Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 2. februar 2005, 21:49

Hey!

Ja nu har jeg sq problemer med spanden igen ;)
Nu skal i høre:
Da jeg fik den gode ide at sætte min usb port fra fronten til mit motherboard åbnede jeg pc'en og satte kablet til... da jeg så skulle tænde igen ville skærmen ikke tænde...pc kørte men der skete INTET... Så tager jeg så og skiller pc'en FULDSTÆNDIGT ad, så alle dele på nær cpu mobo og køler var ude... så samlede jeg den igen... uden fremskidt.. Så pildede jeg bios batteriet ud og satte det i igen efter 15 min... uden fremskridt.
Hvad kan være galt?
jeg er fuldstændig tom for ideer... ligenu ser det letteste ud til at købe en ny pc...
Hjælpen er værdsat :D savner min pc :-(

Tech-nørd, Gamer - IT all the way!

2

onsdag, 2. februar 2005, 21:55

hvis comp sidder du på nu????

3

onsdag, 2. februar 2005, 22:02

min mors men det spiller jo ingen rolle for noget som helst ;)

4

onsdag, 2. februar 2005, 22:05

Har du sat skærm stikket, i GFX kortet????

prøv at pille batteriet ud 45min, et kvarter er ikke nok....

Har du prøvet at OC????

5

onsdag, 2. februar 2005, 22:06

Hvilket mobo er det? Det kan ikke være bios der er corrupted? (gør den nemlig på de gamle udgaver af DFI)

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

6

onsdag, 2. februar 2005, 22:07

Kan du høre at den booter XP? Lyder mærkeligt, men kan du høre at HDD'en læser?

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

7

onsdag, 2. februar 2005, 22:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af teko
Hvilket mobo er det? Det kan ikke være bios der er corrupted? (gør den nemlig på de gamle udgaver af DFI)

Det er et: Asus P4C800-E-Deluxe og en P4 3,0@3,7 Northwood.

Den er overclocket men har aldrig været et problem...

Nej kan ikke høre den boote... den kører i tomgang ;) Self har jeg sat skærmkortet ordentligt i ;)

8

onsdag, 2. februar 2005, 22:15

ALT kører? Men intet på skærmen? Lyder som om at du ikke har clearet BIOS ordentligt..

Ryk den lille jumper hen på 2+3 (tror jeg det er på Asus boards) i 5 sek. og sæt den tilbage på 1+2.

NB: HUSK at tage strømkablet fra PSU'en! ;)

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

9

torsdag, 3. februar 2005, 01:06

det KAN også være det sotre 20pin kabel der ikke sidder HELT i .....eller du kan have pæret til et par af de små fra bundkort til kabinet der sidder for løst......hvis nu bios ikke er løsningen.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

10

torsdag, 3. februar 2005, 01:26

jeg syntes du også du skal pille cpu ud jeg havde et problem hvor jeg har havde taget køleren lidt af også havde den hevet cpu ud af socket (der var ik sket noget med cpu eller socket)

mess with the best, die like the rest. Linux

11

torsdag, 3. februar 2005, 15:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af Z0D
jeg syntes du også du skal pille cpu ud jeg havde et problem hvor jeg har havde taget køleren lidt af også havde den hevet cpu ud af socket (der var ik sket noget med cpu eller socket)

hehe, den kan ikke sidde løs da den er godt og grundigt fastspændt af en Sp-94 ^^

12

torsdag, 3. februar 2005, 15:22

Citeret

Oprindeligt indlæg af Garfield

Citeret

hehe, den kan ikke sidde løs da den er godt og grundigt fastspændt af en Sp-94 ^^

Prøv at cleare cmos ved hjælp at jumperen.

Ellers prøv at skille hele skidtet af, incl. mobo. Evt. prøv at starte det uden for kabinettet.

Abit AA8XE, 3Ghz@4,2Ghz, Leadtek 6600GT Extreme, 2 X 512Mb Corsair XMS PC5400,
2 X WD 160Gb Raid Edition, OCZ Powerstream 520

13

torsdag, 3. februar 2005, 15:48

Citeret

Oprindeligt indlæg af Twilight

Citeret

Oprindeligt indlæg af Garfield

Citeret

Prøv at cleare cmos ved hjælp at jumperen.

Ellers prøv at skille hele skidtet af, incl. mobo. Evt. prøv at starte det uden for kabinettet.

Problemet afværgret :D

Problemet var:
Min ene harddisk har mistet en pin(lille kobber dimmer ^^ ) og den sad så fast i mit ene IDE stik... den fjernede jeg og satte til igen og så virker det hele igen :D Tror simpelthen jeg er født heldig :D

Tak for inspiration og hjælp gutter og evt. gutinder :D

:dance: :crazyeyes: :dance:

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.