Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 26. december 2004, 15:33

Hej
Jeg har problemer med min nye WD360 (WD 36GB med 10000 rpm.)
Jeg har nu 3 gange installeret XP, hvor efter den ved en reboot ikke kunne finde en fil og siger jeg skal insætte cd'en og trykke "r".
3 gange har jeg altså måtte smide XP ind forfra fordi disken "mister" en fil ved en ganske normal reboot hvor jeg har været i gang med at installere programmer, eller drivers.

Hvad f***** er der galt? Er min disk defekt og mister filer?

2

søndag, 26. december 2004, 15:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af DEEF
Hej
Jeg har problemer med min nye WD360 (WD 36GB med 10000 rpm.)
Jeg har nu 3 gange installeret XP, hvor efter den ved en reboot ikke kunne finde en fil og siger jeg skal insætte cd'en og trykke "r".
3 gange har jeg altså måtte smide XP ind forfra fordi disken "mister" en fil ved en ganske normal reboot hvor jeg har været i gang med at installere programmer, eller drivers.

Hvad f***** er der galt? Er min disk defekt og mister filer?

Dine andre diske gør det ikke?

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

3

søndag, 26. december 2004, 15:36

Nej, har længe kørt med Seagate SATA på samme chip uden problemer. Jeg har enda en Seagate med XP på, så jeg kan hoppe herind og tjekke tweak.dk. ;) Den er der heller ingen problemer med.

4

søndag, 26. december 2004, 15:42

Lyder lidt som noget defekt på disken?

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

5

søndag, 26. december 2004, 15:46

Alle 3 gange har det dog været samme fil den mangler, men synes bare det virker underligt, da jeg aldrig har haft den fejl før med mine andre diske hvor jeg har installeret XP på.

Hvordan tester jeg min disk inden jeg sender den til RMA? Den sidder stadig i systemet, men har droppet at installere XP på den, da jeg som sagt allerede har prøvet 3 gange uden det store held.

7

søndag, 26. december 2004, 20:14

Så fik jeg testet, og der var ingen fejl.

Kan det være en virus? Eller en anden hardware fejl der gør det?
Nu hvor jeg bootede min pc op på den anden disk lod jeg min WD360 sidde i, og windows var henne og køre en "checkdisk" på den?

Dette er den besked jeg får:

8

søndag, 26. december 2004, 20:17

Det kan skyldes for agressive Ram Timings.
prøv at afslappe dem. eks.vis 3-4-4-8 og clock ned hvis du overclocker

9

søndag, 26. december 2004, 20:19

Har du din SATA til at sidde i Via porten? Og har du på samme tid OCet? For så kunne det jo have noget at gøre med den PCI lås.

10

søndag, 26. december 2004, 20:22

Disken der er porblemer med sidder på Promise.

Og ja det er nok mine timings der har gjort det den ene gang da jeg testede om de kunne køre 2-2-2-10, hvilket de kunne dog ikke uden at lave fejl. Men den har gjort det 3 gange, og det var kun den ene gang jeg legede med timings.

Men så blev jeg da det klogere, det er ikke disken der er problemer med.

11

søndag, 26. december 2004, 21:49

Ved ikke om dette virker for dig, det virkede for en af mine venner :

http://www.svein.dk/WindowsXP/Diskmanage…_disk_137gb.asp

12

søndag, 26. december 2004, 22:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af John H

Det er kun en 36GB HDD.

13

søndag, 26. december 2004, 23:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af DEEF

Citeret

Oprindeligt indlæg af John H

Det er kun en 36GB HDD.
l

er det i installation af driver til sata diske du sidder fast?? hvis det er det. så er det, det samme problem jeg havde. du skal ind på din bundkorts hjemmeside og finde den driver til det chipsæt..

og hvis det er du vil installere den til win 64bit så skal du nok kontakte din mb producent, fordi de er vidst ikke lagt på nettet :D

Erbo Entertainment
(Promotions, Video and Audio production)

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.