Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 2. november 2004, 23:23

Jeg har i dag, sammen med en af drengene, modtaget vores bærbare med tilhørende Accespoint(bestilt ved siden af). Vi installerer computerne og sætter kablerne i accespointet og der er trådløs forbindelse. Med til Accespointet (Linksys WAP54G) følger der en cd'rom med en quick setup. Jeg smider disken i og kører setup'en og det virker fint. Der er dog ikke så mange instillings muligheder i denne quick setup, så jeg vil gerne ind i Browser setup'en. Jeg læser i manualen at man bare indtaster ip'en i IE og så burde det virke, det gør det bare ikke. Jeg kan finde accespointet i quick setup men ikke i browser setup.

Hvad gør jeg? :roller:

2

tirsdag, 2. november 2004, 23:32

husker du "//" foran IP ? du skal sikkert også definer porten. "//10.0.0.1:81" ændre så det passer til dit setup.

3

tirsdag, 2. november 2004, 23:41

Det gør ikke slet ingen om det er med eller uden "//". Hvordan finder jeg porten? Dog tror jeg ikke det vil virke alligevel idet der ikke står noget om det i manualen og det er en privat ip.

4

tirsdag, 2. november 2004, 23:42

Øhhh...
Er det ikke \\ i stedet for //?

5

tirsdag, 2. november 2004, 23:46

Citeret

Oprindeligt indlæg af Bubbi
Øhhh...
Er det ikke \\ i stedet for //?

"\\" er når man skal have fat i et computernavn.
Eftersom AP'et har et webinterface, er det sikrest at skrive "http://". "//" er muligvis godt nok.

6

tirsdag, 2. november 2004, 23:47

Intet af det virker... Der må være en anden årsag!?

7

tirsdag, 2. november 2004, 23:48

Hej..

jeg har lige læst lidt i manualen til din router, men du har ret der står ikke noget om hvilken port den anvender. Er du 100% sikker på du taster den rigtige IP ind? jeg kan se default er 192.168.1.145 men der står du kan angive en under install med setup-wizard

Anders

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "DoH-Riis" (02.11.2004, 23:49)

8

tirsdag, 2. november 2004, 23:50

kan du pinge routeren?

(Spørger mest for at tjekke at du bruger rigtige IP)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "DoH-Riis" (02.11.2004, 23:51)

9

onsdag, 3. november 2004, 00:04

Jeg bruger default ip'en. Nej jeg kan ikke pinge den, jeg skriver bare "ping 192.168.1.145" i kør ik?

10

onsdag, 3. november 2004, 00:05

Det er ikke en router, det er accespoint måske gør det en forskel? Jeg har lige nu forbindelse til den idet jeg sidder på nettet over den.

11

onsdag, 3. november 2004, 00:45

Slet ingen bud?

12

onsdag, 3. november 2004, 01:30

Drenge? Mit hoved bliver gult og blåt fordi jeg ikke kan finde ud af det.

13

onsdag, 3. november 2004, 07:27

Jeg synes du skal finde et netkabel og så sætte det imellem linksys'en og den bærbare, så burde du da kunne få forbindelse, bagefter kan du så prøve trådløst, men så vidt jeg ved , kan man ikke konfigurere alle routere/accesspoints trådløst.

14

onsdag, 3. november 2004, 10:44

jeg prøver lige, jeg mener dog jeg har prøvet og det ikke virker.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.