Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 3. februar 2005, 08:59

Hey!Jeg er den "lykkelige" ejer af stofanet... Men nu har vi så fået to computerer i huset, og vi vil gerne begge på nettet samtidig, men det vil stofanet ikke... Vil det hjælpe at købe en router??
vores nuværende opbygning af netværket er
Stofanet-stofanets router-switch-og mine computere.

På forhånd tak :D

2

torsdag, 3. februar 2005, 09:11

tja. har ikke forstand på strofa.

Men har hørt, at hvis du køber en router/d-link 604+ (Mener jeg de hedder)
Så skal du sætte den op til at connecte til en anden comp. (Det sku stå i din manual til strofa)
Den anden comp. er så din router fra strofa.

Jeg ander intet om hvordan strofa fungere, så hæng mig ikke ud på det.
Kom bare med at forslag, men er ikke sikker på det hjælper.
Skala fra 1-10 = 8

(siger dette fordi jeg vil tro du kun har én ip, da du siger du har 2 computere nu.. Så en router som kan dele ip'er ud burde være din løsning)

Intel Core I7-4770 3.40GHz
16GB Ram
256 SSD HDD
Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "dragox" (03.02.2005, 09:12)

3

torsdag, 3. februar 2005, 09:23

Hejsa.
Prøblemet kan du løse meget nemt. Dengang jeg havde stofanet der ville jeg også have så jeg kunne få flere computere på nettet på samme tid. Du skal bare ringe til stofanet net og sige du gerne vil have en IP adresse mere, det koster 25 kr extra om måneden, og så er dit problem løst:D

ASUS Crosshair IV Formula, 890FX
4x4 GB Corsair memory
AMD Phenom II X6 1090T (4,2 ghz )

VAPOR-X HD 7970 GHz Edition

Creative X-Fi

Corsair TX650W
Cpu cooled by H2O

4

torsdag, 3. februar 2005, 09:32

Citeret

Oprindeligt indlæg af Switz
Hejsa.
Prøblemet kan du løse meget nemt. Dengang jeg havde stofanet der ville jeg også have så jeg kunne få flere computere på nettet på samme tid. Du skal bare ringe til stofanet net og sige du gerne vil have en IP adresse mere, det koster 25 kr extra om måneden, og så er dit problem løst:D

Kunne man selvf. også ja :cheers:

16GB Ram
256 SSD HDD

5

torsdag, 3. februar 2005, 09:37

Ja jeg gjorde det på den måde fordi den anden løsning jeg brugte tidligere krævede en del mere he he. Førhen der brugte jeg min server som internet deler hvor den havde 2 netkort hvor det ene var til alm I-nte og det andet blve brugt når jeg startede internetsdelingsprogrammet op. Kan ik lige huske hvad det hed det jeg brugte, men jeg blev pisse træt af at hver gang jeg skulle på netttet så skulle serveren startes op og det program startes op.. Skide tidskrævende. Derfor foreslog jeg ham bare at bestille en IP mere. Nemmere og skide let :cheers:

Citeret

Oprindeligt indlæg af dragox

Citeret

Oprindeligt indlæg af Switz
Hejsa.

Kunne man selvf. også ja :cheers:

ASUS Crosshair IV Formula, 890FX
4x4 GB Corsair memory
AMD Phenom II X6 1090T (4,2 ghz )

VAPOR-X HD 7970 GHz Edition

Creative X-Fi

Corsair TX650W
Cpu cooled by H2O

6

torsdag, 3. februar 2005, 10:33

Det var jo derfor jeg siger en router (d-link 604+) kunne være en løsning.
Den koster 300kr vil jeg tro.

Så behøver man kun én ip.

obs. Den opsætning du kørte var "deling af internetforbindelse" = Du deler dit netkort

Virker prensippet på samme måde som en router :) (DHCP)
men sku jeg vælge, så er det sku nemmere og ringe og sige "én stk. ip mere" så har man hvertfald ik alt det bøvl ;)

16GB Ram
256 SSD HDD

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "dragox" (03.02.2005, 10:34)

7

torsdag, 3. februar 2005, 10:33

Hvis det skal gøres helt lovligt, så skal du få familie opkobling fra stofanet, og så bruge en switch mellem modem og dine pc'er.

hvis du læser deres regler står der, at man kun må have én pc på af gangen, uden tillægs abonement.

hvis reglerne var anderledes, så var det bare en router du skulle have.

Seneste tests og artikler

0

Creative SoundBlaster Roar SR20

Vi har her på Tweak.dk efterhå
Læs Mere

0

Tesoro Lobera samt Lobera Supreme

Denne test byder ikke bare på
Læs Mere

7

Fractal Design Define R5 Midi Tower

Sæt jer godt til rette, for Tw
Læs Mere

0

Logitech G502 Proteus Core Gaming Mouse

Endnu en dag og endnu en test
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Cooler Master Seidon 120V Ver 2 vandkøling

Cooler Master har annonceret d
Læs Mere

0

Nyt Creative Sound Blaster Tactic3D Rage V2.0 gaming headset

Creative opgraderer nu deres p
Læs Mere

0

Harddiske på 10TB i 2015 og 100TB i 2025

Døjer du med at få nok lagerpl
Læs Mere

0

Mål for avanceret cyberangreb er nu afsløret

Der er nu gået mere end fire å
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.