Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 21. juli 2004, 22:02

Sad lige og undrede mig over hvad "AMD Cool n`quiet" egentlig er for noget.. Ved det kan slås til i bios, der skal installeres en driver, og hvad mere? Kører det så af sig selv eller hvad? Skal CPU-køleren understøttes af det eller hvad? Har da ikke set nogle cpu-kølere der understøtter det.. :roller:

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

2

onsdag, 21. juli 2004, 22:14

Cool n' quiet er en funktion i en a64 som går ind og sætter hastigheden ned når cpu'en ikke laver noget... Dermed nedsættes varme udviklingen og cpu køleren behøves ikke at køre så stærkt hvilket resultere i mindre støj :)

Så vidt jeg ved skal det enables i din bios og en driver skal installeres. Har selv en a64 3200+, med MSI k8t bundkort og dertil et program, 'Corecenter', hvor jeg kan styre min cpu køler, i dette program kan jeg vælge funktionen Cool n' Quiet, ved ikke om du har noget ala det samme

3

onsdag, 21. juli 2004, 22:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af Astrocity
Sad lige og undrede mig over hvad "AMD Cool n`quiet" egentlig er for noget.. Ved det kan slås til i bios, der skal installeres en driver, og hvad mere? Kører det så af sig selv eller hvad? Skal CPU-køleren understøttes af det eller hvad? Har da ikke set nogle cpu-kølere der understøtter det.. :roller:

Har ikke sådan et "center" har kun Asus Probe, men det kan der jo ikke laves noget ved.. Men finder den selv ud af at cpu'en ikke laver noget, og derved skruer ned for cpu-kølerens hastighed?

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

4

onsdag, 21. juli 2004, 22:21

Yes, det er bare total smart ;)

5

onsdag, 21. juli 2004, 22:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af Michael_E
Yes, det er bare total smart ;)

Lyder sgu' fancy.. Må hellere få det slået til for at se om det hjælper! :P

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

6

torsdag, 22. juli 2004, 08:37

Jeg har hørt en del snak om at folk opdager at cool and quiet slår til i visse spil når man har spillet længe nok, og anbefaler faktisk folk som primært bruger deres PC til spil til at slå det fra..

7

torsdag, 22. juli 2004, 09:26

Citeret

Oprindeligt indlæg af Poteen
Jeg har hørt en del snak om at folk opdager at cool and quiet slår til i visse spil når man har spillet længe nok, og anbefaler faktisk folk som primært bruger deres PC til spil til at slå det fra..

Ok, det var så ikke så fancy.. Men har heller ikke "enabled" det i bios, har heller ikke installeret driveren, så det går nok! ;)

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

Seneste tests og artikler

0

Antec HCP-1000 Platinum

For ikke så længe siden præsen
Læs Mere

0

ASUS X99-A

Vi har efterhånden set på et p
Læs Mere

0

Logitech G19s Gaming Keyboard

De fleste kender Logitech som
Læs Mere

1

In Win D-Frame Mini

En ny dag, et nyt kabinet komm
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Så er der en stak Apple iPad Air 2 reviews online

Længe ventet er dne nye Apple
Læs Mere

0

Samsung releaser Samsung Galaxy S5 Plus

Samsung har lidt uset sneget e
Læs Mere

0

Lækket benchmarks af iPad Air 2 ser lovende ud

Nyeste skud fra Apple i deres
Læs Mere

0

En ny nådesløs helt i en brutal verden.

ASSASSIN’S CREED® UNITY
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.