Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 21. april 2003, 23:36

jeg er gået i gang med at modde mit cdromdrev til en slags jukebox med plexifront og nu står jeg og mangler fire difuse blå dioder. eftersom de skal sættes til i cdromdrevet som giver 5 volt så skal de kunne holde til det. jeg er kun stødt på 4 volts dioder, så nu undrer jeg mig om man kan få nogle til 5v og hvor? og ellers om 4v kan holde til at få 5v. jeg læste at dem på 4 volt bliver ca 65 grader ved brug, så derfor tvivler jeg på at de kan ta 5volt. nogen der har en anden mening?

link: http://www.patenttinet.com/?patentti=juke-cd
jeg mangler faktisk kun plexiglasset og dioderne :]

EVGA 680i SLI | Intel E6600 | SLI 8800GTX | ST75ZF 750W

2

mandag, 21. april 2003, 23:38

der ska en modstand på og det er ik noget med volt at gøre det er noget med spænding mener jeg... ret mig lige hvis det er helt galt... men der burde være et klog hoved der ved hvordan man regner sådan noget ud :D

3

mandag, 21. april 2003, 23:43

Citeret

Originally posted by dsdsdk
hmm ja ohms lov...? anyone?

Ohms lov :

Volt = Ampere x modstand

Måleenheden for modstand er Ohm - forkortes W

(læses Omega - det sidste græske bogstav)

4

mandag, 21. april 2003, 23:43

5

mandag, 21. april 2003, 23:58

Den er ikke duffus, men blå, lazer, 3,8-5.0v og har hele 11K.MCD... Det er jo ikke så ringe...

http://www.cyberbox.dk/index.php?menu=ca…ub=lazer&dt=214

6

tirsdag, 22. april 2003, 00:08

Citeret

Den er ikke duffus, men blå, lazer, 3,8-5.0v og har hele 11K.MCD... Det er jo ikke så ringe...

de er ret kraftige jeg købte noge grønne laserleds derfra og de virker bare...dog er de næste for kraftige*GG*

7

tirsdag, 22. april 2003, 00:11

Citeret

Originally posted by wuffer

Citeret

de er ret kraftige jeg købte noge grønne laserleds derfra og de virker bare...dog er de næste for kraftige*GG*

Jeps... De sparker rimelig godt røv... Skal selv modde med nogle af dem i min CUBE, men skal lige have planlagt projektet først.. ;)

8

tirsdag, 22. april 2003, 00:17

Citeret

Jeps... De sparker rimelig godt røv... Skal selv modde med nogle af dem i min CUBE, men skal lige have planlagt projektet først..

så er det man siger hvorfor er det ik den første endu :D

damn vil sgu ha min swieftech nu*GG* har vist sagt det mange gange efter hånden*GGGGG*

9

tirsdag, 22. april 2003, 00:19

Citeret

Originally posted by wuffer

Citeret

Jeps... De sparker rimelig godt røv... Skal selv modde med nogle af dem i min CUBE, men skal lige have planlagt projektet først..

så er det man siger hvorfor er det ik den første endu :D

damn vil sgu ha min swieftech nu*GG* har vist sagt det mange gange efter hånden*GGGGG*

Tja, men jeg har lidt planlægning endnu som jeg kan hygge med med.... og jeg får nok resten af pengene her i løbet af ugen, så indkøbningen begynder om ikke så længe.... Det er kun bundkortet som jeg først kan få den 1 maj, men det gør heller ikke noget for der er 1000 ting jeg skal nå før alligevel. *G*..... Selv efter jeg har fået alle delene går der et godt stykke tid før den kommer op og køre... Godt jeg har et par computer i forvejen så jeg kan komme på nettet. *GG* :D

10

tirsdag, 22. april 2003, 00:46

findes den side ik på engelsk?!

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

11

tirsdag, 22. april 2003, 01:14

Citeret

jeg er gået i gang med at modde mit cdromdrev til en slags jukebox med plexifront og nu står jeg og mangler fire difuse blå dioder. eftersom de skal sættes til i cdromdrevet som giver 5 volt så skal de kunne holde til det. jeg er kun stødt på 4 volts dioder, så nu undrer jeg mig om man kan få nogle til 5v og hvor? og ellers om 4v kan holde til at få 5v. jeg læste at dem på 4 volt bliver ca 65 grader ved brug, så derfor tvivler jeg på at de kan ta 5volt. nogen der har en anden mening?

link: http://www.patenttinet.com/?patentti=juke-cd
jeg mangler faktisk kun plexiglasset og dioderne :]

Brinchs Elektronik.......... ;) ;)

12

tirsdag, 22. april 2003, 02:12

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

Ohms lov :

Volt = Ampere x modstand

Måleenheden for modstand er Ohm - forkortes W

(læses Omega - det sidste græske bogstav)

Uhm.. hold op med at drikke på en hverdag :)

Måleenheden for modstand er ganske rigtigt Ohm... MEN det forkortes ikke W!
W er angivelsen for Watt
U*I=W
Spænding*Strøm=Forbrug

13

tirsdag, 22. april 2003, 08:32

godmorgen!
ja omega er da Ω ...
men det er rigtigt nok, der er også noget med W, men det er bare et meget buet W.. kan ikke finde det i character set.

ved nu ikke helt om de lazer leds er for stærke, cd'er er jo alligevel ret godt til at lede lys... hvad tror i?

14

tirsdag, 22. april 2003, 09:14

Citeret

Originally posted by Getalife
Uhm.. hold op med at drikke på en hverdag :)

Måleenheden for modstand er ganske rigtigt Ohm... MEN det forkortes ikke W!
W er angivelsen for Watt
U*I=W
Spænding*Strøm=Forbrug

Du har naturligvis ret. *GG*.... Men du havde forhåbenligt også regnet med at jeg skrev forkert ved et uheld ikke ?.... Så var det jo nok derfor jeg gik tidligt i seng i går.... Hård weekend. *GG* :D

15

tirsdag, 22. april 2003, 14:44

jeps, wizzard: var lige en tur i brinch i lyngby, bor i virum så det var jo belejeligt nok. købte 3 blå lazer dioder og 3 100 ohms modstande. så skulle det vist være fint.

16

tirsdag, 22. april 2003, 14:49

Citeret

godmorgen!
ja omega er da Ω ...
men det er rigtigt nok, der er også noget med W, men det er bare et meget buet W.. kan ikke finde det i character set.

ved nu ikke helt om de lazer leds er for stærke, cd'er er jo alligevel ret godt til at lede lys... hvad tror i?

Tja... Tror nu nok det skal virke... Jeg har blåt lys i min brænder.... Yamaha CRW-F1... Men det jo heller ikke hjemmelavet...

17

tirsdag, 22. april 2003, 14:51

Jeg ville også godt have blåt lys i min Lite-on.. men der er to farver i samme diode (3 ben) .. så den skal jg lige have luret ;)

18

tirsdag, 22. april 2003, 14:53

Citeret

Jeg ville også godt have blåt lys i min Lite-on.. men der er to farver i samme diode (3 ben) .. så den skal jg lige have luret ;)

Hvad er der at lure ?.... bidtang, diode, lodde... :]

19

tirsdag, 22. april 2003, 15:42

Yeah.. det er godt med dig ;)
Nu er det sådan er der er 3 ben på den diode der sidder der nu.. og en ganske normal blå er der 2 ben på..

20

tirsdag, 22. april 2003, 15:47

Citeret

Yeah.. det er godt med dig ;)
Nu er det sådan er der er 3 ben på den diode der sidder der nu.. og en ganske normal blå er der 2 ben på..

Jepper.... og hvor mange kombinaitioner giver det ?... I værste tilfælde så er det bare at prøve sig frem, men man kunne jo også måle de 3 ben.... ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.