Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 23. april 2003, 20:26

En Rulle chokolade kiks til den som kan forklare mig forskellen på disse to kabinetter.

http://www.nexustek.nl/istyle.htm

Sælges af www.SHG.dk for 895,- uden PSU og 1595,- med en PSU

Og så dette kabinet

http://www.suntek.co.uk/en/index.html

Sælges af www.greendata.dk til 895,- med PSU.

Er sikkert ikke samme PSU, men kan nogen ellers forklare forskellen.

Ifølge Salgschef Michael Nielsen, fra SHG.dk

Er der en stor kvalitetsforskel :D

Vedhæfter en mail koorspondence med salgschefen:

Iøvrigt den isolering du snakker om består jo kun af, og jeg citere nexus:

Nexus brings you this stunning case that not only looks great but also has
features that contribute to silent computing. Dual optical drive bays
feature spring-loaded flaps that cut drive noise in half. The air intake
is at the bottom, which greatly reduces the amount of noise that escapes
and reaches your operating position. The hybrid double layer steel and
plastic construction dampens sound from structure born vibration.

Nøjagtig samme opbygning som sunteks, som også har dobbelt sidet stål og
plastic konstruktion.

Så tak fo denne gang

> Godt, vi stopper her...
>
>

>
> Ja Ja fred være med dig
>
> Men i kan jo ikke sælge det til samme pris med selv en rigtig elendig
> strømforsynning, har endnu ikke hørt om en stømforsyning til 0,- kr.
>
> Tvivler ikke på at i generrelt sælger bedre kvalitet end Greendata, men
> du kommer altså ikke uden om at det er fuldstændigt det samme kabinet.
> Sælges iøvrigt i USA af en hel tredie producent. Så mon ikke de alle
> kommer fra samme fabrik i østen.
>
> Suntek får iøvrigt deres kabinetter fra tyskland.
>
>
>> Pointen er, at den strømforsyning de sender med, er med 100 %
>> sikkerhed, ikke den samme som vi sælger - da selve strømforsyningen
>> koster over 400 kr. i indkøb, og selve kabinettet uden noget tilbehør
>> koster 700 kr. exkl. fragt fra Holland - så er det som sagt nok ikke
>> den samme
>> kvalitets PSU... Som sagt kan vi også sælge den med en dårlig PSU, så
>> kommer vi også ned på samme pris som dem.
>>
>> Du fik en begrundelse, hvilket du nu har fået - men som jeg skriver,
>> så er det langt fra den samme kvalitet GreenData sælger, hvilket kan
>> ses ud fra indkøbsprisen fra Holland - derfor vores pris (plus der er
>> isolering i de kabinetter vi forhandler)
>>
>>
>>
>> Med venlig hilsen / Best Regards
>> Michael Nielsen
>> Salgschef & Indkøb

>>
>> Som sagt er kabinettet nøjeagtig det samme, og stømforsyningen aldeles
>> udmærket, er noget af det der roses. Så forstår ikke din kvaltitets
>> argumentation.
>>
>> Om ikke andet kan du jo som salgschef bruge det til at forstå hvorfor
>> i ikke kommer til at sælge mange af disse ellers meget fed og
>> andmelder roste kabinneter
>>
>>
>>> Som sagt, så tvivler jeg på, at deres version er ligeså god som
>>> vores. Vi kan gøre det samme som GreenData, sælge kabinettet med en
>>> halvdårlig PSU til samme pris, intet problem. Vi fortrækker dog at
>>> opretholde Nexus' kvalitet, i stedet for sælge noget der ligger under
>>> den høje kvaliteten på Nexus' produkter.
>>>
>>>
>>>
>>> Med venlig hilsen / Best Regards
>>> Michael Nielsen
>>> Salgschef & Indkøb

>>>
>>> Hej Michael
>>>
>>> Ja naturligvis skal man handle der hvor man føler man får mest for
>>> pengen.
>>>
>>> Srømforsyningen fejler skam ikke noget, er faktisk noget af det der
>>> bliver fremhævet i diverse test. Effektiv og low noise.
>>>
>>> Var ikke et forsøg på at få det billigere, vil blot høre jeres
>>> begrundelse fo at tage så meget mere for den samme vare.
>>>
>>> Tyder jo lidt på i har ingået en lidt dårlig aftale, hvis i giver
>>> mere i indkøb end greendata kan sælge for.
>>>
>>> Mvh.
>>> Dennis
>>>
>>>
>>>> Hej Dennis.
>>>>
>>>>
>>>> Vores pris er den gældende, og hvis du kan få det ved GreenData til
>>>> den pris, så vil jeg foreslå, at du køber dem der, da vi køber ind
>>>> til over den pris GreenData sælger Suntek for. Jeg tvivler dog lidt
>>>> på hvor god strømforsyningen er. Dertil er der også isoleringsplader
>>>> i den version vi sælger.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Med venlig hilsen / Best Regards
>>>> Michael Nielsen

>>>> Hej SHG
>>>>
>>>> Tillykke med at i nu har fået endnu et fedt kabinet. Men......
>>>>
>>>> Jeres iStyle fra Nexus, er jo fuldstændig det samme som Greendata
>>>> har solgt i lang tid, undert navnet suntek vivid. Ja de sælger det
>>>> sågar til samme pris, men der får man også en low noise PSU med, for
>>>> de 895,-
>>>>
>>>> Jeres koster 1595,- hvis man skal have PSU'en med, er det ikke lidt
>>>> hamper priser.
>>>>
>>>> Venlig hilsen
>>>> Dennis
>>>>

Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick

2

onsdag, 23. april 2003, 20:28

forskellen er den samme... :D

ej farven har en anden lyd..

det er kun navnet...

ligesom chieftec, antec osv

embedded systems enthusiast

3

onsdag, 23. april 2003, 20:35

ja eller coca cola og las cola :P det kan godt være at coca cola smager lidt bedre men når man kan få 1,5 liter las til hvad man kan købe 0,5 liter coke for så er las min fortruken... det selvfølgelig når det er mig der betaler ;)

"Det er ikke mig der er doven!
Det er alle andre der er meget aktive!"

4

onsdag, 23. april 2003, 20:40

Citeret

Originally posted by MrKenny
ja eller coca cola og las cola :P det kan godt være at coca cola smager lidt bedre men når man kan få 1,5 liter las til hvad man kan købe 0,5 liter coke for så er las min fortruken... det selvfølgelig når det er mig der betaler ;)

Ja helt enig. :))

Men her drejer det sig jo faktisk om to coa cola fra hver sin forhandler :P

Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones

5

onsdag, 23. april 2003, 20:44

uuh nu snakker du i et sprog som jeg kan forstå ;) ej men det er navnet man betaler det ekstra for... sådan er det jo inde for mange ting ;( men heldigvis findes der ting der er mindst lige så godt de hedder bare noget andet :D det er for det meste dem jeg går efter....

6

onsdag, 23. april 2003, 20:45

Coca cola bliver jo også solgt til forskellige priser forskellige steder..

På min skole koster ½ liter 10,- i toget koster den 21,-

7

onsdag, 23. april 2003, 20:49

Citeret

Originally posted by AtoM!C
Coca cola bliver jo også solgt til forskellige priser forskellige steder..

På min skole koster ½ liter 10,- i toget koster den 21,-

Ja, det jo korrekt, og det skal de for min skyld da også have lov til.

Men pointen var jo også at salgschefen hårdnakket påstod at der var tale om to meget forskellige kabinetter, hvad angik kvaliteten ?(

Ps: hvordan får jeg et pic på min profil her ude i siden

8

onsdag, 23. april 2003, 20:54

hvor henne mener du at du vil have et billed?? er det under navnet, så hedder det atvatar men hvis det er i din signature, så skal du ind i Edit Signature og sætte den ind der...

9

onsdag, 23. april 2003, 21:05

Citeret

Originally posted by MrKenny
hvor henne mener du at du vil have et billed?? er det under navnet, så hedder det atvatar men hvis det er i din signature, så skal du ind i Edit Signature og sætte den ind der...

Takkker :P

10

onsdag, 23. april 2003, 21:28

tror shg er blevet snydt der af dem de har købt ved
tror også greendata hygger sig når han ser det :)

11

onsdag, 23. april 2003, 22:40

Citeret

Originally posted by DEVIL_DK
tror shg er blevet snydt der af dem de har købt ved
tror også greendata hygger sig når han ser det :)

Ja :D Det er jo nok derfor, er altid svært at erkende man er blevet snydt. Så heller undskylde det med at man har fået et i bedre kvalitet.

12

onsdag, 23. april 2003, 23:34

Øøøøøøøøøh - du kan da få en rulle kiks selv - hvis du kan forklare mig ideen med denne tråd - jeg har sgu meget svært ved at se den - udover det så tror sgu ikke min tålmodighed havde været så stor som "salgschefens" - men det handler vel om at man bliver småfornærmet når man ikke kan få "idioten" i den anden ende til at makke ret................ :D 8) - og det lyder temmelig meget som om at uanset hvad han havde sagt - så skulle han have en spand lort..... :O

13

onsdag, 23. april 2003, 23:39

Citeret

Originally posted by WizZarD or NoT..??
Øøøøøøøøøh - du kan da få en rulle kiks selv - hvis du kan forklare mig ideen med denne tråd - jeg har sgu meget svært ved at se den - udover det så tror sgu ikke min tålmodighed havde været så stor som "salgschefens" - men det handler vel om at man bliver småfornærmet når man ikke kan få "idioten" i den anden ende til at makke ret................ :D 8) - og det lyder temmelig meget som om at uanset hvad han havde sagt - så skulle han have en spand lort..... :O

LOL du kan nok have lidt ret men SHG er da blevet fanget lidt der når greendata kan sælge samme kabi med psu til samme pris.

forstår dog heller ikke man ikke bare handler det andet sted istedet for at gå dem på klingen :)

14

onsdag, 23. april 2003, 23:51

Citeret

Der tager du dog fejl. Henvendte mig for at høre om der var forskel, og da den meget tålmodige salgschef ikke kunne komme med et ordentlig svar (svært når der ikke er det) synes jeg det var fair nok at gå ham lidt på klingen.

Men som du kan se fik jeg ikke fundet frem til om der var forskel, og derfor denne tråd. Har bestemt ikke lyst til at give nogen en "spand lort", men når folk bare snakker udenom blir jeg sgu lidt harm. Han kunne jo blot erkende at det var det samme kabinet, og så havde den jo ikke været længere :))

Så ja tak, jeg vil da gerne have en rulle kiks :D

15

torsdag, 24. april 2003, 04:31

Der tager du dog fejl. Henvendte mig for at høre om der var forskel, og da den meget tålmodige salgschef ikke kunne komme med et ordentlig svar (svært når der ikke er det) synes jeg det var fair nok at gå ham lidt på klingen.

Men som du kan se fik jeg ikke fundet frem til om der var forskel, og derfor denne tråd. Har bestemt ikke lyst til at give nogen en "spand lort", men når folk bare snakker udenom blir jeg sgu lidt harm. Han kunne jo blot erkende at det var det samme kabinet, og så havde den jo ikke været længere :))

[/QUOTE]

Nu har jeg lige kigget lidt på begge shops hjemmeside - og læst testen af dyret - jeg må sige at din argumentation halter temmelig meget - hvilket dine "mails" i øvrigt også gør.

SHG "påstår" at kabinetterne ikke er ens - det er jo 100 % korrekt - deres model er monteret med en ORIGINAL PSU - den kan du så mene ikke er de penge værd - der følger derudover støjdæmpnings kit med til hele kabinettet.

Greendata leverer en ??? PSU og ingen støjdæmpning..

Kiggede for sjov lige på producentens hjemmeside - og den PSU er vist en af de bedre - så 700 kr for komplet støjdæmpnings kit og en kvalitets PSU er vel ikke så skævt............ Bare for lige at sætte det i relief - så tag f.eks. et NC kabinet fra Webconsult :

http://asp.webconsult.dk/privat/vareinfo.asp?VareID=149

Check lige pris forskellen der.........

Btw. - HVIS jeg skulle have kigget helt forkert sååååå må jeg jo hoste op med de kiks - men det tror jeg nu heller ikke.... ;) ;)

16

torsdag, 24. april 2003, 20:39

Citeret

Nu har jeg lige kigget lidt på begge shops hjemmeside - og læst testen af dyret - jeg må sige at din argumentation halter temmelig meget - hvilket dine "mails" i øvrigt også gør.

SHG "påstår" at kabinetterne ikke er ens - det er jo 100 % korrekt - deres model er monteret med en ORIGINAL PSU - den kan du så mene ikke er de penge værd - der følger derudover støjdæmpnings kit med til hele kabinettet.

Kiggede for sjov lige på producentens hjemmeside - og den PSU er vist en af de bedre - så 700 kr for komplet støjdæmpnings kit og en kvalitets PSU er vel ikke så skævt............ Bare for lige at sætte det i relief - så tag f.eks. et NC kabinet fra Webconsult :

Btw. - HVIS jeg skulle have kigget helt forkert sååååå må jeg jo hoste op med de kiks - men det tror jeg nu heller ikke.... ;) ;)
[/QUOTE]

Ja du har fuldstændig ret, psu fra shg.dk er sikkert bedre, men det saged jeg jo også man kunne se bort fra.

Sagen er at shg sælger uden psu til 895 og greeendata sægler med en psu til 895. Den psu som kommer med er måske ikke den alle bedste, men den bliver dog rost i andmeldelserne, så helt ringe er den nok ikke.

Tilbage har vi sammenligning af kabinetterne. Der er fuldstændig ens. Den støjdæmning som shg snakker om består i den opbygning som kabinetter er lavet i, nemlig tosidet dobbeltkonstruktion af henholdsvis stål og plastic. I praksis vil det sige et stål kabinet med en plastic skal som virker støjdæmpende og giver det flotte design. Den samme konstruktion er kabinettet fra suntek, de gør bare ikke så meget ud af at fremhæve det. Hvis du kigger på de to producenters hjemmeside, vil du kunne konstater at der er tale om fuldstændig det samme kabinet.

Så ja, en rulle kiks må du nok hoste op med :P :D

17

torsdag, 24. april 2003, 20:53

Citeret

[/QUOTE]

Iøvrigt har de nu sat kabinettet uden psu ned til 795,- så mon ikke de alligevel er blevet opmærksom på at der er tale om det samme kabinet.

Det er rigtig der er ekstra støjdæmpning med til den med psu til en pris af 1595,- men det er der altså ikke til den som koster 895 som de nu har sat prisen ned på :P

Seneste tests og artikler

0

Antec HCP-1000 Platinum

For ikke så længe siden præsen
Læs Mere

0

ASUS X99-A

Vi har efterhånden set på et p
Læs Mere

0

Logitech G19s Gaming Keyboard

De fleste kender Logitech som
Læs Mere

1

In Win D-Frame Mini

En ny dag, et nyt kabinet komm
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Så er der en stak Apple iPad Air 2 reviews online

Længe ventet er dne nye Apple
Læs Mere

0

Samsung releaser Samsung Galaxy S5 Plus

Samsung har lidt uset sneget e
Læs Mere

0

Lækket benchmarks af iPad Air 2 ser lovende ud

Nyeste skud fra Apple i deres
Læs Mere

0

En ny nådesløs helt i en brutal verden.

ASSASSIN’S CREED® UNITY
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.