Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

41

onsdag, 14. maj 2003, 02:41

Citeret

Originally posted by bentzin
Undskyld mig - men sikken dog en være gang ordkløveri. Og hvor er det dog tåbeligt at "høre" på. Ta' jeg nu sammen drenge og snak pænt til hinanden. Vi er her for at hjælpe hinanden ikke for at hugge på hinanden.

Nogen gange sku' man tro at der bare bli'r svaret for at få "hits" og ikke for at gi' et velkvalificeret svar :doh

Helt enig - der er dem som svarer fordi de vil hjælpe - Så er der dem som tror de ved det hele - (ingen nævnt og ingen glemt) - Der er dem som skriver for "hits" - og så dem der pisser mig vildt af - nemlig dem som skriver for at svine andre til - bare fordi vedkommende skal "nakkes" - heldigvis lyser det som regel langt væk når det bliver gjort - og joooooo jeg reagerer "desværre" på den slags - selv om man nogen gange godt ved man bare burde lade fjolset sidde og "hænge" sig selv i sine egne latterlige udgydelser - nogen gange har man måske bare fulgt med på sidelinien - og når så en eller anden pludselig kammer over - så glemmer man liiiiiiiiiiiiiige sine gode manerer........

Det er sgu iorden at være uenige - men når man nærmere går efter manden - fremfor hans "påstande" såååååååååååå..... :mp :mp :mp

42

onsdag, 14. maj 2003, 02:52

Hørt - jeg ka' s.. også bli' eder rasende når jeg sider og "kigger" på sidelinjen :doh Men denne gang var jeg for træt til at hoppe på "toget". Så jeg valgte at komme med en lille henstilling. :hmm Nå jeg må hellere se at komme i seng - en ny arbejdsdag kalder ;(

43

onsdag, 14. maj 2003, 03:00

Citeret

Originally posted by bentzin
Hørt - jeg ka' s.. også bli' eder rasende når jeg sider og "kigger" på sidelinjen :doh Men denne gang var jeg for træt til at hoppe på "toget". Så jeg valgte at komme med en lille henstilling. :hmm Nå jeg må hellere se at komme i seng - en ny arbejdsdag kalder ;(

Det mest åndssvage er at "tråden" er en måned gammel - og kun fordi der kommer en post mere - så ruller lavinen......(5 fjer blev til - u know)

44

onsdag, 14. maj 2003, 09:27

Citeret

Originally posted by Mougue
- Hvis man har et netværk (mere end én pc) kan man benytte sig af en switch. Denne fordeler trafikken over netværket og på internettet. Men hvis en hacker vil ind på ens computeren kan han nemt få adgang hertil uden en Router da de enkelte computere udsende alle ip-adresserne. Men hvis en router er placeret inden netværket (mellem modem og switch) vil "han" blive stoppet af routeren (firewall) da ip-adresserne kun kendes af routeren.

Hvordan kan du dog sammenligne en router med en firewall ???
Der er sgu´da ingen der er mere sikre, fordi de har en router på deres bredbåndsforbindelse. Det er da bare at smide en brutus på den, og så har du al magt til at tweake nat-entries osv. (hvis routeren kører med nat).
Du virker somom du har tjek på netværksinstallationer - men lad dog vær med at kom og blær dig som ''systemadministrator''. X(

Wizzard => Det er ikke sikkerheden der er forskellen på en HUB og en SWITCH. En hub fungerer kun på lag 1 i OSI modellen hvor en switch arbejder på både det fysiske og datalink laget. Dette betyder at f.eks en 100mb HUB kun kan klare 100mb fordelt over hele hubben. En switch har en indbygget switching-engine som kan sørge for at håndtere 100mb på hver ''port''.
For lige at tage den med, arbejder en router så på de nederste 3 lag. Den har de forrige 2 lag + netværkslaget - som gør at den kan arbejde med kommunikation 'ud af huset'. :)

45

onsdag, 14. maj 2003, 11:21

Wizzard => Det er ikke sikkerheden der er forskellen på en HUB og en SWITCH. En hub fungerer kun på lag 1 i OSI modellen hvor en switch arbejder på både det fysiske og datalink laget. Dette betyder at f.eks en 100mb HUB kun kan klare 100mb fordelt over hele hubben. En switch har en indbygget switching-engine som kan sørge for at håndtere 100mb på hver ''port''.
For lige at tage den med, arbejder en router så på de nederste 3 lag. Den har de forrige 2 lag + netværkslaget - som gør at den kan arbejde med kommunikation 'ud af huset'. :)
[/QUOTE]

Næææææ - men det var heller ikke det jeg sagde - jeg sagde "kun" at den er mere sikker - underforstået - at den KAN være det - eftersom du bla. kan få en med indbygget firewall - det kan du ikke med en HUB - og hvis vi nu skal være helt ærlige - så er gennemsnits brugeren temmelig godt sikret med en router og switch - alt kan hackes - meeeeeeeeen................En ex-kollega - som Btw. er en haj til netværk og sikkerhed - (jeg fattede nada når han gik i gang) - sagde en gang :
Modem - "no fucking way"
Router - Jep altid.
Ved 1 PC = Switch eller HUB
Ved 2 eller flere PC'er = Switch....... :hmm :hmm :hmm

Selv bruger jeg dog router og HUB på mine 2 PC'er - men det var nu mere fordi jeg fik HUB til den rigtige pris = graaaatis....... 8) 8)

46

onsdag, 14. maj 2003, 11:38

Kører selv med en cisco router og en switch.Switchen fordeler så til min linux-server og gamer-maskine :)

47

onsdag, 14. maj 2003, 20:56

Hvordan kan du dog sammenligne en router med en firewall ???
Der er sgu´da ingen der er mere sikre, fordi de har en router på deres bredbåndsforbindelse. Det er da bare at smide en brutus på den, og så har du al magt til at tweake nat-entries osv. (hvis routeren kører med nat).
Du virker somom du har tjek på netværksinstallationer - men lad dog vær med at kom og blær dig som ''systemadministrator''. X(

[/QUOTE]

Hey 8)
Her er så den sure stodder igen ;(
Det kan godt være jeg kammede en smugle over men sådan er jeg :evil: ..... nogen gange, jeg har bare set mig sur i hovedet på grillrotten og hans evige "gode" råd.- lige meget.....

Nu ruller lavinen igen (he he) men jeg skal nok fatte mig i korthed :xx (hvis jeg kan)

Ang. Router kontra Brutus..... Hey come on, jeg forklarede den simple form for routing, ingen konfigurering!!!! Sikkerheden i routeren ligger i at det er den der uddeligere arbejdspakkerne. Hvis en pakke sendes fra en computer (til en bestemt ip-adresse) går den gennem routeren og det er denne der finder modtageren på hjemmenetværket. Hvis Routeren ikke kender ip-adressen indenfor lægger den den ud på internettet. Firewall'en ligger i routeren ligemeget hvormeget du protestere.... det er et spørgsmål om konfigurering. Men ja alt kan hackes men for fa'en skal vi i pediteser så fint med mig...... lets fight- ooooh come on boy ;)

Ang Switch og hub- I fagsprog (he he) er det rigtige ord for de switch'er- en switching hub, da hub kommer fra engelsk og betyder nav!
Når et nætværk bliver "styret" af en hub lægger én computer en pakke på netværket til eén bestemt ip-adresse (computer) men hub'en er ikke i stand til at se hvilke computerer der sidder på dens enkelte porte, derfor bliver den samme pakke lagt ud til samtlige porte (computere) men kun den som kan genkende ipadressen vil modtage pakken. I en switch sker næsten det samme bortset fra at switchen er adressérbar, altså lidt ligesom routeren gør mellem lan og wan porte, så ved switchen hvor den enkelte pakke skal hen. Så hvis man skal snakke sikkerhed mellem switche og hub'er må det være dataoverførsel-sikkerheden- at man er sikker på man får den rigtige pakke- til tiden, da mange dataoverførsler på samme tid til forskellige computerer vil gå MEGET hurtigere på en switch end på hub'en da der ikke "gemmes" båndbrede til pakke uden modtager på switchens porte...... puuha! :)
Aerial du har næsten ret når du skriver: Dette betyder at f.eks en 100mb HUB kun kan klare 100mb fordelt over hele hubben. En switch har en indbygget switching-engine som kan sørge for at håndtere 100mb på hver ''port''. men ikke helt..... :hmm

48

onsdag, 14. maj 2003, 21:13

Citeret

Originally posted by Aerial
Kører selv med en cisco router og en switch.Switchen fordeler så til min linux-server og gamer-maskine :)

Ditto... 8)

49

onsdag, 14. maj 2003, 22:14

Den normale løsning fra tdc : TDC-Central ---> skillefilter --> ADSL modem --> Router.

Men det er ikke den eneste stadard der er så vidt jeg husker.

når man bruger et adsl modem så er det fordi den laver en tunnel gennem centralen ind til et knude punkt.
F.eks. hos mig kobler jeg mig til centralen i Hørning men mit knude punkt er i århus. Det er ATM teknologien. Ved denne teknologi mister man somregel også 20% af sin hastighed. Derfor kan mange kun på en 256kbit/s forbindelse hente med en 24-27 kilobyte i sekundet.

Og så er der den anden baseret kun på ethernet forbindelse, jeg vil tro at det er den grillrotten snakker om. Jeg er ikke het klar over hvordan det helt fungere. TDC er ikke nem at lokke sådan nogle informationer ud af desværer.

Core 2 Duo E6600 | Asus P5B Deluxe | Corsair TWIN2X2048-6400C4 | 1 x WD150 & 2 x WD740 Raid 0 | Soundblaser X-Fi Fatal1ty | Inno3D Geforce 8800GT

50

onsdag, 14. maj 2003, 22:26

Citeret

Originally posted by keke
Den normale løsning fra tdc : TDC-Central ---> skillefilter --> ADSL modem --> Router.

Men det er ikke den eneste stadard der er så vidt jeg husker.

når man bruger et adsl modem så er det fordi den laver en tunnel gennem centralen ind til et knude punkt.
F.eks. hos mig kobler jeg mig til centralen i Hørning men mit knude punkt er i århus. Det er ATM teknologien. Ved denne teknologi mister man somregel også 20% af sin hastighed. Derfor kan mange kun på en 256kbit/s forbindelse hente med en 24-27 kilobyte i sekundet.

Og så er der den anden med ethernet forbindelsen, jeg vil tro det er den grillrotten snakker om. Jeg er ikke klar på hvordan det helt fungere. TDC er ikke nem at lokke sådan nogle informationer ud af desværer.

Ja, TDC er sgu lidt specielle og ikke nødvendigvis på en god måde.... De bruger et modem som er nødvendigt hvis man deler ledningsnet med analoge forbindelser. Dvs. telefoner osv....

Dette er ikke nødvendigt hvis forbindelsen har sit helt eget ledningsnet og derfor minder meget om et ganske almindeligt lokalnætværk....

Groft sagt så ser nettet sådan ud...

Central ---> ADSL Router ---> Brugere...

Teknologien er den samme.... Man deler bare ikke net med analoge signaler så derfor er det ikke nødvendigt at omdanne computerens digitale signaler til analoge signaler og så derfor gennem nettet. De kører digitalt direkte og derved spare man jo et modem...

51

onsdag, 14. maj 2003, 22:36

Teknologien er den samme.... Man deler bare ikke net med analoge signaler så derfor er det ikke nødvendigt at omdanne computerens digitale signaler til analoge signaler og så derfor gennem nettet. De kører digitalt direkte og derved spare man jo et modem...
[/QUOTE]

Nå ja så lige en anden ting. mit adsl modem konverter ingenting til analoge signaler. Håber da ikke mit interne ethernet kører analog.

Core 2 Duo E6600 | Asus P5B Deluxe | Corsair TWIN2X2048-6400C4 | 1 x WD150 & 2 x WD740 Raid 0 | Soundblaser X-Fi Fatal1ty | Inno3D Geforce 8800GT

52

onsdag, 14. maj 2003, 22:39

[21:36:07] <@[Keke]> Attention: Kun til jer med adsl: Bruger i alle sammen et skillefilter plus adsl modem?
[21:36:36] <@Tzan> var det ikke bedre at sige dem med TDC adsl ?
[21:36:48] <@Tzan> for jeg har ikke modem
[21:36:56] <@[Keke]> Ok det var bare det jeg vil vide tak
[21:37:18] <@Tzan> CyberCity adsl = router

53

onsdag, 14. maj 2003, 22:41

Citeret

Originally posted by keke
Nå ja så lige en anden ting. mit adsl modem konverter ingenting til analoge signaler. Håber da ikke mit interne ethernet kører analog.

Nej, internt er det digtalt, men det er det ikke mellem modemet og centralen når man bruger et modem... Det er modem´s fordel.... Det behøver ikke sit eget net, men kan "snylte"....

54

onsdag, 14. maj 2003, 23:36

Hej alle sammen

Jeg har adsl hos tdcog jeg har ikke router,
jeg har en switz efter skillefilteret som er udleveret af tdc.

jeg køre selv win 2000 og har ingen problemmer med at comp. stå og venter.
når jeg har ominstalleret hakker jeg af i opkalds egenskaber "automatisk registrering" og dette er standart opsætning i win 2000, comp. hænger ca 10-20 sec første gang, derefter er den på nettet (switz lampe lyser) hele tiden også når compén er slukket.

håber dette hjælper lidt. :D

Seneste tests og artikler

5

Razer Surround Pro 7.1 Gaming Audio Software

Hvis du sidder derude med et s
Læs Mere

0

BitFenix Spectre PRO LED & Alchemy LED

Denne test byder ikke bare på
Læs Mere

0

Antec HCP-1000 Platinum

For ikke så længe siden præsen
Læs Mere

0

ASUS X99-A

Vi har efterhånden set på et p
Læs Mere
Seneste nyheder

0

ASUS Holiday season tablet line up på vej i butikkerne

Tablet fra ASUS på vej til but
Læs Mere

3

Call of Duty: Advanced Warfare stiller krav til din computer

Er du fan af Call Of Duty spil
Læs Mere

1

Gigabyte klar med nyt Mini ITX GTX970

Gigabyte Mini ITX GTX970 ser s
Læs Mere

0

Bliver Intel Broadwell-E forsinket til 2016

Snakken om Broadwell-E har læn
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.