Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 27. august 2004, 17:27

Hey.

Min brors maskine med et P4C800-E Deluxe, 80GB Seagate IDE disk og Windows XP SP1 har en del problemer med at boote. Den siger, at boot priority er forkert osv., som jeg beskrev i et andet topic i går. Så jeg smed Windows cd'en i tidligere, den kørte en chkdsk selv, og så kom den sq ind i Windows. Men da jeg nu lukkede den ned og startede den igen, sagde den gud hjælpe mig samme fejl. Hvad fa'en så? Det er en NTFS disk, så hvordan får jeg bootet til at køre en scandisk nu? Den gør det ikke nu, når jeg smider Windows cd'en i. Jeg kan heller ikke boote på Windows XP cd'en. Så står den bare i sorte eller blå skærme.

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

2

fredag, 27. august 2004, 17:40

Altså, du kan ikke starte i sikker tilstand, eller hvad?

3

fredag, 27. august 2004, 18:11

Det er jeg faktisk i tvivl om. Det må jeg lige prøve når jeg kommer hjem om en times tid... men er der andre muligheder? Er der NTFS bootdisketter, som kan udføre den?

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

4

fredag, 27. august 2004, 19:22

Okay. Kom hjem, trykkede F8, så man får den der bootmenu. Ikke med vilje, men ville jo boote i fejlsikret tilstand. Nå, okay, men så prøvede jeg lige at vælge harddisken, og nu kom den sq ind i Windows. Nå, prøvede så lige at flashe til 1017. Virkede fint.. den kører, men nu vil den sq ik starte igen efter reb00tet. Har sat defaults og tilbage i BIOS. Kan ikke boote i fejlsikret. Der sker simpelthen ikke en disse når jeg trykker f8.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.