Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 30. juli 2004, 14:51

Hej Alle sammen. har tidl. henvendt mig med dette problem og fået mange gode råd, men desværre ingen der kunne afhjælpe situationen. Historien er som følger:

Indkøbte et Asus geforce fx 5600 grafikkort, men hvergang jeg prøvede at køre en benchmark test (3Dmark03) gik den i sort og skærmen slukkede ca 3/4 henne i testen, men selve computeren kørte videre, dog uden at jeg kan restarte eller lignende, skal lukke for strømmen for at kunne genstarte.

Indkøbte derfor nyt motherboard (ecs kt600), ny cpu (amd athlon 2400+), nye ram (DDR PC3200), køler og idag en ny PSU (400W northQ ). Og den går stadig ned samme sted i 3Dmark03 og desuden div nye spildemoer (og rise of nation)(eneste tilbageværende hardware er floppydisc, cd-rom og harddisc, men det kan da ikke være det?). Derudover er min skærm en Philips 107T.

Flashede Bios så sent som igår.

Derfor PLS, hjælp mig ud af kvie, stryg mig over håret og forklar en lille nørd som mig hvad sulan der så kan være galt....

2

fredag, 30. juli 2004, 14:55

defekt grafikkort måske?

Conroe Q6600 @ 3.2ghz
Asus P5W64 PRO
XFX Geforce 8800GTX XXX / 24" Dell Ultrasharp 2407WFP
4Gb Corsair PC8500
Lian Li PC-7 Black / Seasonic 600watt S12 SLI

3

fredag, 30. juli 2004, 14:56

Har du ikke et andet GFX du kan knalde i?

Abit AA8XE, 3Ghz@4,2Ghz, Leadtek 6600GT Extreme, 2 X 512Mb Corsair XMS PC5400,
2 X WD 160Gb Raid Edition, OCZ Powerstream 520

4

fredag, 30. juli 2004, 14:56

Citeret

Oprindeligt indlæg af Richie
defekt grafikkort måske?

Ja, lyder sådan...
I hvert fald hvis kortet er prøvet i flere PC'er..

Så kunne det godt tyde på det..

5

fredag, 30. juli 2004, 14:57

Jeg gætter på, at det med stor sandsynlighed er grafikkortet, som ikke virker ordentligt.

Prøv et andet grafikkort i din maskine, og se hvordan 3D Mark nu kører.

6

fredag, 30. juli 2004, 15:18

Sorry, det glemte jeg at få med...Har fået testet det hos multimedia world (hvor jeg købte det)(for den ringe pris af 400.-). De frikendte det....

og btw: Er det godt at 3Dmark konstaterer at jeg ikke har pixel shader 2.0 og at den siger "none" under pixel processing....?

ps nu vi er ved de ting jeg ikke fik med i første omgang (DOH), så tror jeg ikke det er et varme problem....

7

fredag, 30. juli 2004, 15:21

Citeret

Oprindeligt indlæg af kir
Sorry, det glemte jeg at få med...Har fået testet det hos multimedia world (hvor jeg købte det)(for den ringe pris af 400.-). De frikendte det....

og btw: Er det godt at 3Dmark konstaterer at jeg ikke har pixel shader 2.0 og at den siger "none" under pixel processing....?

ps nu vi er ved de ting jeg ikke fik med i første omgang (DOH), så tror jeg ikke det er et varme problem....

Så er spørgsmålet jo så: Hvordan testede multimedie world det?

8

fredag, 30. juli 2004, 15:31

så glad jeg end er for dem efterhånden (har haft en lile diskussion pr mail), så kunne jeg forestille mig de duftede til det, gav det seks timer i en marinade af øl og honning og smed lortet i en webergrill for fuld knald i 60 minutter....

Men de påstod at have smidt det i en comp og benchmark'et det i 17 timer.....

9

fredag, 30. juli 2004, 15:34

Citeret

så glad jeg end er for dem efterhånden (har haft en lile diskussion pr mail), så kunne jeg forestille mig de duftede til det, gav det seks timer i en marinade af øl og honning og smed lortet i en webergrill for fuld knald i 60 minutter....

Men de påstod at have smidt det i en comp og benchmark'et det i 17 timer.....

ROFL :D :clap:

10

fredag, 30. juli 2004, 15:36

Så ville jeg hvis du kan tage ned til dem og se dem benchmarke det såfremt du kan altså.

Du kan ogås hvis du har en ven med en pc , putte det deri og se om den også gør det samme der.

For mig lyder der som de er nogle fupmagere, tror ikke på de har tested det overoveddet.

11

fredag, 30. juli 2004, 15:44

Så må jeg have min mor med, for det var godt nok nogle store drenge dernede... :O

Har prøvet det hos en anden, men hans comp viste sig at være mere vanartet (og gammel) end min...

Ellers må det blive forbrugerklagenævnet, der må udpege en tester...koster 150 kr at klage....Og man VED de er de små drenges ven!!!!!!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "kir" (30.07.2004, 15:45)

12

fredag, 30. juli 2004, 16:04

Ja. håber du får det lavet.

13

fredag, 30. juli 2004, 17:45

Hvis du bor tæt på køge på sjælland så stik ned til mig og så tester jeg det på min pc ;)

Btw. er det bare mig eller sux ECS ikke vildt meget??

Tech-nørd, Gamer - IT all the way!

14

fredag, 30. juli 2004, 17:51

Citeret

Oprindeligt indlæg af Garfield

JO!

Mit var pisse ustabilt indtil jeg opdatere BIOS'en. Men det et stadig væk ikke helt godt. Nogle gange når jeg tænder så skriver den at CMOS'en er blevet resettet og så skal jeg ind og sætte alle instillingerne igen. Det sker med 2-3 måneders mellemrum.

CPU - AMD Athlon 64 3000+
MBB - Foxconn NF4UK8AA
RAM - 2x512mb PC 3200
GFX - Inno3D GeForce 6600GT
HDD - 120 gb Maxtor + 400 gb Hitachi

Tweak.dk Tiny KeyCounter Team

15

fredag, 30. juli 2004, 23:03

Tak for tilbuddet, men det gør jeg ikke rigtigt...(frederiksberg).

Men hvis der er nogen der kan lave en online version af "Kaptajn Kaper", vil jeg være meget interesseret. Mit jubel kort kan formentlig køre det (har også kun kostet mig 2000.- + 2500 i ny hardware indtil videre) (uha, ironien hænger tykt...Næsten lige så tykt som de svar man får fra deres support afdeling, quote:
"Jeg ved ikke hvad problemet er.
Du kan indlevere kortet på vores værksted så vil det bliver testet indenfor 3-4 arbejdsdage.
Hvis der bliver konstateret fejl på kortet vil det blive ombyttet for dig.
Hvis der ikke bliver konstateret fejl på kortet skal du vide at du vil blive faktureret 400,- kr. pr. påbegyndt halve time."

16

fredag, 30. juli 2004, 23:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af HAM

Citeret

JO!

Mit var pisse ustabilt indtil jeg opdatere BIOS'en. Men det et stadig væk ikke helt godt. Nogle gange når jeg tænder så skriver den at CMOS'en er blevet resettet og så skal jeg ind og sætte alle instillingerne igen. Det sker med 2-3 måneders mellemrum.

Hvor fandt du BIOS opdateringen henne? Har ledt over alt og fandt til sidst noget der ihvertfald næsten passede, men intet der var specifikt til min (KT600 a rev 1.0)

17

lørdag, 31. juli 2004, 00:45

nøøj en geil overskrift! hehehe :P

var der nogle der sagde "Wacked er mystisk"?? :P

[IMG]http://tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=3514&sid=[/IMG]

18

lørdag, 31. juli 2004, 01:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af Wacked
nøøj en geil overskrift! hehehe :P

var der nogle der sagde "Wacked er mystisk"?? :P

Så er det vist hellere ikke værre...? :roller:

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

19

lørdag, 31. juli 2004, 11:29

Citeret

Citeret

Citeret

JO!

Hvor fandt du BIOS opdateringen henne? Har ledt over alt og fandt til sidst noget der ihvertfald næsten passede, men intet der var specifikt til min (KT600 a rev 1.0)

På deres hjemmeside. Ovre i siden skal du klikke på den type bundkort du har.

CPU - AMD Athlon 64 3000+
MBB - Foxconn NF4UK8AA
RAM - 2x512mb PC 3200
GFX - Inno3D GeForce 6600GT
HDD - 120 gb Maxtor + 400 gb Hitachi

Tweak.dk Tiny KeyCounter Team

20

lørdag, 31. juli 2004, 11:31

Citeret

Citeret

JO!

Nyt bios-batteri?! :P

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.