Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

sunerasmussen

Gæst

1

torsdag, 5. august 2004, 21:00

Jeg står for en RAM opgradering og tror jeg vil gå efter noget hurtigt PC3200 i Dual Channel konfig.

Jeg skal ikke overclocke for vildt da min Comp strejker når jeg går over de 240MHz FSB.

Vil det være en god ide at købe fx Corsair 3200LL/XL og køre med en FSB:RAM ratio på 5:4 istedet for fx 1:1?

Jeg tror selv mest på den med at holde RAMen på de 400 MHz og booste CPUen med en FSB på 240 MHz og således opnå de lave CLs for RAM-kredsene...

Et af problemerne der kunne opstå ved dette er at mit ASUS Mobo ikke kan indsille Ratio. Den skal sættes på enten 260, 320 el 400MHz.

Hvis jeg fx sætter den til 320Mhz og FSBen til 230 MHz vil jeg kun opnå en RAM frekvens på 175 MHz (dvs 350 MHz). Jeg kan ikke sætte ratio til 1:1 og samtidigt køre med en FSB på 230Mhz samt en RAM frekvens på 400 MHz...

På den anden side kunne jeg også bare kører RAM og CPU i 1:1 konfig ved 230 MHz....

Er der nogen der har nogle kommentarer/bemærkninger til dette? Jeg kan som sagt ikke se en mening med at købe fx PC3500 el sågar PC3700 når mit Mobo ikke kan clocke mere end de 240 MHz på FSBen... Desuden vil jeg også få en højere CL på disse RAM....

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.