Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 28. januar 2005, 19:30

Jeg har lige fundet et gammelt bundkort samt cpu i skabet, men jeg kan ikke finde ud af hvad for et det er (kan kun se der står intel på), nogen der kan hjælpe mig?

På cpu'en kan jeg kun se der står intel og celeron på, men ved ikke hvor stor den er.....

Har ikke lige mulighed for at smide den i en maskine, så jeg håbe på, der var der kunne genkende det, evt. poste et link med spec. omkring det....

<her er lidt pic's:

http://www.airsoftzone.dk/asz_pics/4b.JPG
http://www.airsoftzone.dk/asz_pics/5b.JPG
CPU:

Nogen der kan hjælpe?

2

fredag, 28. januar 2005, 20:30

Det står som regel på siden af den sidste PCI sokkel..... :)

3

fredag, 28. januar 2005, 20:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af Boris

Tak... fandt ud af det hedder GA-6wmmc7 ,men kan ikke finde nogle informationer omkring det.... en der kan hjælpe?

Evt. nogen der kunne fortælle om det er et okey bundkort og hvor stor cpu'en er?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "S.STAACK" (28.01.2005, 20:39)

4

fredag, 28. januar 2005, 20:39

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

5

fredag, 28. januar 2005, 20:39

http://www.ne.jp/asahi/ripper/junkbox/lineup.html

meget svært at forståe men står det er til 1 ghz celeron så tror det er en P3 processor du kan have der i..
GA-6WMMC-7 iiyama OEM er det bundkort...

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

6

fredag, 28. januar 2005, 20:40

Citeret

Oprindeligt indlæg af S.STAACK

Citeret

Oprindeligt indlæg af Boris

Tak... fandt ud af det hedder GA-6wmmc7 ,men kan ikke finde nogle informationer omkring det.... en der kan hjælpe?

Evt. nogen der kunne fortælle om det er et okey bundkort og hvor stor cpu'en er?

Google er din ven ;)

Her så kan du selv kigge rundt.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "noxon" (28.01.2005, 21:01)

7

fredag, 28. januar 2005, 20:45

Okey så det er kun en 1ghz processer (havde ikke forventet mere).

Havde håbede på det var lidt beder så man kunne bygge en mini comp, men man kan jo ikke rigtig bruge det her til noget, eller tager jeg fejl?

Tror i, det kan klare xp pro?

8

fredag, 28. januar 2005, 21:23

Citeret

Havde håbede på det var lidt beder så man kunne bygge en mini comp, men man kan jo ikke rigtig bruge det her til noget, eller tager jeg fejl?

den kan sagtens bruges til server eller video eller musik maskine?

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

9

fredag, 28. januar 2005, 21:26

Citeret

Oprindeligt indlæg af Karse

Citeret

den kan sagtens bruges til server eller video eller musik maskine?

som karse skriver kan den sagtens klarer noget.. havde selv en 500 mhz til at stå med windows xp på et tidpunkt kunne sagtens klarer det men til xp kræver det nogle ram gerne minimum 256.... men ja udemærket mini computer

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

10

fredag, 28. januar 2005, 22:04

ja smid en gang win98SE på den så kører den nok fint. evt win 2k hvis den skal være server....godt med ram, et gf2 mx og hdd såer den flyvende :)

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

11

fredag, 28. januar 2005, 23:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fragman
ja smid en gang win98SE på den så kører den nok fint. evt win 2k hvis den skal være server....godt med ram, et gf2 mx og hdd såer den flyvende :)

Okey tak for hjælpen.... der er grafikkort onboard, kan det betale sig at smide et andet i? og hvordan skal graffikortet se ud? kan se det ikke er en almindelig agp 8 port, eller hvad det nu hedder...

har en server på 750mhz, så tror den skal bruges til en lille backup computer, hvis det andet går ned.

12

fredag, 28. januar 2005, 23:25

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fragman

Ville tro at linux kører en del bedere på den..?
Det kræver jo ikke så meget...
Nu har jeg lige selv fået/prøvet mandrake.. det er i hvert fald MEGET nemt at sætte op som server:D
Der kan man vælge kort sagt ALT når man installere det:D

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.