Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 15. januar 2005, 16:51

Min gamle computeren afgik ved døden, og har fundet en ny bambusmaskine, uden styresystem, der bare ska holde i et halvt års tid.

Så til spørgsmålene:
Jeg har taget min gamle harddisk ud af den gamle computer. Der ligger windows og alle mine filer på den. Kan jeg sætte den ind i den nye computer, og sætte den til at loade windows derfra. Så jeg slipper for at installere det. Og kan man overhovedet sætte en helt ny harddisk ind i den fremmed computer?

Den nye har også kun 128 ddr sdram pc21000. Men i den gamle var der er også en klods 256 ddr pc2100 ram. Kan de uden problemer smides over i den nye så?

Håber I kan hjælpe mig!

2

lørdag, 15. januar 2005, 17:07

Det kan man godt..
Jeg vil dog fraråde det..

Især fordi den nye PC sikkert har andet bundkort og andet hardware end den gamle.

Det kan godt blive noget rod.. Og Windows kan godt komme til at kører ustabilt...

Med hensyn til RAM'ne er der ingen problemer i at smidde 256'er-klodsen i..

3

lørdag, 15. januar 2005, 17:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af Bubbi
Det kan man godt..
Jeg vil dog fraråde det..

Især fordi den nye PC sikkert har andet bundkort og andet hardware end den gamle.

Det kan godt blive noget rod.. Og Windows kan godt komme til at kører ustabilt...

Med hensyn til RAM'ne er der ingen problemer i at smidde 256'er-klodsen i..

hmm, ok. er der stor chance for at det går dårligt?
hvad nu hvis jeg starter computeren op, installerer windows på den harddisk der sidder i og sætter den gamle i. hvad vil der ske ved det? så er der jo styresystem på begge hdds.. jeg vil selvefølgelig slette det på den gamle, men er det muligt?

4

lørdag, 15. januar 2005, 17:18

Citeret

hvad nu hvis jeg starter computeren op, installerer windows på den harddisk der sidder i og sætter den gamle i. hvad vil der ske ved det? så er der jo styresystem på begge hdds.. jeg vil selvefølgelig slette det på den gamle, men er det muligt?

Det kan du sagtens...

Du skal bare sørge for at du sætter den game harddisk som SLAVE når du sætter den i..

Og på den måde kan du jo også lave backup af alle dine dokumenter osv..

Det er nok også den løsning jeg ville vælge..

5

lørdag, 15. januar 2005, 17:22

Citeret

Citeret

Det kan du sagtens...

Du skal bare sørge for at du sætter den game harddisk som SLAVE når du sætter den i..

Og på den måde kan du jo også lave backup af alle dine dokumenter osv..

Det er nok også den løsning jeg ville vælge..

ok. den ignorerer bare at der er en WINDOWS-mappe på den gamle/slave? Kan den bare slettes på normal vis med delete-knappen?

6

lørdag, 15. januar 2005, 17:27

Ja, den vil ignorere den, da den er sat op til at boote på MASTER harddisken..

Så det er som sagt vigitgt at du sætter den gamle som SLAVE..

Derefter kan du jo starte med at flytte alle, dokumenter og evt. foretrukne fra den gamle disk til den nye..

Og når du så har gemt alt hvad du skal, sletter du simpelt hen bare Windows, Programmer og de andre mapper der nu hører til Windows, samt de filer der ligger i roden af disken.. Som den ikke skal bruge mere..

7

lørdag, 15. januar 2005, 17:35

Citeret

Ja, den vil ignorere den, da den er sat op til at boote på MASTER harddisken..

Så det er som sagt vigitgt at du sætter den gamle som SLAVE..

Derefter kan du jo starte med at flytte alle, dokumenter og evt. foretrukne fra den gamle disk til den nye..

Og når du så har gemt alt hvad du skal, sletter du simpelt hen bare Windows, Programmer og de andre mapper der nu hører til Windows, samt de filer der ligger i roden af disken.. Som den ikke skal bruge mere..

Ok. tusind tak for hjælpen, og fordi du gad at sætte lidt tid af til at hjælpe mig.

8

lørdag, 15. januar 2005, 17:48

Jamen det var da så lidt..

Er jo det vi alle er her for.. ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.