Hvordan kan du dog sammenligne en router med en firewall ???
Der er sgu´da ingen der er mere sikre, fordi de har en router på deres bredbåndsforbindelse. Det er da bare at smide en brutus på den, og så har du al magt til at tweake nat-entries osv. (hvis routeren kører med nat).
Du virker somom du har tjek på netværksinstallationer - men lad dog vær med at kom og blær dig som ''systemadministrator''.
Wizzard => Det er ikke sikkerheden der er forskellen på en HUB og en SWITCH. En hub fungerer kun på lag 1 i OSI modellen hvor en switch arbejder på både det fysiske og datalink laget. Dette betyder at f.eks en 100mb HUB kun kan klare 100mb fordelt over hele hubben. En switch har en indbygget switching-engine som kan sørge for at håndtere 100mb på hver ''port''.
For lige at tage den med, arbejder en router så på de nederste 3 lag. Den har de forrige 2 lag + netværkslaget - som gør at den kan arbejde med kommunikation 'ud af huset'.

[/QUOTE]
Hey
Her er så den sure stodder igen
Det kan godt være jeg kammede en smugle over men sådan er jeg

..... nogen gange, jeg har bare set mig sur i hovedet på grillrotten og hans evige "gode" råd.- lige meget.....
Nu ruller lavinen igen (he he) men jeg skal nok fatte mig i korthed :xx (hvis jeg kan)
Ang. Router kontra Brutus..... Hey come on, jeg forklarede den simple form for routing, ingen konfigurering!!!! Sikkerheden i routeren ligger i at det er den der uddeligere arbejdspakkerne. Hvis en pakke sendes fra en computer (til en bestemt ip-adresse) går den gennem routeren og det er denne der finder modtageren på hjemmenetværket. Hvis Routeren ikke kender ip-adressen indenfor lægger den den ud på internettet. Firewall'en ligger i routeren ligemeget hvormeget du protestere.... det er et spørgsmål om konfigurering. Men ja alt kan hackes men for fa'en skal vi i pediteser så fint med mig...... lets fight- ooooh come on boy
Ang Switch og hub- I fagsprog (he he) er det rigtige ord for de switch'er- en switching hub, da hub kommer fra engelsk og betyder nav!
Når et nætværk bliver "styret" af en hub lægger én computer en pakke på netværket til eén bestemt ip-adresse (computer) men hub'en er ikke i stand til at se hvilke computerer der sidder på dens enkelte porte, derfor bliver den samme pakke lagt ud til samtlige porte (computere) men kun den som kan genkende ipadressen vil modtage pakken. I en switch sker næsten det samme bortset fra at switchen er adressérbar, altså lidt ligesom routeren gør mellem lan og wan porte, så ved switchen hvor den enkelte pakke skal hen. Så hvis man skal snakke sikkerhed mellem switche og hub'er må det være dataoverførsel-sikkerheden- at man er sikker på man får den rigtige pakke- til tiden, da mange dataoverførsler på samme tid til forskellige computerer vil gå MEGET hurtigere på en switch end på hub'en da der ikke "gemmes" båndbrede til pakke uden modtager på switchens porte...... puuha!
Så
Aerial du har næsten ret når du skriver:
Dette betyder at f.eks en 100mb HUB kun kan klare 100mb fordelt over hele hubben. En switch har en indbygget switching-engine som kan sørge for at håndtere 100mb på hver ''port''. men ikke helt..... :hmm