Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

tirsdag, 21. december 2004, 22:54

hvis jeg var dig ville jeg købe en B&W DM601! ved godt at de andre større modeller går dybere, men her kommer mine agurmenter:

1. jeg hørte den imod dens storebror (DM602) og 601 gik ikke ligeså dybt i bassen men var hørbart bedre, den var meget mere stram og præcis i bassen og 602 virkede ekstremt mudret i bassen!

2. min storesøsters kæreste har 604 i serien og min storesøster har 601 da de lige er flyttet sammen skulle min far lige prøve at hører dem mod hinanden og der blev de enige om at det faktisk var 601 der var bedst for bassen var alt for dominerende i 604!

den eneste jeg ikke har hørt er 603 og 602,5 så dem er jeg ikke helt sikre på! men 601 spiller alt hvad du sætter dem til uden slinger i valsen... og ja cerwin wega kan spille højt og larmende men de spiller alt andet elendigt...

Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

22

onsdag, 22. december 2004, 07:16

Cerwin Vega spiller højt ja og de spiller bas ja.. men de spiller også rå rock så godt så intet andet kan følge med.

Hvilken højtaler man skal have afhænger helt af hvilken type musik man hører... og skal han fyre den af til ramstein så er 601 ikke det bedste valg.

Dont get me wrong vil også selv have B&W men jeg hører heller ikke den anden type musik.

604 Virker klart mere dominerende i bassen især når du sammenligner med 601... nu skal hele anlæget jo lige kalibreres om før du laver en sådan sammenligning for der er jo kæmpe forskel på de højtalere.

Synd du ikke har hørt 603 vil jeg så sige... klart best spillende højtaler i serien.

Meget mere dynamisk end de andre.

Når alt i alt til hans musik smag så vinder Cerwin Vega og NAD helt klart... og den nye classic serie spiller altså også flot i detaljer, rigtig flot endda.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

23

onsdag, 22. december 2004, 08:17

mine højtalere er et par Dali new Suite højtalere 1.7, og både mig og min far var imponerede af dem da vi satte dem til. Vi havde skruet rimelig højt op, men alligevel kunne man høre hver eneste detalje klart, havde lånt en Dali test CD og fik dem rigtig hørt i alt muligt forskelligt. Det mest fantastiske var at man kunne høre en triangel helt tydeligt det ene økeblik og lige efter kunne der gå en den dybe bas, det var lidt en oplevelse.
Min NAD forstærker samt mine Dali højtaler er et køb jeg ikke har fortrudt.
En herlig feature forstærkeren har er Soft clipping der gør at den simpelthen slukker hvis man skruer så højt op at det mishandler højtaleren.

24

onsdag, 22. december 2004, 10:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Cerwin Vega spiller højt ja og de spiller bas ja.. men de spiller også rå rock så godt så intet andet kan følge med.

Hvilken højtaler man skal have afhænger helt af hvilken type musik man hører... og skal han fyre den af til ramstein så er 601 ikke det bedste valg.

Dont get me wrong vil også selv have B&W men jeg hører heller ikke den anden type musik.

604 Virker klart mere dominerende i bassen især når du sammenligner med 601... nu skal hele anlæget jo lige kalibreres om før du laver en sådan sammenligning for der er jo kæmpe forskel på de højtalere.

Synd du ikke har hørt 603 vil jeg så sige... klart best spillende højtaler i serien.

Meget mere dynamisk end de andre.

Når alt i alt til hans musik smag så vinder Cerwin Vega og NAD helt klart... og den nye classic serie spiller altså også flot i detaljer, rigtig flot endda.

vil også meget gerne hører 603! men har ikke haft lejlighed til det... da min far kom hjem og fortalte mig om 604 vs. 601 sagde han at 604 bas var for dominerende og ja selvfølelig er den mere dominerende fordi det er en stor højtaller men en bas skal stadigvæk ikke være så dominerende som han sagde den var ;)

hvis du skal hører heavy metal, techno og dens slags musik MEGET højt ville jeg også vælge cerwin vega... men så snart du sætter noget andet på vil de halte bagefter i lydkvalitet! og så vil jeg hellere have en alsidig højtaller som kan spille alt! et andet alternativ til en rock højtaller er Dali's Blue serie for den kan, selvom den har det bedst med rock, godt spille andet musik...

Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

25

onsdag, 22. december 2004, 15:13

Aller først, det er fadme rart at se så meget respons jeg havede regnet med en 2-3 svar.
Grunden til det er postet her og ikke på HIFI4ALL er at jeg syntes det virker som meget dyre ting de anbefaler folk derinde.

Citeret

Oprindeligt indlæg af EisEisBaby
mine højtalere er et par Dali new Suite højtalere 1.7, og både mig og min far var imponerede af dem da vi satte dem til. Vi havde skruet rimelig højt op, men alligevel kunne man høre hver eneste detalje klart.

Dali er skam med i overvejelsen, det pudsige ved Dali er bare at nogen mener der er noget værre skrammel og andre mener det er noget af det bedste på markedet.

Citeret

Den skal være god til symfonsik black, men også til pop da damen høre en del popmusik, men heavy har første priotet(Nightwish, Rammstein, Dimmu Borgir, Helloween osv.)

Citeret

Oprindeligt indlæg af joatim
hvis jeg var dig ville jeg købe en B&W DM601! ved godt at de andre større modeller går dybere.

B&W har hele tiden stået som en højttaler der skal høres da tonsvis af personer anbefaler B&W de er dog lidt uenige om modelnumret, den skal jo ikke være overkill til forstærkeren

Citeret

Oprindeligt indlæg af joatim
hvis du skal hører heavy metal, techno og dens slags musik MEGET højt ville jeg også vælge cerwin vega... men så snart du sætter noget andet på vil de halte bagefter i lydkvalitet! og så vil jeg hellere have en alsidig højtaller som kan spille alt! et andet alternativ til en rock højtaller er Dali's Blue serie for den kan, selvom den har det bedst med rock, godt spille andet musik...

Jeg hader techno og den skal ikke nødvendigvis ku spille bragende højt, den skal også lyde godt ved normal lydstyrke da jeg har 3 børn og tage hensyn til.

---------------------------------------------------------------------------

Okay. Har kigget på et par andre forummer og alle steder ber de folk om at lægge lidt ekstra og købe en NAD C320BEE der er kun 2 problemer, prisen og at Harman Kardon et par steder er på tilbud til omkring 2600,- det er jo så inde for det oprindelige budget.
Det er så bare det at jeg ikke umiddelbart kan komme til at høre den, så aner ikke hvordan den lyder andet end at nogen sir den er bedrer end NAD C320BEE og andre sir den er dårligere :boxing: tror selv den er lidt dårligere da den jo er billigere.

Alle er dog enige om at H/K er meget bedrer end Cambridge/Denon :crazyeyes:

Det er den her Harman Kardon receiver HK 3380 http://www.harmankardon.com/specificatio…380/230&sType=C

Det blir også lidt svært at købe højttalere til en forstærker man ikke har mulighed for at høre i butikken, med mindre man ku slæbe den med ned i HIFI Klubben og sætte nogen forskellige højttalere til(må man det?? ?( .

Det oprindelige forslag med Cambridge Azur er ikke droppet skal da lige høre den er lidt vild med udseendet på den :T , syntes bare at det lyder som et godt tilbud med den H/K.

- - Left are the kings of the carnival creation
Carrying out the echoes of the fallen --

Dette indlæg er blevet redigeret 6 gange, senest redigeret af "bcd" (22.12.2004, 20:32)

26

onsdag, 22. december 2004, 21:08

HK er helt ok men ikke bedre end Denon eller NAD.. og tror heller ikke den er bedre en Cambridge.

Jeg har selv haft NAD og har nu Denon og min opfattelse er at de ligger ens i kvalitet.
Der er lidt forskel på lyden i dem men det er op til den enkelt at vurdere hvilken lyd man bedst kan lide og det kommer også meget an på hvilken cd-afspiller man bruger og hvilke højtaller der spytter lyden ud.

Med den type musik du gerne vil høre holder jeg stadig på du ikke for noget bedre end cerwin vega classic serien. De spiller rigtig godt og højt.. og lydkvaliteten er midst lige så høj som på mange dali og nogen af de mindre B&W. Selvom man smider noget andet musik på... note jeg sagde NOGEN af modellerne.

Men musik er svært at bedømme og det vil i sidste ende være en smags sag.

Denon og NAD god kvalitet i den pris klasse slår alt andet. Cambridge prisstærkt og ok forstærker område god kvalitet til billige penge... dog ikke på højde med denon og nad.

HK ligger et sted imellem nad/denon og og cambridge for nogen af modellerne.

27

onsdag, 22. december 2004, 21:14

Cambrigde Audios forstærkere er kvalitet. De gir en god lyd, og HiFi-klubben sagde at det er det mærke der ligger lige under NAD i kvalitet (og pris!!). Kombineret med et par Dali højtalere giver det hele en lydoplevelse der vil noget :clap: !!

maxy

28

onsdag, 22. december 2004, 22:02

Citeret

HK er helt ok men ikke bedre end Denon eller NAD.. og tror heller ikke den er bedre en Cambridge.

Jeg har selv haft NAD og har nu Denon og min opfattelse er at de ligger ens i kvalitet.
Der er lidt forskel på lyden i dem men det er op til den enkelt at vurdere hvilken lyd man bedst kan lide og det kommer også meget an på hvilken cd-afspiller man bruger og hvilke højtaller der spytter lyden ud.

Med den type musik du gerne vil høre holder jeg stadig på du ikke for noget bedre end cerwin vega classic serien. De spiller rigtig godt og højt.. og lydkvaliteten er midst lige så høj som på mange dali og nogen af de mindre B&W. Selvom man smider noget andet musik på... note jeg sagde NOGEN af modellerne.

Men musik er svært at bedømme og det vil i sidste ende være en smags sag.

Denon og NAD god kvalitet i den pris klasse slår alt andet. Cambridge prisstærkt og ok forstærker område god kvalitet til billige penge... dog ikke på højde med denon og nad.

HK ligger et sted imellem nad/denon og og cambridge for nogen af modellerne.

Ja det er så dit syn på det andre mener noget andet :]
Denon er ikke med i overvejelsen da den som tidligere skrevet ligner japser mærkerne for meget, der skal være noget design over den og den skal være sølv/titan farvet(damens krav)

Og med hensyn til de Cerwin-Wega gir dem en chance regner dog ikke med at det blir dem da mange mener de kun er bygget til at spille højt, selvom det ku være lidt fedt at ha et par højtaller stående der vejer 26 kg stk :evil:
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/…ler.htm?id=4967

Citeret

Oprindeligt indlæg af Eboy
Cambrigde Audios forstærkere er kvalitet. De gir en god lyd, og HiFi-klubben sagde at det er det mærke der ligger lige under NAD i kvalitet (og pris!!). Kombineret med et par Dali højtalere giver det hele en lydoplevelse der vil noget :clap: !!

Ja det er enlig også det jeg har forstået på det indtil vidrer efter at ha gransket diverse forummer, kan dog bedrer li B&W´s design, men igen højttalerne skal først købes om en månedes tid, så har masser af tid til at finde de rigtige.

Dali Concept 6 eller B&W 303 eller 601 virker saom nogen lækrer modeller, men igen tar et par cd´er og lytter til dem.

Hvad for en Cambridge har du :finger:

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "bcd" (23.12.2004, 09:29)

29

onsdag, 22. december 2004, 22:09

Kan da gå med til at du taler imod denon med design i de små modeller men lyden kan du ikke sætte en finger på så meget vil jeg sige.

Jeg har selv haft et set cerwin vega DC1515 de vejede 70kg stykket de blev trukket af min NAD 319 det var fandme noget der kunne spillet :D

30

onsdag, 22. december 2004, 22:22

Citeret

Kan da gå med til at du taler imod denon med design i de små modeller men lyden kan du ikke sætte en finger på så meget vil jeg sige.

Jeg har selv haft et set cerwin vega DC1515 de vejede 70kg stykket de blev trukket af min NAD 319 det var fandme noget der kunne spillet :D

:T

Har faktisk aldrig hørt Denon kun NAD med et par store Cerwin-Wega højttalere, og hold da kæft hvor det anlæg spillede højt :dance:

Sidder og ser på den her Denon AVR-1905 den er da meget pæn, men så forsvinder det design mæssige lidt og du har rat den kan fåes i sølv og er en ny model, desuden har den vundet en forfærdelig masse test´s 8)
http://www.denon.de/site/frames_main.php…=detail&Pid=147

Dette indlæg er blevet redigeret 4 gange, senest redigeret af "bcd" (23.12.2004, 09:28)

31

torsdag, 23. december 2004, 12:11

Det spiller mega godt ja :)

NAD og Cerwin er ownage hvis man skal spille højt :D

Jeg klager nu heller ikke over den Denon jeg har stående 2803 tidligere model af 2805 som du også kan se på deres hjemmeside.

1905 er en sorround forstærker skal du lige tænke på :))

32

torsdag, 23. december 2004, 21:01

Citeret

1905 er en sorround forstærker skal du lige tænke på :))

Ja det så jeg lidt for sent, men det gør ikke så meget hvis den også spiller godt i stereo.

33

torsdag, 23. december 2004, 22:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af EisEisBaby
mine højtalere er et par Dali new Suite højtalere 1.7, og både mig og min far var imponerede af dem da vi satte dem til. Vi havde skruet rimelig højt op, men alligevel kunne man høre hver eneste detalje klart, havde lånt en Dali test CD og fik dem rigtig hørt i alt muligt forskelligt. Det mest fantastiske var at man kunne høre en triangel helt tydeligt det ene økeblik og lige efter kunne der gå en den dybe bas, det var lidt en oplevelse.
Min NAD forstærker samt mine Dali højtaler er et køb jeg ikke har fortrudt.
En herlig feature forstærkeren har er Soft clipping der gør at den simpelthen slukker hvis man skruer så højt op at det mishandler højtaleren.

Fedt du er glad for dit anlæg....Men soft-clipping er IKKE en sikring, der slår fra ved overbelastning, men derimod en feature, der gør at du kan spille højt uden at forstærkeren forvrænger kraftigt. Til gengæld kan den ikke spille helt så højt med det slået til, som hvis det var slået fra.

Husk....Hver gang de laver noget der er idiotsikret, laver de bare en bedre idiot. :D

34

torsdag, 30. december 2004, 01:59

Skylder jer vel næsten en tilbage melding.

Så efter at ha været lidt rundt og lytte, og været på knæ for konen :))
Endte jeg/vi op med en NAD C320BEE istedet for.

Rigtig lækker forstærker forøvrigt og milevidt bedrer end det skrammel jeg har haft før, så blir det næste projekt nye højtallere højst sandsynligt nogle B&W af en art, men den tid den glæde.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.