Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

41

tirsdag, 3. august 2004, 21:33

LOL min computer har lige lukket sig selv ned :boxed:

ved 3timer i JointOps.... :roller: :boxed:

Noget med X :clap:

42

tirsdag, 3. august 2004, 21:44

Somre kan gøre meget ved en comp. Havde en sommer hvor min harddisk af uforklarlige årsager nåede 72 grader... siden da har jeg arbejdet mig op på en ret god forståelse af airflow 8o Men gør som jeg anbefalede og kig så lige på hvor støvet dit kabinet egentlig er indvendigt :dance:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Gom" (03.08.2004, 21:45)

43

tirsdag, 3. august 2004, 21:51

Har 2x120mm.. De klarer sgu sommervarmen fint! Der er ikke noget der.. Tror temps er steget et par grader, hvilket jo er meget normalt! ;)

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

44

tirsdag, 3. august 2004, 21:57

Her lige et groft skitseret billede, af hvordan det cirka ska være:

+ et andet:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (03.08.2004, 22:10)

45

tirsdag, 3. august 2004, 21:59

Har vandkøling, så varmen har ikke rigtig nogen indflydelse. Undtagen hvis jeg skal op på de 3.8ghz+, så ska der helst være en rum temp på 15, nu er den på 26.. puha, irriterende det skal være så varmt herinde..

46

tirsdag, 3. august 2004, 22:00

Citeret

HAr lige et groft skitseret billede af hvordan det cirka ska være:

Jeps - Ind med luften nederst i fronten og ud med det øverst i bagsiden + Evt. en blæser i siden til GFX...

Har pt. intet airflow overhoved og med en PSU placeret 1cm foran CPU og lige oven over GFX giver det en del varme, men klarer mig med det midlertidig...

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

47

tirsdag, 3. august 2004, 22:10

Citeret

Oprindeligt indlæg af noxon
Har vandkøling, så varmen har ikke rigtig nogen indflydelse. Undtagen hvis jeg skal op på de 3.8ghz+, så ska der helst være en rum temp på 15, nu er den på 26.. puha, irriterende det skal være så varmt herinde..

Hm skuffende .... Troede det var dit 24/7-clock du havde skrevet i din signatur ... Er jo det de fleste gør... ;)

48

tirsdag, 3. august 2004, 22:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af bentzin
Her lige et groft skitseret billede, af hvordan det cirka ska være:

Okay... Så tror jeg at jeg vil prøve at få blæserne bag i kabinettet flyttet til fronten... ;) Har ellers lige fået den ned på 41 grader... :))

49

tirsdag, 3. august 2004, 22:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Citeret

Hm skuffende .... Troede det var dit 24/7-clock du havde skrevet i din signatur ... Er jo det de fleste gør... ;)

Ikke lige i sommervarmen, da det kræver lidt ekstra larm for at køle.. Men alle benchne er kørt ved 3,8ghz+

50

tirsdag, 3. august 2004, 22:31

Citeret

Ikke lige i sommervarmen, da det kræver lidt ekstra larm for at køle.. Men alle benchne er kørt ved 3,8ghz+

Hm bench ja ... Men skrev nu også daglig kørsel. Er jo forskel. ;)

51

tirsdag, 3. august 2004, 22:57

Citeret

Citeret

Hm bench ja ... Men skrev nu også daglig kørsel. Er jo forskel. ;)

Okay.. Pga. sommervarmen køre jeg ikke 3.8ghz, fordi jeg så skal skrue op for blæseren til vandkølingen, og det gider jeg ikke høre på, så køre kun 3,7ghz pt.. Så har tænkt på en bedre radiator og et bedre kølehovede..

52

tirsdag, 3. august 2004, 23:23

Har også lige problemer... Min 2.6@3.25 er steget fra 28 grader til 30!! Lidt :lame:

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

53

tirsdag, 3. august 2004, 23:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
Har også lige problemer... Min 2.6@3.25 er steget fra 28 grader til 30!! Lidt :lame:

:))

54

onsdag, 4. august 2004, 00:22

BUHU!!! jeg vil også ha en kiks! ;( ;( ;(

55

onsdag, 4. august 2004, 02:02

Hellm@n, er ikke så meget at der skal sidde blæsere i fronten. Er mere at der skal være nok åbninger i kabinettet til at der kan komme kold luft ind... Tag de overskydende metalplader nede ved indstikskortene af. Det gør underværker. Og få så de bagerste blæsere til at køre på noget tempstyret...

56

onsdag, 4. august 2004, 08:06

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af købkøb
Og der er ingen sol nu ;o)

Men skruer du ikke også 100Mhz ned fra din absolute maks???

og ? ... Prøv lige at skrive din pointe istedet for.... For tvivler på at du lige har FORSTÅET det jeg skrev og dermed mente ... ;) .... Case / Stue-Temp-forskellen...

Du syntes måske ikke det er underligt hvis folk har en høj forskel på deres stue og case-temp ?...

og joh, min CPU kører 100 Mhz under MAX. Som den så altid gør ... Ikke noget jeg justere pga. vejret ...

Citeret

Oprindeligt indlæg af meinder
Nej ikke mig min er -28 grader..

Smartass...

Jamen så er det jo derfor... Min var OC'et til det den absolut maks var stabil på...

Min case /stue temp er kun steget 6-8 grader her til sommer... Det er jo klart... Varmen har sværere ved at blive ledt væk når alting er varmt... Og alle mine dele derinde bliver stadig varme...

Jeg ved ikke om du har forstået hvad jeg mener??? Det er ikke ret svært... Hvis man havde varme problem før 15-30 Mhz over den hastighed man kørte til hverdag får man vel probs over sommeren...

57

onsdag, 4. august 2004, 13:25

Så har jeg fået blæserne monteret i fronten... Damn det hjalp... nu ligger den på 37grader idle i stedet for 56... næsten en tempratur formindskning på 20 grader! :)) Men det er dog stadig lidt varmt...

Edit: har dog heller ikke pillet pladerne til PCI slottene ud endnu... Men tror jeg vil prøve det lidt senere...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Hellm@n" (04.08.2004, 13:27)

58

onsdag, 4. august 2004, 16:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gom
Hellm@n, er ikke så meget at der skal sidde blæsere i fronten. Er mere at der skal være nok åbninger i kabinettet til at der kan komme kold luft ind... Tag de overskydende metalplader nede ved indstikskortene af . Det gør underværker. Og få så de bagerste blæsere til at køre på noget tempstyret...

Det er faktisk en dum ting, fordi så vil noget af den kolde luft bare blæse igennem kabinettet for neden, og ikke komme op forbi CPU osv. -Hvis det hjæler at gøre dette, er det fordi der er noget galt med ens airflow.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.