Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 26. august 2004, 23:15

Ja spørgsmålet er simpelt. Jeg vil bare gerne lige høre hvilken kølepasta der vil give mig det bedste resultat nu jeg har købt en brugt Vapo XE.
Der var ikke mere kølepasta med så jeg købte noget der hedder ANTEC formula 5 silver thermal compound. Ved i evt om det pasta jeg bruger nu er iorden ?

/ Switz

Core i5-4690K, Vandkølet+ ASUS Maximus VII Hero

4x4 GB Corsair memory
EVGA GeForce GTX 980 Ti Superclocked+ ACX 2.0+ Vandkølet

Creative X-Fi

2

torsdag, 26. august 2004, 23:23

arctic silver er ikke godt med minusgrader! det skiller lidt. ved ikke om 5eren er bedre, men stadig ikke optimalt.

brug arctic ceramique i stedet. det er bedst

3

torsdag, 26. august 2004, 23:25

Øh det er ik artic silver 5 jeg bruger det er ANTEC FORMULA 5 jeg bruger.

Har du læst tråden omhyggelig he he ;) :cheers:

Citeret

Oprindeligt indlæg af SlackeR
arctic silver er ikke godt med minusgrader! det skiller lidt. ved ikke om 5eren er bedre, men stadig ikke optimalt.

4x4 GB Corsair memory

Creative X-Fi

4

torsdag, 26. august 2004, 23:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af Switz
Øh det er ik artic silver 5 jeg bruger det er ANTEC FORMULA 5 jeg bruger.

Har du læst tråden omhyggelig he he ;) :cheers:

Citeret

Oprindeligt indlæg af SlackeR

flot af mig :roller: :lame:

hvad er det for en pasta?
sølvpastaer er generelt ikke så gode.
arctic ceramique skulle som sagt være bedst.

5

torsdag, 26. august 2004, 23:44

* Made with 99% pure micronized silver
* 75% to 80% silver content by weight
* Extended temperature limits: -60 C to 170 C
* Thermal Conductivity: 8.2 W/m K
* Thermal Resistance: 0.0022 C/W

Det er helt ok til kernen. På bundkortet midt i soklen kan du nøjes med det billige, samt ned i soklen.

Eller du kan gøre som jeg. Ikke bruge noget i hullerne i soklen.

Am2 x5200ee @ 3ghz, HyperX 2x1gb ddr2 1200mhz 5-5-5-15, Asus M3A32 MVP DLX , zeroterm@cpu, asus hd2900xt.

A4000 san@2900 1,6v, g.skill4400f1@290 2,5-4-4-6, dfi ut, x850xtpe@600/600

6

fredag, 27. august 2004, 00:30

Citeret

Oprindeligt indlæg af dig-it
* Made with 99% pure micronized silver
* 75% to 80% silver content by weight
* Extended temperature limits: -60 C to 170 C
* Thermal Conductivity: 8.2 W/m K
* Thermal Resistance: 0.0022 C/W

Det er helt ok til kernen. På bundkortet midt i soklen kan du nøjes med det billige, samt ned i soklen.

Eller du kan gøre som jeg. Ikke bruge noget i hullerne i soklen.

og risikere at benene ruster af cpu. det er ikke sket MEGET men det er set. kondens er ikke sjovt og det VIL opstå når atmosfærisk luft fra 20 graders temp køles til mellem -20 og +10 grader.

så lange der er -gader er det ikke det store problem. men når det tør har mand vad i soklen...

7

fredag, 27. august 2004, 14:26

Citeret

Ja spørgsmålet er simpelt. Jeg vil bare gerne lige høre hvilken kølepasta der vil give mig det bedste resultat nu jeg har købt en brugt Vapo XE.
Der var ikke mere kølepasta med så jeg købte noget der hedder ANTEC formula 5 silver thermal compound. Ved i evt om det pasta jeg bruger nu er iorden ?

/ Switz

Prøv her asetek forums så skulle det ikke være helt umuligt at finde det foretrukne.

Søger man på rust finder man ikke ligefrem overvældene meget der tyder på at det kan være særlig farlig ikke at anvende pasta i soklen. Giv heater elementet et par grader mere, og undgå kondends som der opstår ved en temp. forskel på 10 grader.

Am2 x5200ee @ 3ghz, HyperX 2x1gb ddr2 1200mhz 5-5-5-15, Asus M3A32 MVP DLX , zeroterm@cpu, asus hd2900xt.

8

fredag, 27. august 2004, 17:09

Citeret

Citeret

/ Switz

Prøv her asetek forums så skulle det ikke være helt umuligt at finde det foretrukne.

Søger man på rust finder man ikke ligefrem overvældene meget der tyder på at det kan være særlig farlig ikke at anvende pasta i soklen. Giv heater elementet et par grader mere, og undgå kondends som der opstår ved en temp. forskel på 10 grader.

jamen det er da mange gange ikke nødvendigt.. men at løbe risikoen?? nej jeg ville ikke. og varmeelementerne virker ikke inde i soklen. I bit-techs review af Vapo LS siger han selv han har mistet en P4 af at benene blev tæret af i en vapo XE.
jeg ville putte noget i bare for at være på den sikre side. uden sølv dog!
og angående hvornår kondens opstår:

10 grader er nu en ret forkert måde at opgøre det på.
der er mange faktorer der spiller ind:
relativ luftfugtighed - hvis det er fugtig luft der kom ind under cpu i første omgang kommer der hurtigt kondens.
temperatur - ved lavere temperaturer miste luften sin evne til at holde vand. derved vil vandet fortættes og sætte sig som kondens. dette sker gradvist og ikke i et hak.
derved kan man sige at kondenseringen kan tegnes som en funktion af relativ luftfugtighed og temperaturen.

9

lørdag, 28. august 2004, 00:16

Jeg ved varmeelementet virker inde i socklen. for ellers ville mit være brændt af for længe siden. Jeg har moddet min vapo med r404, den viser lige nu -27,5 i displayet i idle mode, cpu kører 12,5x210 bios siger cpu 27c og system 27c. Helt uden load viser vapo
-39,5c. så bare i idle mode skulle der jo dannes masser af kondens vand, og systemet skulle kortsluttes med det samme. men det sker bare ikke. Der i mod har jeg prøvet at køle en amd1000axia samt en kt400 mobo ned på -30 med det resultat uden heater at kondensen i socklen kortslutter cpu og mobo.
Det var med den øverste R600a køler jeg gjorde det her på denne link R600a cooler

10

lørdag, 28. august 2004, 01:07

Ok nu er jeg så blevet klogere ang kølepasta.
Nu et andet spørgsmål. Hvad er det optimale kondenseren skal stå på i %. Lige nu står min på 65 % når den er højere synes jeg min comp er mere ustabil..Hvorfor det??

4x4 GB Corsair memory

Creative X-Fi

11

lørdag, 28. august 2004, 01:11

Det burde den ikke blive. Det er hastigheden på blæseren til 'radiatoren' du stiller på. Hvis du sætter den på 100% vil den fjerne mere vare fra radiatoren. men larmer til gengæld af h...... til. sætter du den langt ned 30% vil din temp, på kølehovedet stige opaf.

12

lørdag, 28. august 2004, 01:14

Øhh nej nej du misforstår vist. Det er ikke kølerne jeg justerer der, det er nedenunder hvor der står fans. Fans kører 70 % og min kondenser står til 65 % men hvad er de optimale indstillinger på kondenseren når jeg clocker maskinen max?

Citeret

Det burde den ikke blive. Det er hastigheden på blæseren til 'radiatoren' du stiller på. Hvis du sætter den på 100% vil den fjerne mere vare fra radiatoren. men larmer til gengæld af h...... til. sætter du den langt ned 30% vil din temp, på kølehovedet stige opaf.

4x4 GB Corsair memory

Creative X-Fi

13

søndag, 29. august 2004, 15:14

Citeret

Jeg ved varmeelementet virker inde i socklen. for ellers ville mit være brændt af for længe siden. Jeg har moddet min vapo med r404, den viser lige nu -27,5 i displayet i idle mode, cpu kører 12,5x210 bios siger cpu 27c og system 27c. Helt uden load viser vapo
-39,5c. så bare i idle mode skulle der jo dannes masser af kondens vand, og systemet skulle kortsluttes med det samme. men det sker bare ikke. Der i mod har jeg prøvet at køle en amd1000axia samt en kt400 mobo ned på -30 med det resultat uden heater at kondensen i socklen kortslutter cpu og mobo.
Det var med den øverste R600a køler jeg gjorde det her på denne link R600a cooler

som sagt det kan være der er kondens som er is. det kan være du ikke har ret futig luft i din sokkel. det kan da også være din cpu loader vapoen nok til at der er varmt i soklen, det er ikke utænkeligt.
da det andet kortsluttede kan det nemt have været kondens bag på kortet i stedet. jeg skal ikke kunne sige det, men dette handler ikke om om DU har brændte noget af uden pasta i soklen, men om at det KAN ske. og det kan det!
er det dig der er (F)rossen???
interessant køler.. den holder bare ikke temperaturen godt nok under load synes jeg, hvis den halveres??
isobutan er ikke lightergas, det er bare Butan og fordamper ved -0.5 grader C ved 1 bar ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.