Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 26. december 2004, 20:04

Hey, dette er min første post på Tweak:-)

Jeg skal til at formatere min hardisk, men jeg har ca. 35 GB data som jeg helst ville beholde. Mit sprøgsmål er så hvordan laver jeg et ekstra drev?. Jeg har kun en hardisk "Seagate Barracuda 120GB" og kun et Drev "C:"

Så ville det være fint, hvis jeg kunne få kopieret mine 35GB data over på det nye drev, og nøjes med at slette det gamle drev.

HeySaa, jeg er en n00B.

2

søndag, 26. december 2004, 20:08

der er noget der hedder partirtiion magic... men har aldrig brugt det...

Du kan lave partitioner når du formatere... der er faktisk ikk så svært... det er mens den er i gang med den blå baggrund inden den er ved at installer OS;)

3

søndag, 26. december 2004, 20:44

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zaily
Jeg skal til at formatere min hardisk, men jeg har ca. 35 GB data som jeg helst ville beholde. Mit sprøgsmål er så hvordan laver jeg et ekstra drev?. Jeg har kun en hardisk "Seagate Barracuda 120GB" og kun et Drev "C:"

Noget i denne retning:
1. Slet så mange filer, at du har mindst 35GB fri plads på C:
2. Kør en defragmentering af C:, så den fri plads kommer til at ligge sidst.
3. Brug Partition Magic eller et andet egnet værktøj til at gøre C: 35GB mindre.
4. Lav en ny partition på den plads, du har fået fri. Kan gøres enten med PM eller XP's diskhåndtering.
5. Formater den nye partition. Kan gøres enten med PM eller XP's diskhåndtering.
6. Flyt dine data til den nye partition.

Du er nu klar til at formatere C: og geninstallere Windows.

Bemærk, at punkt 3 er farlig. Jeg har bekendte, som har mistet data, fordi PM brød ned midt i en resizing. Hvis du har mulighed for det, bør du tage en sikkerhedskopi af de data, du ønsker at beholde, inden du går igang.

-

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.