Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 3. august 2004, 13:04

Hey... Min computer er pissevarm... Lige nu er CPUen 56grader idle og kabinettet er 51grader... Burde dette være normalt selvom der godt nok er lidt varmere i luften... Mine RAM er så varme man kan riste pølser (eller fingre) på dem... ;(

Computeren er kølet således:

PSU: 2stk 80mm blæsere

CPU: 1stk Zalman CNPS7000A-ALCU 92mm

Kabinet: 2stk 80mm papst i bagsiden og 2stk 80mm papst i toppen

Derudover er mit GFX af den slags med MSI køleløsningen og alligevel ligger det på 59grader idle...

Det skal lige siges at jeg ikke har OC'et noget som helst... Er det så normalt med den varme? ved en stuetemp. på 27grader...

2

tirsdag, 3. august 2004, 13:06

Synes nu godt nok det lyder varmt...

Er køleprofilen på din CPU køler fuld af støv?
For så kan den jo ikke køle ordentligt..

Og dine kabinet blæsere... Hvad vej blæser de?

De to i siden skal nok blæse ind ad... Og dem for oven ud ad..

3

tirsdag, 3. august 2004, 13:09

Citeret

Oprindeligt indlæg af Hellm@n
Hey... Min computer er pissevarm... Lige nu er CPUen 56grader idle og kabinettet er 51grader... Burde dette være normalt selvom der godt nok er lidt varmere i luften... Mine RAM er så varme man kan riste pølser (eller fingre) på dem... ;(

Avvvv... Det er sgu varmt ... :boxed: ...

Har selv ingen problemer med "sommerheden". Tror min temp er steget 1-2 grader i forhold før hedebølgen eller ligende.

Men at din CPU-Idle kan være 56 grader når din CPU ikke engang er clocket er sgu skummelt. Min 2,6@3,4 er selv 45 .... Under load. Men hvis din CASE-temp er 51, så forklarer det jo sagen .... Men hvordan kan den være 51 ???... Er der 40-45 grader i din lejlighed/hus eller hvad du nu har computeten stående i ?... :boxed: :boxed: :boxed:

4

tirsdag, 3. august 2004, 13:10

hvor varmt er der der hvor din com står?

5

tirsdag, 3. august 2004, 13:18

Der er 27-28 grader i min stue lige nu... og computeren står jo på gulvet, så der er der nok lidt koldere, der er selvfølgelig noget varmere over de 2 blæsere der blæser ud... Mine blæsere er sat sådan at dem der sidder bagi blæser ind og dem i toppen blæser ud... Jeg tror ikke at min cpu køler allerede er støvet til, da den kun er 3 uger gammel

6

tirsdag, 3. august 2004, 13:19

Citeret

Der er 27-28 grader i min stue lige nu... og computeren står jo på gulvet, så der er der nok lidt koldere, der er selvfølgelig noget varmere over de 2 blæsere der blæser ud... Mine blæsere er sat sådan at dem der sidder bagi blæser ind og dem i toppen blæser ud... Jeg tror ikke at min cpu køler allerede er støvet til, da den kun er 3 uger gammel

Så har du jo et SERIØST airflow-problem ... Eller også er dine temp-probes/temp-readings TOTALT fuc***... :boxed:

7

tirsdag, 3. august 2004, 13:22

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Citeret

Så har du jo et SERIØST airflow-problem ... Eller også er dine temp-probes/temp-readings TOTALT fuc***... :boxed:

Okay... Men det eneste der rigtigt er i vejen for airflowet er et par molex ledninger, kan det virkelig være det? og jeg tror ikke at mine probes fejler noget, da jeg har prøvet at pille en af RAM blokkene ud, og dem kunne man ikke holde i hånden uden at brænde sig... Det samme kan jeg sige for min CPU køler... :rolleyes:

8

tirsdag, 3. august 2004, 13:29

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Citeret

Okay... Men det eneste der rigtigt er i vejen for airflowet er et par molex ledninger, kan det virkelig være det? og jeg tror ikke at mine probes fejler noget, da jeg har prøvet at pille en af RAM blokkene ud, og dem kunne man ikke holde i hånden uden at brænde sig... Det samme kan jeg sige for min CPU køler... :rolleyes:

er det kun her i den her varme den bliver så varm ?

Asus A8N SLI Premium - AMD 64 San Diego 4000+ - 2x Geforce 7800GT
2x 1GB Gskill Extreme PC4000 - 2x 74GB Raptor - 300GB Maxtor DM10
Nikon D70 / D200 - Nikon 50 f/1,4 - nikon 18-70DX - Nikon AF-S 300mm 1:2,8 DII

9

Citeret

Hvis dine dele har været omgivet af 51 grader varm luft og derved at en temp der ligger på det samme / lidt over, så forstår jeg sgu godt du ikke kan have dine RAM i hånden uden at brænde dig. Er dog ikke kylling, men 5x grader varmt aluminium er sgu heller ikke noget jeg vil røre hvis jeg kan undgå det...

Har du tjekket din case-temp med et termometer af en eller anden art ? ... For at se hvor meget ved siden af den indbyggede måler "forkert".

Nej et par molex-ledninger burde nu ikke gøre det helt store, men hvis du har en casetemp der er op mod 25 grader højere end din stuetemp, så er den jo gal.

Hvordan blæser dine blæsere ? ... Dem bagerste blæser vel ud .... og ligeledes gør dem i toppen ? ... Ingen i front der suges ind ? ... Nu er det ikke sådan nogle såkaldte "9 db" Papst vel der dårligt kan få en lille fjer til at bevæge sig ??

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (03.08.2004, 13:30)

10

Problemet startede vel ikke for 3 uger siden, da du satte den nye køler på :roller: Tjek lige at den sidder ordenligt fast :cheers:

11

tirsdag, 3. august 2004, 13:37

Jeg har målt midt i kabinettet med den tempmåler der er tilsluttet mit display i fronten af comp. altså den er helt uafhængig af bundkortet og den viser 50 grader når siden er taget af, og MBM5 viser CPU:43 CASE:48 med siden af... Kabinetblæserne der er sat i er Papst 12db blæsere, de er sat sådan: 2 i toppen der blæser ud og 2 bagi der blæser ind og jeg har ingen i fronten da jeg ikke rigtig har kunne finde plads til dem...

Edit: Har også dobbelt, dobbelttjekket CPUkøleren, og den sidder da som den skal ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Hellm@n" (03.08.2004, 13:38)

12

tirsdag, 3. august 2004, 13:40

synes ikke det er den bedste idé at de blæserer som er bagi blæser ind... de tager nok bare den varme luft med ind som din psu lige har smidt ud...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Evilbone" (03.08.2004, 13:54)

13

tirsdag, 3. august 2004, 13:41

Citeret

Jeg har målt midt i kabinettet med den tempmåler der er tilsluttet mit display i fronten af comp. altså den er helt uafhængig af bundkortet og den viser 50 grader når siden er taget af, og MBM5 viser CPU:43 CASE:48 med siden af... Kabinetblæserne der er sat i er Papst 12db blæsere, de er sat sådan: 2 i toppen der blæser ud og 2 bagi der blæser ind og jeg har ingen i fronten da jeg ikke rigtig har kunne finde plads til dem...

Edit: Har også dobbelt, dobbelttjekket CPUkøleren, og den sidder da som den skal ;)

Så er dine blæsere jo nok bare ikke effektive nok ... ;) ..... For tempen passer jo så åbenbart ... Men er så bare for høj i forhold til hvad den snildt kunne være ... ;) ....

Nogle gode blæsere i fronten vil dog også være en god idé ... ;)

EDIT ... btw... Så det lige .... Men case-temp på 50 grader NÅR siden på kabinettet er taget af ?? ... Imens din stuetemp er ~27-28 grader ??.... 8o 8o

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (03.08.2004, 13:47)

14

tirsdag, 3. august 2004, 13:44

Hmmm okay... Hvad for nogle kabinetblæsere vil du så anbefale?

Tror jeg prøver at skille den helt af her senere for at se om der er noget at gøre, når jeg kommer hjem fra et møde jeg skal til, og så vender jeg frygteligt tilbage for at for at fortælle om det har hjulpet lidt...

Men tak for hjælpen allesammen da ;)

15

tirsdag, 3. august 2004, 13:56

Citeret

Hmmm okay... Hvad for nogle kabinetblæsere vil du så anbefale?

Tror jeg prøver at skille den helt af her senere for at se om der er noget at gøre, når jeg kommer hjem fra et møde jeg skal til, og så vender jeg frygteligt tilbage for at for at fortælle om det har hjulpet lidt...

Men tak for hjælpen allesammen da ;)

når du ikke har nogen side på kabinettet og det stadig bliver 50°.... tror jeg mere på at den temp måler ikke har det for godt...

16

tirsdag, 3. august 2004, 13:58

Citeret

Du har helt klart et airflow problem, hvis temp passer.

Prøv at vende blæserne bagi (puste ud), og sæt de to blæsere foroven ned foran i kabinettet.
Husk at de skal suge luft ind i kabinettet.

Prøv så at se hvad der sker.
Temp burde dog ikke være så høj uden kabinetsiden på?

BTW: Blæserne er også noget svage, de kan vel knapt nok blæse en tændstik ud?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "MJO" (03.08.2004, 13:59)

17

tirsdag, 3. august 2004, 14:25

JA FANDEME!!! min er 67 grader!!!

[IMG]http://tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=3514&sid=[/IMG]

18

tirsdag, 3. august 2004, 14:31

Min comp er også begyndt at overheate... Mit værelse ligger på øverste etage i vores hus, og det resulterer i en stor varmeudvikling... Jeg har clocked alt ned til normal hastighed og lige nu ligger min idle temp på 42,5c ca. Måske er det ikke det varmeste for en AMD, men når jeg er vant til en idle på 38c så synes jeg alligevel det er noget. Bare kald mig en whiner, men hvis compen udvikler meget mere varme, så bliver jeg stegt på mit værelse. Rumtemperaturen er næsten ulidelig efter et par timer :boxed:

CPU i5-6600
MB Asus H110M-Plus
GFX Asus GTX770
RAM Kingston HyperX Fury 16GB
SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
PSU EVGA GQ 750
Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

19

tirsdag, 3. august 2004, 14:50

Citeret

Oprindeligt indlæg af Grus
Min comp er også begyndt at overheate... Mit værelse ligger på øverste etage i vores hus, og det resulterer i en stor varmeudvikling... Jeg har clocked alt ned til normal hastighed og lige nu ligger min idle temp på 42,5c ca. Måske er det ikke det varmeste for en AMD, men når jeg er vant til en idle på 38c så synes jeg alligevel det er noget. Bare kald mig en whiner , men hvis compen udvikler meget mere varme, så bliver jeg stegt på mit værelse. Rumtemperaturen er næsten ulidelig efter et par timer :boxed:

Whiner!!! :))

-Har selv ikke det store problemer... Tror idle-tempen er steget en grad, hvilket jeg ikke har et problem med... Dog har jeg lagt mærke til at tempen stiger MEGET hurtigere under load, men stadig uden at max load-temp er steget...

20

tirsdag, 3. august 2004, 14:56

min 2.8 er også steget omkring 5-6 grader har dog taget siden af kabinettet da varmen fra psu var temmelig varm

Board : FIC 865pe Max
Cpu : P4 2.8Ghz Northwood HTT
Ram : 1* 256Mb Geil pc3200. 1*256Mb Pqi pc2700
Grafik : Point of view G4 ti4200
Skærm : Aoc

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.