Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 3. februar 2005, 23:13

Hej jeg står i øjeblikket og overvejer om jeg skal købe en bærbar computer eller ej.

Der findes så hulens mange forskellige modeller og mærker, at jeg ikke rigtig kan overskue det :)

Derfor vil jeg gerne spørge jer af hvilken bærbar i ville foreslå..

Den skal have et okay grafikkort, derved mener jeg Radeon 9700, og deromkring .. Vil helst have en pentium processor og nok helst en pentium M... Den skal heller ikke være alt for gross...

Prisklasse: Højst 12.000 + - 200 kr ..

Håber i kan hjælpe :D

-tak

2

torsdag, 3. februar 2005, 23:17

de sidste mange tråde om bærbare har som regel handlet om zepto, så mit eneste råd er at lav en bærbar til digselv på www.pc-direct.dk

3

torsdag, 3. februar 2005, 23:19

Citeret

Oprindeligt indlæg af vipvop
Hej jeg står i øjeblikket og overvejer om jeg skal købe en bærbar computer eller ej.

Der findes så hulens mange forskellige modeller og mærker, at jeg ikke rigtig kan overskue det :)

Den skal have et okay grafikkort, derved mener jeg Radeon 9700, og deromkring .. Vil helst have en pentium processor og nok helst en pentium M... Den skal heller ikke være alt for gross...

-tak

Vent et par måneder.

Hvis du ikke er sikker på at du skal bruge den lige nu, så vent et par måneder.

Bærbare med Intels nye opdaterede Centrino platform, Sonoma, er små småt begyndt komme frem, og i løbet af en måneds tid vil der være massere af nye modeller at vælge i mellem.

Jeg har tidligere skrevet et par indlæg om hvad jeg mener er vigtigst når man skal ud og købe ny bærbar. Prøv at se om du kan finde dem. Så får du i hvert fald min mening om tingene... :D

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Zulu" (03.02.2005, 23:21)

4

fredag, 4. februar 2005, 10:26

Jeg kan kun anbefale en mac. den er lille, dejlig, stilet og stort set umulig at tage pusten fra.

ellers er det nok ved en Vega+ du vinder mest for pengene

I´d Rarther Be Rich Than Stupid !

5

fredag, 4. februar 2005, 10:40

Som en anden nævner, kan det nok godt betale sig at vente til næste generation af Centrino chipsettet kommer frem. Men under alle omstændigheder vil jeg anbefale dig en zepto maskine (køb hos www.pc-direct.dk)

Jeg har selv en zNote 4200 (1.5Ghz Centrino, R9700 Pro, 40 GB HD, osv...) Det eneste minus jeg kan komme på er HD! Den er simpelthen for lille, men det er jo min egen skyld... :)

* 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
* SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

6

fredag, 4. februar 2005, 11:22

Der er mange som omtaler Sonoma osv. Men det er vigtigt at du får fat i et Centrino system som minimum, du vil fortryde det hvis du sætter dig tilfreds med mindre. Pentium-m er formidabel i forhold til andre mobile processore.

Vega+ som er nævnt synes jeg bestemt også om, lækkert design.

7

fredag, 4. februar 2005, 11:34

Citeret

Oprindeligt indlæg af vipvop

-tak

HVIS du er bruger på eksperten.dk kan du læse de guides jeg har lavet

Køberguide ->http://www.eksperten.dk/artikler/507

Grafikkort i bærbar -> http://www.eksperten.dk/artikler/508

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.