Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 24. august 2004, 20:58

Ja som overskriften lyder er jeg lidt i et dilemma da jeg ikke ved hvad jeg skal investere i af de 2 chipsets. Hvis jeg vælger ABIT AV8 3rd eye kan jeg få mit nye system torsdag! Men hvis jeg vælger MSI´s Nforce 3 Ultra løsning skal jeg vente noget tid! Men hvad synes i!

Det skal køre sammen med

Athlon64 3500+ og 2x512 mb Crucial PC3200 Ballistic!!

Hvilket af de 2 chipset er bedst at OC og hvilket performer bedst???

2

tirsdag, 24. august 2004, 21:03

tror jeg ville vente på MSI´s Nforce 3 Ultra

selv om jeg aldrig har været heldig med msi bundkort.

men på den anden side syntes jeg altid der er små bøvel med via chipset.

3

tirsdag, 24. august 2004, 21:49

Hej vis du gerne vil have det msi hurtigt så kender jeg en forhandler der har det hjemme men er lidt dyrer.

Noget du skal vide om Neo2 er der er mange der har problemmer med forkert temperatur visning. Det har jeg også den viser jeg har en temp på 50 grader i bios. Men er næsten sikker at det er umuligt kører med vand og har sat en probe så tæt på cpuen som muligt og den viser 30-31 grader så vil tro jeg ligger på 35-36 grader ilde.

Bare lidt oplysninger om kortet ellers kører det godt

Lian Li PC75
Asus P5B & E6600 Conroe

4

tirsdag, 24. august 2004, 22:09

Citeret

Oprindeligt indlæg af ultima
Hej vis du gerne vil have det msi hurtigt så kender jeg en forhandler der har det hjemme men er lidt dyrer.

Noget du skal vide om Neo2 er der er mange der har problemmer med forkert temperatur visning. Det har jeg også den viser jeg har en temp på 50 grader i bios. Men er næsten sikker at det er umuligt kører med vand og har sat en probe så tæt på cpuen som muligt og den viser 30-31 grader så vil tro jeg ligger på 35-36 grader ilde.

Bare lidt oplysninger om kortet ellers kører det godt

Jamen du må da gerne sende et link til den forhandler!!

5

tirsdag, 24. august 2004, 22:26

Dahm det glemte jeg da at linke til :boxed:

Her har du et link har selv købt mit der :

http://www.jyskdataservice.dk/shop/

Lian Li PC75
Asus P5B & E6600 Conroe

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "ultima" (24.08.2004, 22:28)

6

onsdag, 25. august 2004, 09:08

Tak for linket! Men Puuh det var sgu lidt $$$$ !
Hvor meget kan du egentlig få din FX53 op på og hvad bruger du af køling??

7

onsdag, 25. august 2004, 10:33

Det er også hos MidtData, de får det på lager i morgen.

Jeg selv fik mit derfra i mandags og til 1049 := :T

Try not. Do or do not, there is no try.

9

onsdag, 25. august 2004, 11:49

Jeg skal ha Socket 939 og 3500+ og har bestilt MSI K8N Neo2 Platinium! Får det imorgen fra Multimedie eksperten!

10

onsdag, 25. august 2004, 12:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af OC-Dog

Har ikke clocket den inu men det kommer er først igang med at finde de beste instillinger, og det temp problem har også stoppet mig da jeg ingen anelse har hvad tempen er. Bruger vandkøling og det er kun på cpu og den siger 50 grader i bios X(

Lian Li PC75
Asus P5B & E6600 Conroe

11

onsdag, 25. august 2004, 12:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af arnbak
Det er også hos MidtData, de får det på lager i morgen.

Jeg selv fik mit derfra i mandags og til 1049 := :T

1049 hvordan det det står til 1257 og det har det gjort hele tiden det andet der er der er til Socket 754

Lian Li PC75
Asus P5B & E6600 Conroe

12

onsdag, 25. august 2004, 17:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af ultima

Citeret

Oprindeligt indlæg af OC-Dog

Har ikke clocket den inu men det kommer er først igang med at finde de beste instillinger, og det temp problem har også stoppet mig da jeg ingen anelse har hvad tempen er. Bruger vandkøling og det er kun på cpu og den siger 50 grader i bios X(

Jeg læste et sted at en Bios opdatering skulle rette den fejl der var med at temp måleren viste forkert, og det skulle vidst ikke være det første MSI board der havde den fejl! Men så længe at den ikke er 50 grader så er det vel også lige meget!?!?! !!

13

onsdag, 25. august 2004, 18:23

ja en bios update vil nok hjælpe men der er ikke kommet sådan en inu. Deres Neo til socket 754 har også temp problemmer det ved jeg har haft det.

Lian Li PC75
Asus P5B & E6600 Conroe

14

onsdag, 25. august 2004, 19:53

Øhhh.. Jeg har et Neo motherboard og den seneste update rettede fejlen mht graderne..

15

onsdag, 25. august 2004, 19:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af Poteen
Øhhh.. Jeg har et Neo motherboard og den seneste update rettede fejlen mht graderne..

Ja og jeg har Neo2 X(
Der er ikke kommet nogen upate til det inu

Lian Li PC75
Asus P5B & E6600 Conroe

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "ultima" (25.08.2004, 20:01)

16

onsdag, 25. august 2004, 21:01

Nforce 3 vil jeg mene

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

17

onsdag, 25. august 2004, 21:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af mrflashbag
Nforce 3 vil jeg mene

Hvad mener du med Nforce3?? Ja, Msi K8N Neo2 Platinium benytter Nforce 3 Ultra !!

18

torsdag, 26. august 2004, 00:52

Citeret

1049 hvordan det det står til 1257 og det har det gjort hele tiden det andet der er der er til Socket 754

Den dag da jeg bestilte kortet, kostede det 1049. Dagen efter kostede det de nuværende pris på 1257. Hvad det skyldes skal jeg ikke kunne sige. Men faktum er at jeg fik et kort i hånden i mandags til den pris.

Try not. Do or do not, there is no try.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "arnbak" (26.08.2004, 00:53)

19

torsdag, 26. august 2004, 12:01

Ok...FUCK Post Danmark...Kunne ikke forså at min pakke ikke var kommet videre end Taulev Postcenter! (Havde bestilt Msi k8n Neo2 Platinium, og 3500+) hos multiemede eksterten eller noget! Så ringede jeg til postdanmark og de havde haft maskin nedbrud! jeg kunne måske regne med at få det imorgen, havde sgu lige regnet med at få det idag!! Men jeg vil simpelthen ha ny PC imorgen! Og jeg har kigget på Abit AN8 3rd eye med Via kt800pro chipset og i forhold til prisen ser det sgu godt ud! Især med det der 3rd eye halløj! og så er der gode Oc muligheder! Så det har jeg bestilt gra shg.dk, men imorgen kommer begge bundkort højst sandsynligt...Og jeg skal vælge ved døren!

HVAD ER HURTIGST Nforce3 Ultra eller Via Kt800pro????

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "OC-Dog" (26.08.2004, 12:06)

20

torsdag, 26. august 2004, 12:04

Ups, var ikke meningen at jeg skulle lave denne post, kom til at trykke quote istedet for edit på posten ovenover!

Men jeg kan lige så godt udnytte posten med at sige, at hvis i har et link eller bare ved et eller andet om nogle fordele og ulemper ved Via Kt800pro og Nforce3 Ultra!?!?!

Bare et eller andet der kan gøre det nemmere for mig at bestemme hvilken pakke jeg skal tage imod imorgen!!

Come on guys, hjælp mig!!!

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "OC-Dog" (26.08.2004, 12:22)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.