Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 21. december 2004, 00:30

Efter at ha set mig helt rundtosset :crazyeyes: på tonsvis af forstærkere fra forskellige producenter er jeg nu nået ind til at samle det om 3 mærker.

Men hvad skal det være for en af dem.

Yamaha, Sony eller Cambridge??

Hælder selv mest til Cambridge Azur på grund af det lækrer design og at den efter sigende sku være bedrer end de andre men passer det?
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/…ker.htm?id=4875

Yamaha virker også som et lækkert mærke, den har også den fordel at den kan spille temlig højt, det har jeg dog ikke så meget at bruge til da vores stue ikke er så stor igen.
http://www.hifi-import.dk/default.asp?sh…&action=produkt

Andre forslag Panasonic, JVC, Harman Kardon osv. er selvfølig også vekommen har kun 2 krav max. 2600 og skal være sølv/titan.

- - Left are the kings of the carnival creation
Carrying out the echoes of the fallen --

Dette indlæg er blevet redigeret 5 gange, senest redigeret af "bcd" (22.12.2004, 16:33)

2

tirsdag, 21. december 2004, 00:47

Har selv en god Sony forstærker som jeg er meget glad for, men Yamaha's er også rimelig god kvali... I hvert fald oppe i den dyrere ende...

3

tirsdag, 21. december 2004, 01:41

Ang. yamaha Ja det er kval men er blevet lidt skuffet over dem alligevel for de meste deres kraft med tiden. hvis jeg skruer op på kvart spiller den kun halvt så højt som den gjorde før. det er en DSP1092a mener jeg den hedder.. Jeg ville helt klart vælge det andet mærke..

Board : FIC 865pe Max
Cpu : P4 2.8Ghz Northwood HTT
Ram : 1* 256Mb Geil pc3200. 1*256Mb Pqi pc2700
Grafik : Point of view G4 ti4200
Skærm : Aoc

4

tirsdag, 21. december 2004, 04:23

Citeret

Oprindeligt indlæg af cyruz
Ang. yamaha Ja det er kval men er blevet lidt skuffet over dem alligevel for de meste deres kraft med tiden. hvis jeg skruer op på kvart spiller den kun halvt så højt som den gjorde før. det er en DSP1092a mener jeg den hedder.. Jeg ville helt klart vælge det andet mærke..

Du er sikker på at det ikke er din hørrelse der er blevet halvt så god "med tiden"? ;) :)

Overvejer selv at købe mig en Yamaha RX-V650 Surround receiver fra Tyskerland, der er den dejligt billig.
Det er et forholdsvist stort brød på ca. 13 kg.

5

tirsdag, 21. december 2004, 06:43

Altså Yamaha "Ka man ha" ifølge de oplevelser jeg har haft med produktet. Cambridge går du bestemt heller ikke fejl af, og det gælder både når vi snakker HT og AMP. Det er sgu kvallivare, og hvis dit hovedformål er ren lyd i stedet for overflødige knapper, blær, gejl og evnen til at spille forvrænget højt, så mener jeg du skal vælge Cambridge.

6

tirsdag, 21. december 2004, 10:12

Af det du har fundet der og i det hele taget i det pris område du ligger vil jeg meget varmt anbefale dig at købe Cambridge de laver nogle rigtig gode forstærkere til meget billige penge.

Vil dog sige at det måske var en ide at kigge på denne her fra Denon.. den er godt nok sort men de nye modeller fåes også i sølv så det er bare at smutte forbi den nærmeste hifiklub og høre og se :)

Denon PMA 495

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

7

tirsdag, 21. december 2004, 11:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Af det du har fundet der og i det hele taget i det pris område du ligger vil jeg meget varmt anbefale dig at købe Cambridge de laver nogle rigtig gode forstærkere til meget billige penge.

Vil dog sige at det måske var en ide at kigge på denne her fra Denon.. den er godt nok sort men de nye modeller fåes også i sølv så det er bare at smutte forbi den nærmeste hifiklub og høre og se :)

Denon PMA 495

Den fås kun i sort.... 8)

8

tirsdag, 21. december 2004, 12:25

Ja ved jeg men smut ind i butik og spørg efter den nye model som nok ligger i samme pris område og de fåes i flere forskellige farver bla. sølv så vidt jeg husker.

9

tirsdag, 21. december 2004, 12:34

Hælder faktisk også selv mest til Cambridgen, det er mest for at høre hvad folks generalle vudering af Cambridge.
HIFI Klubben selv mener jo det er kanon godt til prisen, men de skal jo også sælge deres produkter ;)

10

tirsdag, 21. december 2004, 12:37

Citeret

Ja ved jeg men smut ind i butik og spørg efter den nye model som nok ligger i samme pris område og de fåes i flere forskellige farver bla. sølv så vidt jeg husker.

Sikker på det ik er guld! Fordi det er da tude grimt, men har det lige Denon i baghovedet selvom jeg stadig hælder lidt til Cambridge selvfølig på grund af designet, og den(af HIFI Klubben påståede) gode lyd(Nej, har ik hørt den endnu).

11

tirsdag, 21. december 2004, 12:52

Citeret

Den nye model ?( ?( ?(

12

tirsdag, 21. december 2004, 14:20

altså jeg ville vælge mærket NAD, forholdvis billigt og har kun læst rosende ord på nettet. Manden der lavede deres første forstærker som blev mega populær, har lige designet en ny.
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/…id=1885&rv=3627

den koster godt nok 500,- mere, men den er det værd, har en selv og den rigtig god.

13

tirsdag, 21. december 2004, 14:22

Den ville jeg også vælge. Rigtig fed Amp. :T

14

tirsdag, 21. december 2004, 15:10

Mener ikke Hifiklubben har fået opdateret deres hjemmeside med de nye denon modeller men er da ikke 100% sikker.

Denon's små modeller kommer ikke i guld mere de kommer i sølv og sort istedet for nu.
Vist kun dem på den anden side af 10k eller sådan noget der kommer i guld nu.

NAD laver også nogle enormt gode forstærkere det skal der slet ikke være nogen tvivl om. Har selv haft en NAD 319 stereo forstærker.

Kører idag med en Denon sorround.

Som du siger så er det klart at de siger deres egne produkter er gode.

Jeg er dog temmelig sikker på at de vil sige at den Denon er bedre end den tilsvarende cambridge :))

15

tirsdag, 21. december 2004, 15:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af EisEisBaby
altså jeg ville vælge mærket NAD, forholdvis billigt og har kun læst rosende ord på nettet. Manden der lavede deres første forstærker som blev mega populær, har lige designet en ny.
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/…id=1885&rv=3627

den koster godt nok 500,- mere, men den er det værd, har en selv og den rigtig god.

Se det er derfor jeg har skrevet omkring 2500,- for at undgå at det der blir anbefalet blir dyere og dyere, det ender jo med at jeg blir anbefalet 2 mono blokke så til 120.000 stk. :))
men jov den ser spændende ud http://www.hifi4all.dk/content/templates…id=881&zoneid=3

Problemet er bare at i den prisklasse liggger Harman Kardon også og på trods af priserne Nad har vundet hælder jeg lidt til Harman Kardon selvom jeg desværre ik har mulighed for at høre den først :chain:

Ved godt det er mega svært at anbefale andre noget, men det er mer fordi den lokale Expert kun har Sony/Yamaha så har jeg HIFI Klubben i Næstved og de har jo det meste(minus Harman Kardon :lame:

Ku være man bare sku ta derind og gå amok med noget Dimmu Borgir/Rammstein :dance: og en flok forstærkere for at se hvad der gengiver cd´erne bedst indefor en rimlig pris.
Det skal være en forstærker der er god til heavy uden at det lyder muderet eller skigeret i diskanten.

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "bcd" (21.12.2004, 15:18)

16

tirsdag, 21. december 2004, 15:24

Citeret

Jeg er dog temmelig sikker på at de vil sige at den Denon er bedre end den tilsvarende cambridge :))

Tror du ik det mer er et religions spørgsmål!

Denon er udelukket den ligner JVC og de andre japser mærker for meget, der skal altså være noget design over den.
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/…ker.htm?id=1971 Hvis det er ovenstående model du mener.

17

tirsdag, 21. december 2004, 16:32

hvad for nogle højtallere har du?

Har selv en NAD 3240PE på 2x40 watt og er ganske tilfreds med den! så hvis jeg skulle købe og var dig ville jeg nok spare en 500 lap mere op og købe en 320BEE ;)

men tag ind til HI-FI klubben og snak med dem, så kan du få lov til at hører alle forstækerne mod hinanden... (Cambrigde vs. NAD vs. Denon)

Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

18

tirsdag, 21. december 2004, 17:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af joatim
hvad for nogle højtallere har du?

Det vil du ikke engang vide :rolleyes:

Nogen gamle Jamo Magic 10 og nogen Eltax Liberty 7 (ingen kommentar :O ) Eltax højttalerne fulgte med til et JVC anlæg jeg har haft for længe siden.

Så ja de skal også skiftes dog ik før til feburar men regner med B&W eller Dali (Cerwin Vega måske?) da de begge laver højttalere der er til at betale og sku lyde godt.

Har dog tænkt mig at lytte til dem først, også for at høre hvordan de ligger i toneområdet, de skal lyde som om der er højt til loftet og ha dynamik som en gammel LP plade, hvis i kan huske hvordan de lyder.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "bcd" (21.12.2004, 17:44)

19

tirsdag, 21. december 2004, 18:43

Nu skriver du bla. ramstien hvis det er den type musik du hører vil jeg sige der nærmest kun er et valg.

NAD som forstærker og Cerwin Vega som højtalere.

Det er virkelig den ultimative kombination til den type musik.

Harman Kardon er også helt udemærket klart bedre end sony, jvc osv... men vil dog sige at NAD stadig er en del foran.

Den lokale fona pusher her i byen har Harman Kardon stående så ikke svært at finde.

Men som du selv siger så er en tur i hifiklubben en god ide.

Skal du gøre det ordenligt så tag din egen cd-afspiller med da du så hører det ordenligt istedet for på en kæmpe dyr en som er meget bedre end din egen.

20

tirsdag, 21. december 2004, 21:52

Nu var det godt nok slet ik meningen vi sku så højt op i pris, men mon ikke damen kan overtales :boxed:

Prøver at lytte til den NAD også finder jeg lige ud af om Fona i Næstved sku ha Harman Kardon om ikke andet så bare for at høre den.

Ellers blir jeg bare ved Cambridge Azur den får jo også pæn omtale på diverse forumer.

Cerwin Vega har jeg ellers hørt er bedst til bas og spille højt også ikke så meget andet, men der er jo også lidt tid til at finde de rette højttalere.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "bcd" (21.12.2004, 21:55)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.