express

Lydkort: Realtek ALC850 7.1 surroundkanal

Optisk drev: NEC 3500A DVD/RW

Floppy: 3,5"

Software: Half Life 2, Counter-Strike: Source

Operativ system: Medfølger ikke!

http://www.mindstormsystems.dk/shop/defa…1&productid=470

Det ligger til 12.000 og hvis du så vælger en god skærm:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40769

Så er du inden for dit budget med en rimelig skrap PC :crazyeyes:

Hvis ikke HL2 og CS:Source følger med så er det en lortespand.. :P :))

Core i7 920 @ 4.2 GHz
Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
2x GeForce GTX295
EVGA X58 Classified 3x SLI
2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

20

torsdag, 10. februar 2005, 20:12

Hvis jeg havde 15000 kr. Ville det tage mig en uge bare researche hvilke dele der skulle i!!!

i7-7700K@5.2GHz (delidded)- AMD VEGA 64 - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.