Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

tirsdag, 3. august 2004, 14:57

Jeg har varme problz!

Min cpu er 60grader lige for tiden ;( . efter min nye PSU er kommet i, den er med 3 stk. 80mm blæsere

+ jeg har 2 extra i mit kabinet

det er pisse varmt!!!! :chain:

Noget med X :clap:

22

tirsdag, 3. august 2004, 14:57

Hvordan kan det kun være 27C inde hos dig???

Det er 26C udenfor I SKYGGEN!! Bor du i en hule eller hvad?? Hehe...

Der er over 30 grader hjemme hos mig(Midt om dagen) og min CPU måtte clockes 60 Mhz ned... Og GPU og ram også...

23

tirsdag, 3. august 2004, 17:07

49C "idle" (Surfning + winamp) uden clock på min cpu. Det er også rimelig varmt inde ved mig, men mit vækkeur med indbygget temp måler siger 27.8 C :rolleyes:

24

tirsdag, 3. august 2004, 17:47

Citeret

Oprindeligt indlæg af købkøb
Hvordan kan det kun være 27C inde hos dig???

Det er 26C udenfor I SKYGGEN!! Bor du i en hule eller hvad?? Hehe...

Der er over 30 grader hjemme hos mig(Midt om dagen) og min CPU måtte clockes 60 Mhz ned... Og GPU og ram også...

hehe... Jeg bor på 2. sal i et betonbyggeri med en altan med vinduer i... så den virker som et lille drivhus...

25

tirsdag, 3. august 2004, 17:59

Er jeg den eneste der kun har en forskel på case-temp og stue-temp på under 5c lige nu ??... Hvad sker der for jeres computere siden i clocker dem ned ? ... Nogen der er flyttet i sauna uden at fortælle det ?... SÅ varmt er det jo heller ikke blevet...

... Eller også bor jeg bare det forkerte sted... :(

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (03.08.2004, 18:10)

26

tirsdag, 3. august 2004, 18:06

Synes der er meget varmt lige nu, i hvert fald på mit værelse. Ude i køkkenet er det ikke så galt. Kunne være jeg skulle slukke for indsugningsblæseren og holde den varme luft ude:P

27

tirsdag, 3. august 2004, 18:07

Citeret

Oprindeligt indlæg af Seburo
..Kunne være jeg skulle slukke for indsugningsblæseren og holde den varme luft ude:P

*G* ... Det var så dagens sjoveste og mindst gennemtænkte kommentar... :))

28

tirsdag, 3. august 2004, 18:09

Tror på den med det forkerte sted :T

29

tirsdag, 3. august 2004, 18:43

Hellm@n, der skal være en meter mellem dit luftudtag og en evt. væg bagved compen for at det fungerer optimalt. Og så skal luften kunne komme ud bag bordet. Samtidig kan for mange blæsere ved for højt tryk let skabe undertryk så der kommer "lommer" uden luft så der bare bliver møgvarmt. Tror du skal sørge seriøst for at der er nok steder luften kan komme ind i kabinettet. Tag evt. alle de overskydende metalplader der hvor der ikke sidder PCI-kort bag på kabinettet af, og skift generelt alle dine blæsere ud med tempstyrede papstblæsere fra studiedata eller noise control selv via http://www.webconsult.dk . Så blæser de kun det der er behov for så der ikke kommer lommer

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Gom" (03.08.2004, 21:41)

30

tirsdag, 3. august 2004, 18:57

Så er det jo rart at bo i kælderen, det er ikke så rart for føderne når der konstant er under 20 grader på gulvet men computeren kan sgu lide det :D

31

tirsdag, 3. august 2004, 19:05

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Er jeg den eneste der kun har en forskel på case-temp og stue-temp på under 5c lige nu ??... Hvad sker der for jeres computere siden i clocker dem ned ? ... Nogen der er flyttet i sauna uden at fortælle det ?... SÅ varmt er det jo heller ikke blevet...

Hvor varmt er der da normalt hos dig???

Luften her på amager var 26.6 grader... Det var udenfor i skyggen.. Indendøre er der varmere... Og så står solen og BAGER på vores hus... Der må være over 30 herinde midt om dagen... Normalt er her 25 ca... Og CPU'en stiger LANGT over 5 da den overfører varmen dårligere...

32

tirsdag, 3. august 2004, 19:11

Citeret

Citeret

Luften her på amager var 26.6 grader... Det var udenfor i skyggen.. Indendøre er der varmere... Og så står solen og BAGER på vores hus... Der må være over 30 herinde midt om dagen... Normalt er her 25 ca... Og CPU'en stiger LANGT over 5 da den overfører varmen dårligere...

Lige nu er min stue-temp 27 grader.

... Ja, naturligvis er CPU´en varmere ... Var heller ikke det jeg skrev ... Hvis du lige læste efter... ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (03.08.2004, 19:11)

33

tirsdag, 3. august 2004, 19:20

Citeret

Citeret

Citeret

Lige nu er min stue-temp 27 grader.

... Ja, naturligvis er CPU´en varmere ... Var heller ikke det jeg skrev ... Hvis du lige læste efter... ;)

Og der er ingen sol nu ;o)

Men skruer du ikke også 100Mhz ned fra din absolute maks???

34

tirsdag, 3. august 2004, 19:31

Nej ikke mig min er -28 grader..

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

35

tirsdag, 3. august 2004, 19:36

Citeret

Og der er ingen sol nu ;o)

Men skruer du ikke også 100Mhz ned fra din absolute maks???

og ? ... Prøv lige at skrive din pointe istedet for.... For tvivler på at du lige har FORSTÅET det jeg skrev og dermed mente ... ;) .... Case / Stue-Temp-forskellen...

Du syntes måske ikke det er underligt hvis folk har en høj forskel på deres stue og case-temp ?...

og joh, min CPU kører 100 Mhz under MAX. Som den så altid gør ... Ikke noget jeg justere pga. vejret ...

Citeret

Oprindeligt indlæg af meinder

Smartass...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (03.08.2004, 19:37)

36

tirsdag, 3. august 2004, 19:42

Min er steget 1 grad :D

37

tirsdag, 3. august 2004, 19:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af meinder

Hehe... Du skulle lige blære dig hva? :P

38

tirsdag, 3. august 2004, 19:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gom
Hellm@an, der skal være en meter mellem dit luftudtag og en evt. væg bagved compen for at det fungerer optimalt. Og så skal luften kunne komme ud bag bordet. Samtidig kan for mange blæsere ved for højt tryk let skabe undertryk så der kommer "lommer" uden luft så der bare bliver møgvarmt. Tror du skal sørge seriøst for at der er nok steder luften kan komme ind i kabinettet. Tag evt. alle de overskydende metalplader der hvor der ikke sidder PCI-kort bag på kabinettet af, og skift generelt alle dine blæsere ud med tempstyrede papstblæsere fra studiedata eller noise control selv via http://www.webconsult.dk . Så blæser de kun det der er behov for så der ikke kommer lommer

Hmmm... Det vil jeg da kigge lidt nærmere på... Tak for tipsene... Bare underligt at sådan som det står nu kørte den med ca. 24-29grader idle for 3 uger siden... :rolleyes:

39

tirsdag, 3. august 2004, 20:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af Hellm@n

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gom
Hellm@an, der skal være en meter mellem dit luftudtag og en evt. væg bagved compen for at det fungerer optimalt. Og så skal luften kunne komme ud bag bordet. Samtidig kan for mange blæsere ved for højt tryk let skabe undertryk så der kommer "lommer" uden luft så der bare bliver møgvarmt. Tror du skal sørge seriøst for at der er nok steder luften kan komme ind i kabinettet. Tag evt. alle de overskydende metalplader der hvor der ikke sidder PCI-kort bag på kabinettet af, og skift generelt alle dine blæsere ud med tempstyrede papstblæsere fra studiedata eller noise control selv via http://www.webconsult.dk . Så blæser de kun det der er behov for så der ikke kommer lommer

Hmmm... Det vil jeg da kigge lidt nærmere på... Tak for tipsene... Bare underligt at sådan som det står nu kørte den med ca. 24-29grader idle for 3 uger siden... :rolleyes:

Står den i solen eller?

40

tirsdag, 3. august 2004, 21:14

Nej... Ikke på det tidspunkt jeg målte... ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.