1

onsdag, 6. oktober 2004, 21:51

hey allesammen

Har lige fået en IBM G40 (model 2388 53G). Herlig maskine, men lidt lacking på spil fronten.

Mere specifikt: Har indtil videre kun fundet RAM til ca 3800 for en GB...Nogen der ved hvad der ellers kunne bruges (måske i et lidt andet prisniveau)?

Og hvad med grafikkort? Virker ikke som om 3d accelerationen er helt oppe og støde med min Intel (R) 82852/82855 GM/GME graphics controller...Hvad sulan betyder det på normalt (grafikkort) dansk og hvad kunne man smide i (til maks 2500-3000) ellers?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "kir" (06.10.2004, 22:10)

2

torsdag, 7. oktober 2004, 07:32

Jeg tror kun det er 768 mb du kan putte mere i,da de 256 mb er intregret i bundkortet,og det understøtter kun 1 gb.
Men hensyn til grafikkort,det skal du nok lede meget længe efter,da du ikke kan skifte grafikkortet i din maskine.

3

torsdag, 7. oktober 2004, 07:36

Du kan ikke skifte grafikkortet ud, desværre.

4

torsdag, 7. oktober 2004, 14:17

ok, thx...Tror i der vil være nogen grafikmæssig forskel hvis jeg brager mere RAM i, eller er grafikkortet for outdated?????

5

torsdag, 7. oktober 2004, 14:26

Citeret

Oprindeligt indlæg af kir
ok, thx...Tror i der vil være nogen grafikmæssig forskel hvis jeg brager mere RAM i, eller er grafikkortet for outdated?????

Grafikkortet er bestemt ikke outdated! Det er bare ikke beregnet til spil... 8)

Jeg vil anbefale dig at købe Kingstion ram til den, hvis de mod forventning ikke skulle virke kan du jo bruge din returret.

Prøv at kikke her:
http://www.crucial.com/uk/store/listpart…88%29&submit=Go

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Zulu" (07.10.2004, 14:30)

6

torsdag, 7. oktober 2004, 23:42

ok, så holder den også længere. Har en tendens til at brænde det meste af jeg begynder at bikse med :-)

Men hvad "svarer den til", ift alm grafikkort? F.eks hakker et spil som spellforce tosse meget, selvom det er en 3 ghz...Og kan det om muligt afhjælpes med RAM eller kan det simpelthen ikke blive til et spillemonster (hvad der nærmest ville passe mig ok...Så kunne jeg nøjes med at brænde min stationære af...)

7

fredag, 8. oktober 2004, 13:01

Citeret

Oprindeligt indlæg af kir
ok, så holder den også længere. Har en tendens til at brænde det meste af jeg begynder at bikse med :-)

Men hvad "svarer den til", ift alm grafikkort? F.eks hakker et spil som spellforce tosse meget, selvom det er en 3 ghz...Og kan det om muligt afhjælpes med RAM eller kan det simpelthen ikke blive til et spillemonster (hvad der nærmest ville passe mig ok...Så kunne jeg nøjes med at brænde min stationære af...)

Du skal være heldig vis du kan få meget over 2000 i 3DMark01. Så kan du prøve at sammenligne det med andre desktopgrafikkort.

Til sammenligning kan jeg lige nævne at min egen bærbare score ca. 5000 i 3DMark01, det er med et Nvidia Geforce4 Go 420 32 mb (svarer til Geforce4 MX 420).

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.