21

tirsdag, 20. juli 2004, 19:15

ha ha hjemmefusk når det er bedst :))

Men spændende projekt og nice job :cheers:

22

tirsdag, 20. juli 2004, 21:15

Temmelig opfindsomt, må man sige.
Jeg viste lige dine pics til min kone og fik, med det samme, forbud mod at lave et tilsvarende projekt her.
Øv, har ellers et 325 liter akvarie og en 650 liter sort pvc kasse i overskud... :))

23

tirsdag, 20. juli 2004, 21:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af The Hans
Jeg viste lige dine pics til min kone og fik, med det samme, forbud mod at lave et tilsvarende projekt her.
Øv, har ellers et 325 liter akvarie og en 650 liter sort pvc kasse i overskud... :))

du vil ikke låne et 9000 ltr's badebassin ? .. *G* ..

Et ret vildt projekt... hvis jeg var dig hville jeg nok prøve at ligge 50 timer mere i projektet for at isolere osv osv bedre :)

Ville ikke fuske SÅ meget med min com .. :)

24

tirsdag, 20. juli 2004, 21:30

Citeret

Oprindeligt indlæg af DEEF
Hmm kun en RAM blok på et system der understøtter dual-channel? :rolleyes:

Men ellers ser det nice ud. :D
jeg har ingen penge pt (jeg skylder min far 5000 :( )

Your pony died because it wasn't pretty enough

25

tirsdag, 20. juli 2004, 21:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af Try-this

Citeret

Oprindeligt indlæg af DoDo

Citeret

Oprindeligt indlæg af Try-this
Spændende, har selv prøve det samme, hvor koldt er vandet? Har haft mit vand nede på -14ºC

Er meget imponeret over din cpu temp, er det load?
uden køleskab ligger vandet på 14 gr og med den på max helt nede på - 20-22

Hvor lang tid tager det at nå ned på -22ºC?

og hvor godt har du isoleret akvariet?
jeg har isoleret det men 7,5 mm flamingo og det havede jeg os på toppen engang (det fløj væk) og det tager ca 7 timer og blive så kod og der kommer mega meget kondens så det gider jeg ikke mere :rolleyes: min far har lånt mine pc 3200 ram (preformance) som køre meget bedere en dem jeg har i nu men jeg har da fået den op på 3,95ghz og der var kæleskab ikke tænt men jeg skal nok prøve og oc når jeg får mine ram tilbage

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "DoDo" (20.07.2004, 21:35)

26

tirsdag, 20. juli 2004, 21:37

Citeret

Oprindeligt indlæg af FlexQ

Citeret

Et ret vildt projekt... hvis jeg var dig hville jeg nok prøve at ligge 50 timer mere i projektet for at isolere osv osv bedre :)

jeg har et 10000 L basing men jeg har ikke nok isolering og det ville tage 800000 år og køle det ned slf ville det tage ligeså lang til og varme op meeen

27

tirsdag, 20. juli 2004, 21:41

Citeret

Citeret

jeg har tængt og støbe det ind i formskum (kun en ide) men jeg tror ikke det isolere så godt men det ville jeg nok prøve.... men sidste gang jeg rodede med formskum kom det på mine d-c sko til 1200 :chain: og på mine hænder selvom jeg havede hansker på... det tog 2 uger og få det hele af kroppen og skoene de er bare opgivet :camp:

28

onsdag, 21. juli 2004, 10:19

Citeret

Citeret

Citeret

jeg har tængt og støbe det ind i formskum (kun en ide) men jeg tror ikke det isolere så godt men det ville jeg nok prøve.... men sidste gang jeg rodede med formskum kom det på mine d-c sko til 1200 :chain: og på mine hænder selvom jeg havede hansker på... det tog 2 uger og få det hele af kroppen og skoene de er bare opgivet :camp:
LOL din skovl :D
Jo det er mindst lige så godt som flamingo, men lav en trækasse der er større og klods akvariet op så der lige langt omkring. Lav små huller til at sprøjte skum ind HUSK AT DET UDVIDER SIG. ;)

cpu : E6850 3.0ghz
mb: Asus p5k-e wifi
gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
ram: 2*2gb corsair extreme
psu: chill innovation 510w
mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
cod4 nick: #DD|RAZOR

29

lørdag, 24. juli 2004, 11:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af Johnny

Citeret

Citeret

Citeret

LOL din skovl :D
Jo det er mindst lige så godt som flamingo, men lav en trækasse der er større og klods akvariet op så der lige langt omkring. Lav små huller til at sprøjte skum ind HUSK AT DET UDVIDER SIG. ;)
jo det tror jeg jeg vil prøve men jeg er bange for at det smader akvariet er der nogle har inde der har prøvet sådan noget før (har ikke lige kunne svare har været på ferie)

30

lørdag, 24. juli 2004, 13:45

Du kan få noget skum der ikke udvider sig så meget, den type man bruger til at sætte døre og vinduer fast med.. bare spørg der hvor du køber det. Men nok en god ide at fylde akvariet op før du hælder skum i.
Spændende projekt :-)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "John H" (24.07.2004, 13:45)

31

søndag, 25. juli 2004, 00:42

Citeret

Oprindeligt indlæg af John H
Du kan få noget skum der ikke udvider sig så meget, den type man bruger til at sætte døre og vinduer fast med.. bare spørg der hvor du køber det. Men nok en god ide at fylde akvariet op før du hælder skum i.
Spændende projekt :-)
det tror jeg jeg vil kigge lidt på på mandag for jeg bor i en mega lille by der er ALLE butikker lukket søndag og ellers har de ikke åbne før 10 og alle har lukket 17:30 X(

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "DoDo" (25.07.2004, 00:43)

32

søndag, 25. juli 2004, 12:59

Lav lidt ad gangen, så længe det ikke er lukket helt inde plejer det ikke at ødelægge noget.

cpu : E6850 3.0ghz
mb: Asus p5k-e wifi
gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
ram: 2*2gb corsair extreme
psu: chill innovation 510w
mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
cod4 nick: #DD|RAZOR

33

søndag, 25. juli 2004, 20:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af Johnny
Lav lidt ad gangen, så længe det ikke er lukket helt inde plejer det ikke at ødelægge noget.
nemmelig det... mit cpu hovede gik i stykker igår og jeg vil gerne ha et mere af dine kan vi ikke lige snakke over msn add promp_3650@hotmail.com

34

torsdag, 21. oktober 2004, 20:35

Jeg kan ikke se rim på slangerne, hvad har du gjort for at undgå det? Det var mit største problem da jeg lavede et tilsvarende projekt, mængden af rim blev større med tiden og nogle gange kom der en lille dråbe som faldt ned på mit Gforce 3 TI 200 hvilket gjorde systemet ustabilt.

AMD Opteron Dual Core
10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

35

fredag, 22. oktober 2004, 01:53

den glæder vi os til at se til LAN :D :D :D

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

36

fredag, 22. oktober 2004, 18:50

Jeg spørger sikkert dumt, men hvorfor har du ikke bare sat et stort reservoir ind i køleskabet og trukket et par slanger ud gennem siden?

Så havde du fået isolering og pæn, stabil indpakning foræret. Det havde været lidt lettere at tage med til lanparty på en sækkevogn uden at være bange for et knust akvarium. Og du ville have haft et sted at holde colaen kold.

-

37

fredag, 22. oktober 2004, 19:43

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gnavpot
Jeg spørger sikkert dumt, men hvorfor har du ikke bare sat et stort reservoir ind i køleskabet og trukket et par slanger ud gennem siden?

Så havde du fået isolering og pæn, stabil indpakning foræret. Det havde været lidt lettere at tage med til lanparty på en sækkevogn uden at være bange for et knust akvarium. Og du ville have haft et sted at holde colaen kold.

Det undrede også mig, men vand overfører varme/kulde bedre end vand så han gør det nok for at få den laveste mulige temp..

Jeg brugte selv et kobber reservoir og så havde lavet huller i siden af fryseren da jeg lavede et lignende projekt.

AMD Opteron Dual Core
10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

38

fredag, 22. oktober 2004, 19:48

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dalingo
vand overfører varme/kulde bedre end vand

Det er måske endda lige så godt som vand?

Det er naturligvis rigtigt, at varmen fra reservoiret skal overføres til fordamperen gennem luften, hvis man stiller reservoiret ind i køleskabet, og det vil helt sikkert koste nogle grader. Men mon ikke det med lidt snilde er ret enkelt at få fordamperen så langt ud fra bagvæggen, at den kan nedsænkes i reservoiret?

-

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.