Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 22. april 2003, 02:43

er der nogen her der har fået fat i en sata disk endnu eller hva ?? hvis ja hvordan kører den så ??

2

tirsdag, 22. april 2003, 03:12

nixbix.. ikke endnu.. kører på en konverter fra sata til ata133

3

tirsdag, 22. april 2003, 09:11

Citeret

Originally posted by Getalife

K... noget der virker eller hva ??

4

tirsdag, 22. april 2003, 09:17

Citeret

.. Eller fra ATA133 til SATA... Det kommer jo and på i hvilken ende man starter... 8o

6

tirsdag, 22. april 2003, 09:45

seriel ata... i forskel til pata (parrallel ata)...

det er en ny harddisk standard.

embedded systems enthusiast

7

tirsdag, 22. april 2003, 10:04

Har jeg fattet det rigtig at der kun kan sidde en disk pr stik på mb ?

8

tirsdag, 22. april 2003, 11:19

Citeret

Originally posted by DEVIL_DK
Har jeg fattet det rigtig at der kun kan sidde en disk pr stik på mb ?

ja det kan vi godt sige !! men det gør dem så bare bedre i raid sammenhæng !! :D

Sider lige og overvejer at købe 2*120GB og sætte dem i raid 0 !!

9

tirsdag, 22. april 2003, 11:56

Ja der kan i sagens natur (seriel) kun sidde en pr. kabel.

Og det er ikke noget man får meget ud af - hvis man da ikke køber den nye 10.000 RPM disk fra WD.

10

tirsdag, 22. april 2003, 11:59

Citeret

Originally posted by Tweak.dk

Og det er ikke noget man får meget ud af - hvis man da ikke køber den nye 10.000 RPM disk fra WD.

Ved godt de ikke er hurtigere end alm diske men hvis jeg nu skal have mere end
4 ide enheder.

kan man jo lige så godt bruge sata også
når prisen for dem falder lidt mere :)

11

tirsdag, 22. april 2003, 12:50

Citeret

Citeret

4 ide enheder.

Ja, det vil jeg give dig ret i... Hvis står med et bundkort hvor der "kun" kan sidde 4 IDE-enheder til så kan man jo lige så godt bruge de SATA porte der nu er... Hvis der altså er nogen.... Der findes mange muligheder. Man kunne også bruge RAID-portene hvis man nu har sådan nogle... Man kunne også købe en IDE, SATA, eller SCSI controller....man kunne også købe en USB eller Firewire-harddisk..... Puha der er mange muligheder... :D

12

tirsdag, 22. april 2003, 13:26

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

Citeret

4 ide enheder.

Ja, det vil jeg give dig ret i... Hvis står med et bundkort hvor der "kun" kan sidde 4 IDE-enheder til så kan man jo lige så godt bruge de SATA porte der nu er... Hvis der altså er nogen.... Der findes mange muligheder. Man kunne også bruge RAID-portene hvis man nu har sådan nogle... Man kunne også købe en IDE, SATA, eller SCSI controller....man kunne også købe en USB eller Firewire-harddisk..... Puha der er mange muligheder... :D

Ja det er jo klart at der er mange muligheder men hvis man gerne vil undgå de f***ing brede kabler så kan man godt bruge SATA !!

13

tirsdag, 22. april 2003, 14:08

Citeret

Originally posted by |HG|AkirA
Ja det er jo klart at der er mange muligheder men hvis man gerne vil undgå de f***ing brede kabler så kan man godt bruge SATA !!

Bedre kabler ?... Hmm.. Der er nu langt tid siden jeg har brugt "almindelige" IDE-fladkabler.... Fortrækker de runde sølvkabler jeg nu. :D

Men det da meget nice at SATA-kabler ikke er så store i forhold til standard IDE-kabler. Dog tvivler jeg på at der er så mange på vores niveau som bruger dem. :P

14

tirsdag, 22. april 2003, 14:20

Jeg bruger sata kabler og en konverter på min ata133 disk... og det fungerer upåklageligt.. dog tager det lidt tid i bios at scanne diskene

15

tirsdag, 22. april 2003, 14:22

Citeret

Jeg bruger sata kabler og en konverter på min ata133 disk... og det fungerer upåklageligt.. dog tager det lidt tid i bios at scanne diskene

Ja, det er jo så det minus som IDE-RAID også har.... Sådan er det jo....

16

tirsdag, 22. april 2003, 14:25

ork ja.. de 5-10 sec ekstra overlever jeg skam også :)

17

tirsdag, 22. april 2003, 14:28

Citeret

ork ja.. de 5-10 sec ekstra overlever jeg skam også :)

Ja, naturligvis overlever man.... Forhåbenligt. Jeg har også bruge min RAID-porte som almindelige IDE-porte og der skulle den også scanne hele tiden. Forstår nu ikke hvorfor det er så nødvendigt... I mine øjne så svarer det til hvis Windows skulle scanner computeren hver gang den startede..... Bøf !... *G* :D

18

tirsdag, 22. april 2003, 14:32

På mit IT7-Max2 er der 24 mio. porte (næsten.. 2 IDE, 2 RAID, 2 SATA) til diske og hvor mange bruger jeg? 2... en til en disk og en til brænder.. hvad bruger folk alt den plads til??

19

tirsdag, 22. april 2003, 14:41

Citeret

På mit IT7-Max2 er der 24 mio. porte (næsten.. 2 IDE, 2 RAID, 2 SATA) til diske og hvor mange bruger jeg? 2... en til en disk og en til brænder.. hvad bruger folk alt den plads til??

Lyder skummelt nok. *GG*....

Syntes nu godt at 4 IDE-porte kunne blive standard.... Men det måske bare mig som ikke kan nøjes med 2-3 IDE-enheder fordelt på et par porte...

20

tirsdag, 22. april 2003, 14:43

Citeret

Det lyder meget som mit EpoX men ok !!

Lige et lidt andet spørgsmål !!
kan en 360W PSU klare 5 harddiske, 1 brander, GF4 TI4200, og en P4 NW2 2,4 GHZ uden at brande sammen ??

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.