Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 17. januar 2005, 00:20

Nu hvor jeg om 1-3 dage får sendt mit system i mange dele, ville jeg så begynde at samle den sammen. Min største bekymring er dog installation af CPU'en som er en AMD Athlon64 +3200. Min første idé var faktisk at løbe ned i den lokale computer-butik og bede dem at fixe installationen af den. Men muligheden for at jeg selv kunne gøre det fandt jeg bedre og billigere :D

Jeg fandt via. compumail.dk nogle links samt tips til hvordan man installere en AMD CPU som er fra AMD.com http://www.amd.com/gb-uk/Support/0,,238_251_6244,00.html Som klart er SE-værdige!

Har i ellers nogle tips/tricks man skal gøre imens/før installations af ens AMD CPU? - Og hvor kan man finde de her "thermal-pads" som de 5 AMD videor hentyder til? :boxed:

edit:
Forresten, når man køber en AMD processor ryger der så en standart-køler med? , Købte min i PiB version! :D
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=102901

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "amador" (17.01.2005, 00:23)

2

mandag, 17. januar 2005, 00:45

Det kan ikke gøres forkert med de nye a64 cpu'er, og der er kølepasta på den box køler som ganske rigtigt følger med en "pib" cpu. 8)

FX 8350 Win 7
4 x 4096 MB Corsair Vengeance 1866 MHz
GB R9 290X 4 GB Asus Sabertooth 990 Fx
240 GB Samsung 840 SSD 1 TB Hitachi 750 GB Samsung F1

LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
Samsung S23A700D Fractal R4
Steelseries Apex, G602 mus, osv
.

3

mandag, 17. januar 2005, 00:48

Citeret

Oprindeligt indlæg af Noobie
Nu hvor jeg om 1-3 dage får sendt mit system i mange dele, ville jeg så begynde at samle den sammen. Min største bekymring er dog installation af CPU'en som er en AMD Athlon64 +3200. Min første idé var faktisk at løbe ned i den lokale computer-butik og bede dem at fixe installationen af den. Men muligheden for at jeg selv kunne gøre det fandt jeg bedre og billigere :D

Jeg fandt via. compumail.dk nogle links samt tips til hvordan man installere en AMD CPU som er fra AMD.com http://www.amd.com/gb-uk/Support/0,,238_251_6244,00.html Som klart er SE-værdige!

Har i ellers nogle tips/tricks man skal gøre imens/før installations af ens AMD CPU? - Og hvor kan man finde de her "thermal-pads" som de 5 AMD videor hentyder til? :boxed:

edit:
Forresten, når man køber en AMD processor ryger der så en standart-køler med? , Købte min i PiB version! :D
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=102901

Så vidt jeg kan se, omhandler alle de videor installation af Athlon XP processorer.
Bemærk de har ikke nogen heatspreader, det har derimod din nye Athlon64.
Derfor bør du slet ikke være så nervøs. ;)

Der bruges heller ikke thermal pads på en Athlon64.
På Athlon Thunderbird/XP blev de brugt til at lette trykket på kernen en smule.
Desuden gjorde de at trykket på kernen var jævnt, så man ikke fik slået en flig af et hjørne.

Denne guide vil være bedre, selvom den egentlig er til Opteron.
http://www.amd.com/us-en/assets/content_…_docs/30925.pdf

4

mandag, 17. januar 2005, 01:02

Okay cool! - taRK!

Har også læst 3 CPU-installations guides samt de 2 links der står på Compumail's site om AMD installation. Jeg burde være sikret! =)

5

mandag, 17. januar 2005, 10:02

MJO:

Det med Thermal Pads har du da vidst misforstået lidt kraftigt. En Thermal Pad er en "pude" af kølepasta, der sidder på undersiden af en køler og derfor skal man ikke smøre pasta på, da puden er afstemt i mængde og tykkelse.

Den har intet som helst at gøre med dine pads der er de små afstandsdimser der sidder i hjørnerne af TB/XP CPU'er...

Og ja der er en køler med en PIB-CPU, som er en boxed CPU modsat en tray CPU... Og der sidder en Thermal Pad under den køler... Og du SKAL bruge den for, at AMD's 3 års garanti dækker, jvf. kundebetingelserne...

Jeg HADER signaturer!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "WinterSilence" (17.01.2005, 10:05)

6

mandag, 17. januar 2005, 12:27

Hvordan fa'en vil de tjekke om man har brugt box køleren? Jeg har købt 3200+ box cpu, men har skiftet til en Glacialtech Igloo 7200L, i øvrigt en rigtig udemærket køler -til 63 kr!!

* 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
* SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

7

mandag, 17. januar 2005, 12:29

Citeret

Oprindeligt indlæg af WinterSilence
MJO:

Det med Thermal Pads har du da vidst misforstået lidt kraftigt. En Thermal Pad er en "pude" af kølepasta, der sidder på undersiden af en køler og derfor skal man ikke smøre pasta på, da puden er afstemt i mængde og tykkelse.

Den har intet som helst at gøre med dine pads der er de små afstandsdimser der sidder i hjørnerne af TB/XP CPU'er...

Og ja der er en køler med en PIB-CPU, som er en boxed CPU modsat en tray CPU... Og der sidder en Thermal Pad under den køler... Og du SKAL bruge den for, at AMD's 3 års garanti dækker, jvf. kundebetingelserne...

den aftale er så ikke gældende ifølge dansk lov......hvis du sætter noget på der er bedre og det er godkendt til produktet kan du ikek stilles ringere såfremt du har monteret det osv ifølge vejledningen.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

8

mandag, 17. januar 2005, 13:26

som de andree ganske rigtig skriver så er der ingen problemer i at installere sådan en cpu, jeg var også lidt skeptisk den første gang men det er faktisk det nemmeste at montere.

Chriller

9

mandag, 17. januar 2005, 20:25

Citeret

MJO:

Hehe ja, det har du vist ret i.
Sådan går det når man strikker et hurtigt indlæg sammen, mens man er både træt og syg. ;)

10

mandag, 17. januar 2005, 21:29

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fragman

Citeret

MJO:

den aftale er så ikke gældende ifølge dansk lov......hvis du sætter noget på der er bedre og det er godkendt til produktet kan du ikek stilles ringere såfremt du har monteret det osv ifølge vejledningen.

Det har du da vidst så også misforstået. Det er AMD der godkender ting til deres CPU'er og de har godkendt køleprofiler med Thermal Pads på hverken mere eller mindre. Alle former for pasta voider garantien fra dem af på de 3 år, da mange ikke kan finde ud af at putte den rigtige mængde på ;)

Jeg HADER signaturer!

11

mandag, 17. januar 2005, 23:49

ja men alle andre cpu kølere er godkendt af amd til cpus op til en hvis grænse, ergo har de også godkendt at bruges det som beskrevet i vejledningen, så er det også godkendt af dem.......bilers garanti ryger heller ikke hvis man bruger godkendte reservedele :)

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.