Du er ikke logget på.

Nyhedsbrev

Indsend nyhed

Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.

Indsend nyhed

1

søndag, 8. august 2004, 08:28

Hjælp til Vapochill.

Jeg står med et problem på mit vapochill xe, og kunne godt bruge lidt hjælp fra en der kender et vapo systen og de errors der kan opstå.
Mine problemer er begyndt efter denne hedebølge er kommet over landet.

Jeg får følgene fejl.
Error 023 Compressor motor speed.The minimun compressor rotor speed of approx 1850 rmp cannot be maintained.
Hvordan får jeg løst dette problem?

anden error jeg får er. E 024
Thermal cut-out of compressor electronic unit.
The ambient temperature is too high or the system is too heavily loaded.Fan cooling of the electronic unit`s heat sink is necessary.

Håber en anden med en vapo kan fortælle mig hvad jeg skal gøre ved problemet.
ASUS Crosshair IV Formula, 890FX
4x4 GB Corsair memory
AMD Phenom II X6 1090T (4,2 ghz )

VAPOR-X HD 7970 GHz Edition

Creative X-Fi

Corsair TX650W
Cpu cooled by H2O

2

søndag, 8. august 2004, 09:20

prøv at se om blæserne kører oppe i kompressorens setup, prøv at montere en til blæser oppe i det der radiator lignende system til gassen

"The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr." - Prophet Muhammed SAW
"A man's true wealth is the good he does in the world." Prophet Muhammed SAW
Pixel IT
Wild life of Pakistan!
Nothing is impossible!

3

søndag, 8. august 2004, 10:28

Blæserne de kører som de skal, nu må jeg så se om jeg kan finde en måde at montere en xtra blæser ved den electroniske dins bag kompressoren.
Hvis du har nogle ideer så bare skyd løs shahid :cheers:

Citeret

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
prøv at se om blæserne kører oppe i kompressorens setup, prøv at montere en til blæser oppe i det der radiator lignende system til gassen
4x4 GB Corsair memory

Creative X-Fi

Corsair TX650W
Cpu cooled by H2O

4

søndag, 8. august 2004, 12:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af Switz
Blæserne de kører som de skal, nu må jeg så se om jeg kan finde en måde at montere en xtra blæser ved den electroniske dins bag kompressoren.

Citeret

er det et ægte XE eller et SE @ XE?
kompressoren kører ikke hurtigt nok. enten skal du regulere dens hastighed i chillcontrollen hvis man kan det. ellers er der for meget gas i den. eller PSU er for svag. Eller kompressoren er ved at dø..

5

mandag, 9. august 2004, 18:38

Ja det er en ægte XE vapo jeg har.
Jeg kan se at hver gang jeg spiller så falder rmps på kompressoren ( den står som auto ) nu prøver jeg lige manuelt at sætte den på 3500 rpm, og så se hvordan den opfører sig.
Min psu skulle være rigelig kraftig, det er en aspire 550W

Citeret

Oprindeligt indlæg af SlackeR

Citeret

Citeret

kompressoren kører ikke hurtigt nok. enten skal du regulere dens hastighed i chillcontrollen hvis man kan det. ellers er der for meget gas i den. eller PSU er for svag. Eller kompressoren er ved at dø..
4x4 GB Corsair memory

Creative X-Fi

Corsair TX650W
Cpu cooled by H2O

6

tirsdag, 10. august 2004, 00:18

Citeret

Jeg kan se at hver gang jeg spiller så falder rmps på kompressoren ( den står som auto ) nu prøver jeg lige manuelt at sætte den på 3500 rpm, og så se hvordan den opfører sig.

Citeret

Citeret

Citeret

guess what??
når du spiller stiger belastningen på processoren. når processorens belastning stiger bliver den varmere. når processoren bliver varmere bliver gassen det også. varm gas fylder mere, og er sværere at komprimere. det er naturligt nok at det sker.
problemet kan afhjælpes ved at øge airflowet gennem kondenseren.

7

tirsdag, 10. august 2004, 01:31

Ahh ja det lyder jo meget logisk, men hvordan forbedrer jeg så flovet gennem kondenseren??

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

guess what??
når du spiller stiger belastningen på processoren. når processorens belastning stiger bliver den varmere. når processoren bliver varmere bliver gassen det også. varm gas fylder mere, og er sværere at komprimere. det er naturligt nok at det sker.
problemet kan afhjælpes ved at øge airflowet gennem kondenseren.
4x4 GB Corsair memory

Creative X-Fi

Corsair TX650W
Cpu cooled by H2O

8

tirsdag, 10. august 2004, 05:07

http://forum.vapochill.com/

Her er der garanteret flere som har haft/har lign. problemer.
min er en classic som er moddet, og den har det fint endnu, selv om det er lidt hedt.
12*216 idle 29c
vapo header @ -24,5
ambient 23c

Sætter jeg topkabinettet på stiger temp med 5-7 grader. og temp. måleren på toppen ag kompressoren stiger fra 34c til 41c.
Am2 x5200ee @ 3ghz, HyperX 2x1gb ddr2 1200mhz 5-5-5-15, Asus M3A32 MVP DLX , zeroterm@cpu, asus hd2900xt.

A4000 san@2900 1,6v, g.skill4400f1@290 2,5-4-4-6, dfi ut, x850xtpe@600/600

9

tirsdag, 10. august 2004, 08:25

bare en gang kraftig blæser hvis du er ligeglad med støj ;)

"The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr." - Prophet Muhammed SAW
"A man's true wealth is the good he does in the world." Prophet Muhammed SAW
Pixel IT
Wild life of Pakistan!
Nothing is impossible!

10

tirsdag, 10. august 2004, 11:50

He he det var jo ikke støj jeg ville have i mit system :P

Citeret

bare en gang kraftig blæser hvis du er ligeglad med støj ;)
4x4 GB Corsair memory

Creative X-Fi

Corsair TX650W
Cpu cooled by H2O

11

tirsdag, 10. august 2004, 11:52

Ja jeg kender godt det forum, grunden til jeg ikke bruger det så meget er at jeg er pisse rådden til at stave på engelsk, så det tager en evighed at formulere sig og få stavet rigtigt ....lol... Derfor søger jeg at finde hjælpen herinde på tweak, da det er en skide god side hvor jeg altid har fået den rigtige hjælp ;)

Citeret

Oprindeligt indlæg af dig-it
http://forum.vapochill.com/

Her er der garanteret flere som har haft/har lign. problemer.
min er en classic som er moddet, og den har det fint endnu, selv om det er lidt hedt.
12*216 idle 29c
vapo header @ -24,5
ambient 23c

Sætter jeg topkabinettet på stiger temp med 5-7 grader. og temp. måleren på toppen ag kompressoren stiger fra 34c til 41c.
4x4 GB Corsair memory

Creative X-Fi

Corsair TX650W
Cpu cooled by H2O

Klassificer denne tråd

Copyright 2001-2013 © Tweak.dk | www.tweak.dk
Forum Tags | Hardware | Nyheder | Forum | Ansvar | Mobiltelefoner | Sitemap | Cookies | Mobilabonnement