Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 5. august 2004, 07:09

Der må jeg sgu nok sige at jeg er overrasket hvis ATI kan smide R520 på markedet SÅ hurtigt at de kan nå det i år ( 8o ). Ved godt lige at kilde ikke just er den mest troværdige, men syntes da tanken er underholdende... :))

http://tweak.dk/nyheder2.php?id=8322
www.theinquirer.net/?article=17622

Men HVIS nu at R520 kommer så hurtigt, R520 som er en forbedret udgave af R420 (X800) bare med højere clocks ( 8o ) samt ShaderModel-3.0 og måske lidt mere(?), så får nVidia sgu da også travlt ...

... Så kommer der sgu RUN på ... :))

Men realistisk set, så når ATI jo nok ikke at få R520´eren ud så lige forløbig ... Ja, det er en opdatering, meeen... Hvis det var tilfældet, så er det jo spørjst at de ikke bare smed højere clocks på R420 sammen med SM-3... Kan jo ikke være sååå svært igen så. *G*

Men lad os nu se hvad fremtiden bringer og hvor meget ydelse de kan hente fra R420 i form at driverne for at opveje lidt for bl.a. nVidia´s SM-3. Ville vel også være lidt "sundt" for konkurrancen hvis nVidia styrede toppen solo et stykke tid ... Får jo nok ATI til at gøre endnu mere ud af deres produkter hvis det var... Noget kan jo tyde på at det er derfor de vil have R520 ud så hurtigt ...

... Men igen, kilden er .... Ja... TheInquirer... Er jo ikke just altid de "rammer" helt rigtigt :O

2

torsdag, 5. august 2004, 07:23

jeps det er sgu sygt så schnell det går for tiden - sidder sgu næsten helt og seriøst overvejer at hoppe denne generation Gfx over!!! 8o
Syns næsten lige jeg har købt mit 9800xt så mon ik de kan nå det lige op til julehandlen ;) det tror jeg sgu er mit bud!
Sku ik undre mig de ik er så langt fra at ku smide det på markedet men skal selvf..tjene monies så smider lige X800 på markedet et halvt års tid først :))

3

torsdag, 5. august 2004, 07:23

Sådan som jeg læser det, så er R520 efterfølgeren til R480, som er en opdateret version af R420.
Så R520 kommer ikke i år, men først i 2005.

Det er sådan, jeg forstår det.

Læste vist forkerte første gang ...

4

torsdag, 5. august 2004, 07:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af Ulrik
Sådan som jeg læser det, så er R520 efterfølgeren til R480, som er en opdateret version af R420.
Så R520 kommer ikke i år, men først i 2005.

Det er sådan, jeg forstår det.

Læste vist forkerte første gang ...

Hm ja, kan da godt være du har ret. Er ikke helt vågen, men der er jo udtalt at ATI vil have SM 3 inden 2005 .... og at R480 PCI-E vil komme i Q4 04 hvis jeg ikke husker helt galt (Medmindre det er PR-rygter som vi jo kender en masse til) ... Så gik nu ud fra at det også ville være i Q4 04 at R520 ville komme ... Ellers ville det jo betyde Q4 2005 og der er sgu LANG tid til ... Det er alt for lang tid for en opdatering... Sen Q1 er måske mere realistisk hvis jeg personligt skulle gætte, men hvad ved jeg ? (Retorisk Spørgsmål) ... *G* :))

Men igen... Kilden... :boxed:

5

torsdag, 5. august 2004, 07:44

det er ved at være længe siden vi har set noget rigtigt fra the inq. ;) ...

Men tanken er da ret vild, for hva vil nvidia stille op nu ?

6

torsdag, 5. august 2004, 08:09

mon ikke der går lidt tid de kan jo knap levere X800

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12475&sid=[/IMG]

7

torsdag, 5. august 2004, 08:10

Citeret

Oprindeligt indlæg af FlexQ

Geforce 6900 Ultra ;)

8

torsdag, 5. august 2004, 08:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk

Citeret

Geforce 6900 Ultra ;)

De kunne også bare lette røven og lave nogen drivere der virker??

9

torsdag, 5. august 2004, 08:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Der må jeg sgu nok sige at jeg er overrasket hvis ATI kan smide R520 på markedet SÅ hurtigt at de kan nå det i år ( 8o ). Ved godt lige at kilde ikke just er den mest troværdige, men syntes da tanken er underholdende... :))

http://tweak.dk/nyheder2.php?id=8322
www.theinquirer.net/?article=17622

Men HVIS nu at R520 kommer så hurtigt, R520 som er en forbedret udgave af R420 (X800) bare med højere clocks ( 8o ) samt ShaderModel-3.0 og måske lidt mere(?), så får nVidia sgu da også travlt ...

... Så kommer der sgu RUN på ... :))

Men realistisk set, så når ATI jo nok ikke at få R520´eren ud så lige forløbig ... Ja, det er en opdatering, meeen... Hvis det var tilfældet, så er det jo spørjst at de ikke bare smed højere clocks på R420 sammen med SM-3... Kan jo ikke være sååå svært igen så. *G*

Men lad os nu se hvad fremtiden bringer og hvor meget ydelse de kan hente fra R420 i form at driverne for at opveje lidt for bl.a. nVidia´s SM-3. Ville vel også være lidt "sundt" for konkurrancen hvis nVidia styrede toppen solo et stykke tid ... Får jo nok ATI til at gøre endnu mere ud af deres produkter hvis det var... Noget kan jo tyde på at det er derfor de vil have R520 ud så hurtigt ...

... Men igen, kilden er .... Ja... TheInquirer... Er jo ikke just altid de "rammer" helt rigtigt :O

Du sover vist lidt grill... Hehe... Der står at ATI FUDO er deres fremtidige chip efter deres R480 som kommer i Q4 04 og som understøtter SM 3.0 samt har højere clocks...

FUDO 2005(Unknown features)

R480 Q4 2004(SM 3.0 and higher clocks of R420) Måske er det X900???

10

torsdag, 5. august 2004, 09:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af købkøb

Citeret

Citeret

Geforce 6900 Ultra ;)

hvem mener du mener du at driverne til 6900u ikke virker ?
hvis ja
vil jeg mene det er fejl 40 fra din side mit kort køre da genialt og enormt hurtigt.

11

torsdag, 5. august 2004, 09:53

Citeret

Citeret

Citeret

Geforce 6900 Ultra ;)

Syns da at Nvidia laver bedre drivere end ATi gør.. - Selvom jeg ikke er meget for at sige det! :P

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

12

torsdag, 5. august 2004, 09:58

Citeret

Oprindeligt indlæg af Astrocity

Citeret

Citeret

Citeret

Geforce 6900 Ultra ;)

Syns da at Nvidia laver bedre drivere end ATi gør.. - Selvom jeg ikke er meget for at sige det! :P

Ok hvilke nogen drivere er det der er bedre???

Dem med små lys effekt fejl i 60% af alle spil som tog dem ½ år at rette??? Eller dem der yder mindre i D3d???

Synes bare ATI's driver team er MEGET bedre til at lave drivere... Du er godt nok en af de første jeg hører sige det...

Og til DevilDK: Jeg ved ikke om det var sarkastisk?? Men Mente ikke at de ikke virkede mente bare drivere der faktisk gav mere ydelse... Ligesom feks ATI?? Hehe...

Måske arbejder Nvidias driver team på at lave XGI drivers det er derfor det går så godt for dem?

13

torsdag, 5. august 2004, 10:02

tror godt nok du kan ødelække alt

har ingen fejl i min grafik og det køre da også pænt hurtigt i alle spil.

også kan man spille gamle spil og nye spil med samme nvidia driver

hvor men med ati drivere skal bruge flere forskellige drivere hvis alle spil skal virke optimalt ;)

14

torsdag, 5. august 2004, 10:04

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Astrocity

Citeret

Citeret

Citeret

Geforce 6900 Ultra ;)

Ok hvilke nogen drivere er det der er bedre???

Dem med små lys effekt fejl i 60% af alle spil som tog dem ½ år at rette??? Eller dem der yder mindre i D3d???

Synes bare ATI's driver team er MEGET bedre til at lave drivere... Du er godt nok en af de første jeg hører sige det...

Og til DevilDK: Jeg ved ikke om det var sarkastisk?? Men Mente ikke at de ikke virkede mente bare drivere der faktisk gav mere ydelse... Ligesom feks ATI?? Hehe...

Måske arbejder Nvidias driver team på at lave XGI drivers det er derfor det går så godt for dem?

Tjaah, der er ds noget med at man skal have forskellige drivere for at forskellige spil virker optimalt.. Synes da Nvidias drivere virker i alle spil..?! :baby:

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Tarantula" (05.08.2004, 10:05)

15

torsdag, 5. august 2004, 10:56

Hvilke drivere hentyder du til mht. gamle og nye spil DEVIL?

Who am I?

16

torsdag, 5. august 2004, 10:58

Jeg har aldrig haft problemmer med Nvidias drivere men har haft med Ati men de er blevet bedre siden

18

torsdag, 5. august 2004, 13:41

jeg bruger 61.77 officiel

og den virker ganske som forventet.

Gomer Pyle
nu har jeg ikke prøvet den sidst nye ati driver men

ta et spil som thif 2 hvis man installere den sidst bye driver til det kommer der fejl i grafikken løsning brug driveren før.

det er jo ikke holdbart

19

torsdag, 5. august 2004, 15:10

Ja ok, troede du mente generelt. Begge kan have problemer med enkelte spil og sådan er det jo.

Who am I?

20

torsdag, 5. august 2004, 18:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gomer Pyle
Ja ok, troede du mente generelt. Begge kan have problemer med enkelte spil og sådan er det jo.

jeg mener at nvidia laver bedre drivere generealt

C&C ZH kan man ikke køre med FSAA på ati kort
når der er en USA microwave tank på mappet.

kan finde flere men gider ikke for jeg ved at ATI folk aldrig vil indrømme at ati også har fejl.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.