Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 4. august 2004, 14:57

Jeg hørte en af mine bekendte snakkede om man kunne clocke cpu med et program.. Jeg troede ikke helt på ham, men er det sandt nok? Og hvis det, er der så ikke nogen der vil smide et link?

- al hjælp er værdsat..

2

onsdag, 4. august 2004, 15:01

Kig på den del af hovedsiden der hedder download under overclocking, der er cpu fsb... Ellers er der nogen mobo'er hvor der følger et med... Der findes os en del ude på nettet, det er bare at søge på f.eks. google.dk ;)

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

3

onsdag, 4. august 2004, 15:52

De programmer findes, og bruges endda i stort omfang...
Det jeg bruger mest hedder clockgen, og kan hentes her: http://www.cpuid.com/clockgen.php.

4

onsdag, 4. august 2004, 16:10

ok.. jeg kan ikke bruge ClockGen da mit mb ikke understøtter det.. det understøtter heller ikke CPUFSB!.. Er rimelig på bar bund.. ingen clock programmer til ASUS A7v8X ?

5

onsdag, 4. august 2004, 16:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af tAshDa
ok.. jeg kan ikke bruge ClockGen da mit mb ikke understøtter det.. det understøtter heller ikke CPUFSB!.. Er rimelig på bar bund.. ingen clock programmer til ASUS A7v8X ?

Nu er det også MEGET sjældent jeg bruger det program, da jeg næsten altid OC'er fra BIOS...

Og hvorfor gør du ikke også bare det? IMO så er det meget bedre, da man også ved samme lejlighed der, kan stille på Vcore, Dividers osv...

6

onsdag, 4. august 2004, 16:19

Citeret

Oprindeligt indlæg af Cedde

Citeret

Nu er det også MEGET sjældent jeg bruger det program, da jeg næsten altid OC'er fra BIOS...

Og hvorfor gør du ikke også bare det? IMO så er det meget bedre, da man også ved samme lejlighed der, kan stille på Vcore, Dividers osv...

Ditto... dog kan jeg slet ikke bruge det da jeg har µGuru, og det tillader ikke 3. parts programmer at pille ved bundkortindstillingerne :(

CPU i5-6600
MB Asus H110M-Plus
GFX Asus GTX770
RAM Kingston HyperX Fury 16GB
SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
PSU EVGA GQ 750
Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

7

onsdag, 4. august 2004, 16:36

jeg clocker også fra bios, men jeg har en laptop som der ikke gør.. den vil jeg gerne ha' clocket.. og gider ikke skille den ad

8

onsdag, 4. august 2004, 21:00

Citeret

jeg clocker også fra bios, men jeg har en laptop som der ikke gør.. den vil jeg gerne ha' clocket.. og gider ikke skille den ad

Det er jo nok heller ikke smart at skille en laptop ad...

Men hvis du ikke kan bruge clockgen, så kender jeg ikke andre programmer der kan, desuden tror jeg ikke du får meget success med at oc'e en laptop...

CPU i5-6600
MB Asus H110M-Plus
GFX Asus GTX770
RAM Kingston HyperX Fury 16GB
SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
PSU EVGA GQ 750
Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.