Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 28. august 2004, 17:23

Jeg er igang med at fixe en veninden bærbar, og har lige formatteret den, da adaware ikke var drastisk nok 8o

Men for at gøre en lang historie kort... så mangler jeg drivere til et realtek ac'97 lydkort og s3 graphics prosavage ddr grafikkort...

Har haft hentet gfx driveren fra s3's hjemmeside.. emn den virkede åbenbart ikke, for da jeg installerede den, fik jeg en bå skærm, hvorefter den nægtede at boote.. :P

Nogen af jer der ved hvor jeg kan finde disse drivers?? jeg kan ikke rigtigt finde dem, selvom jeg har rpøvet min bedste ven ( google ;) )

mvh. -Sandman-

2

lørdag, 28. august 2004, 17:36

Har du prøvet producentens side??

Jeg går ud fra at det er XP du kører.

Har du husket at installere chipsetdriveren?
Det er højst sandsynligt et VIA chipset.

Lydkortdriveren kan du hente på www.realtek.com.tw
Den virker til stort set alle Realtek lydchip - også dem i bærbare.

Grafikkortdriveren kan hentes her:
http://ranger.s3graphics.com/

Eller mere præcist:
http://ranger.s3graphics.com/swlib/420dr…nxp_v139428.exe

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Zulu" (28.08.2004, 17:37)

3

lørdag, 28. august 2004, 17:42

Whoot chipset driver... Vidste det.. hun fortalte mig at der ikke var andre cd'er med til den.. end hendes windows xp home edition... men ja ja.. Hvem sagde blond?

4

lørdag, 28. august 2004, 17:47

Citeret

Oprindeligt indlæg af -Sandman-
Whoot chipset driver... Vidste det.. hun fortalte mig at der ikke var andre cd'er med til den.. end hendes windows xp home edition... men ja ja.. Hvem sagde blond?

Tror ikke der skal instaleres chipset driver på den,det skal der ikke på min :crazyeyes:
og driveren til grafikkortet kan du finde her:
http://ranger.s3graphics.com/xplib/420xpdrv/

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Icemann" (28.08.2004, 17:49)

5

lørdag, 28. august 2004, 17:51

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zulu

Der skal IKKE instaleres chipset driver på sådan et via aphollo pm chipset til en bærbar.....

Så ved du det ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Icemann" (28.08.2004, 17:55)

6

lørdag, 28. august 2004, 18:10

Okay.. nu virker lyden i hvert fald.. Tror at jeg ahr fat i en packard bell easynote e3... hvis der nu er andre af jer der sidder med sådan en, kan det jo være i ved hvilke ting der skal installeres..

EDIT: Kan det passe at der slet ikke skal installeres andet end lydkort?? for jeg fik lige en blå skærm smidt i hovedeet da jeg prøvede at installere gfx endnu en gang...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "-Sandman-" (28.08.2004, 18:16)

7

lørdag, 28. august 2004, 18:47

Citeret

Oprindeligt indlæg af icemann

Citeret

Der skal IKKE instaleres chipset driver på sådan et via aphollo pm chipset til en bærbar.....

Så ved du det ;)

Ved hvad?? :lame:

Læs her:
http://support.packardbell.dk/download/i…r=platform_Lynx

Chipsetdriver version 1.70A + AGP driver 4.20A!

Og nej, det er ikke Via 4-in-1, de er nemlig ikke til bærbare...

Til Sandman:
Men sig mig lige en gang - Hvorfor prøvede du ikke producenten (Packard Bell)'s hjemmeside først?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Zulu" (28.08.2004, 18:49)

8

lørdag, 28. august 2004, 18:58

Citeret

Citeret

Citeret

Så ved du det ;)

Arhh sry at jeg tog fejl af chipsettet,men jeg kan se at du ikke kan ta fejl siden at du gir mig denne :lame:

Så du får den lige i hovedet igen :lame:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Icemann" (28.08.2004, 19:03)

9

lørdag, 28. august 2004, 19:02

Citeret

Citeret

Citeret

Så ved du det ;)

Læs her:
http://support.packardbell.dk/download/i…r=platform_Lynx

Chipsetdriver version 1.70A + AGP driver 4.20A!

Og nej, det er ikke Via 4-in-1, de er nemlig ikke til bærbare...

Til Sandman:
Men sig mig lige en gang - Hvorfor prøvede du ikke producenten (Packard Bell)'s hjemmeside først?

Jeg fik jo først at vide bagefter jeg havde postet at det var en easynote vi havde med at gøre :lame:

10

lørdag, 28. august 2004, 19:27

Citeret

Jeg fik jo først at vide bagefter jeg havde postet at det var en easynote vi havde med at gøre :lame:

Hvad skulle forskellen på en Easynote og andre bærbare med VIA chipset?? :boxing:

Alle nyere bærbare skal have installeret chipset drivere (også dem med VIA chipset), for at kører optimalt...

11

lørdag, 28. august 2004, 19:53

Citeret

Citeret

Hvad skulle forskellen på en Easynote og andre bærbare med VIA chipset?? :boxing:

Alle nyere bærbare skal have installeret chipset drivere (også dem med VIA chipset), for at kører optimalt...

Min bærbar skal ikke køre med chipset driver (via pm)
og hvorfor må du ikke spørge mig om,undrede mig også over det dengang for ca 2 år siden jeg købte den...

12

lørdag, 28. august 2004, 20:04

Citeret

Citeret

Jeg tror at selve chipset driveren på min bærbar er integret i grafikkort driveren:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Icemann" (28.08.2004, 20:04)

13

lørdag, 28. august 2004, 20:14

Citeret

Jeg tror at selve chipset driveren på min bærbar er integret i grafikkort driveren:

Tro du bare det... ;)

Nej, der kan jo være undtagelser, men jeg tvivler. Hvad er det for en bærbar du har? Og hvilket chipset?

14

lørdag, 28. august 2004, 20:18

Amilo D CY 23:

http://solution.fujitsu-siemens.com/Driv…GB_Notebook.htm

Jeg vil lure lidt hvis du finder en chipset driver til min bærbar (tror det næppe) :))

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Icemann" (28.08.2004, 20:27)

15

lørdag, 28. august 2004, 20:29

Citeret

Amilo D CY 23:

Jeg vil lure lidt hvis du finder en chipset driver til min bærbar (tror det næppe) :))

Jeg kan godt se at FS ikke viser andre drivere, men jeg ville nok installere både INF (chipsetdriveren) og AGP driveren hvis jeg var dig.

Jeg prøvede lige at downloade driveren fra FS's side, og så vidt jeg kunne se var der ikke AGP-driver med. Prøv at gå ind i Enhedshåndtering og se hvilken driver din AGP-controller (PCI-AGP Bridge) kører med.

16

lørdag, 28. august 2004, 20:34

Jeg prøvede faktisk også Packard Bell's hjemmeside... men at finde hw spec's og drivers der, er faktisk temmelig bøvlet... men jeg har fundet nogelunde ud af det nu... lyden virker, og grafikken er også acceptabel, selvom driveren ikke er installeret...

Så den burde være i vinkel nu, og jeg skal op og aflevere computeren i aften... så må vi se om ikke én ydelse kan betales med en anden ;)
ej.. spøg til side..

tak for hjælpen..

17

lørdag, 28. august 2004, 20:51

Citeret

Citeret

Amilo D CY 23:

Jeg kan godt se at FS ikke viser andre drivere, men jeg ville nok installere både INF (chipsetdriveren) og AGP driveren hvis jeg var dig.

Jeg prøvede lige at downloade driveren fra FS's side, og så vidt jeg kunne se var der ikke AGP-driver med. Prøv at gå ind i Enhedshåndtering og se hvilken driver din AGP-controller (PCI-AGP Bridge) kører med.

Under AGP-controler står der:
VIA Tech cpu to agp controler.Og driveren er fra VIA,men producenten er microsoft og driveren er fra år 2001 :crazyeyes:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Icemann" (28.08.2004, 21:03)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.