1

søndag, 29. august 2004, 14:10

Jeg har endelig fået vandkølet mit 5900xt, men har nu mødt et lille problem

Når jeg vil oc(coolbits), mælder den fejl, når den skal teste om den hastighed er stabil, og jeg ser så inde under temp at temp måleren er oppe i det røde felt.

GPU temp. er 22 og aimbent er 27.

når jeg gamer føltes det som om den har clocket ned da doom3 hakker.

hvordan kan jeg se hvad clock det RIGTIG kører?

kan jeg på en måde fuske så aimbent temp. måleren måler mindre?

andre måder at løse det problem på?

2

søndag, 29. august 2004, 14:56

prøv at bruge rivatuner det kan se hvad dit kort kører. den nyeste version kan vist også tvinge det til at holde en bestemt hastighed, men det giver vist problemer. det er et velkendt problem at NV-kort ikke kan lide noget der er koldere end ca 25 grader.
hvor sidder hovedet i dit kølesytem??

3

søndag, 29. august 2004, 15:02

mener det er pumpe->hdd->cpu->nbro->gkort->mælkejunge i jorden->pumpe

4

søndag, 29. august 2004, 15:18

Citeret

Oprindeligt indlæg af GargaZol
mener det er pumpe->hdd->cpu->nbro->gkort->mælkejunge i jorden->pumpe

det lyder jo ikke så godt.. du må se om du kan finde en måde at holde den over 25 grader på, ellers vil du fortsat have problemet tror jeg..

5

søndag, 29. august 2004, 15:32

lyder som om en MEGA kladt kølepasta kunne blive løsningen ;(

6

søndag, 29. august 2004, 15:36

Spørg evt. på xtremsystems om hvordan de klarer problemet med at have for koldt gfx, ved det har været oppe derinde en gang nemli ;)

7

søndag, 29. august 2004, 15:46

der er en løsning på det, læs på xtremesystems som sagt. søg evt. på brugeren mickymouse og kortet 5900xt.

Who am I?

8

søndag, 29. august 2004, 16:21

Jeg har prøvet at søge rundt på xtremesystems, men kunne ikke finde noget, så hvis i falder over det må i endelige give link.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.