Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 20. marts 2003, 00:39

?( Hvilken stepping er det nu det er bedst ens AMD XP T-Bred har, skal nemlig ha købt mig en T-Bred men ville lige høre hvad der er bedst. ?(

P.O.L.I.T.I = Prostituerede Overvægtige Lorte Impotente Tudegrimme Idioter

2

torsdag, 20. marts 2003, 01:02

Hmm, svært at sige, men det lader til at AIUHB eller JIUHB ikke er helt tossede. Har selv en T-bred 1700+ JIUHB (tjek sig.) og den er da temmelig OC-villig, og jeg går ud fra det er det du efterspørger... :]
Jeg har dog ikke prøvet at gå højere end 2 GHz.

Anyway, jeg tror det vil være en god ide at tjekke nogle af de databaser, der findes omkring OCing af CPU-er - prøv f.eks. databasen hos www.oc-inside.de eller søg på google.

3

torsdag, 20. marts 2003, 01:06

Hov, var lige et smut forbi edbpriser.dk. Der har de netop en anmeldelse af XP1700+ "Super Stepping" - det kunne måske være interessant læsning.... :)

4

torsdag, 20. marts 2003, 01:14

Tak for dit svar Panther, eneste ulempe ved den CPU du snakker om er at det åbenbart er waterheads.dk der forhandler den, og dem har jeg ikke hørt for gode ting om. Men havde faktisk også selv tænkt på netop den CPU indtil jeg så hvem der var forhandler af den.

5

torsdag, 20. marts 2003, 01:19

Jeg købte min hos shg.dk - der plejer ikke at være nogen problemer... Det ka selvfølgelig være jeg bare har været heldig at få en JIUHB (super stepping?)...men på den anden side, får man en "dårlig stepping", så koster de jo ikke alverden - jeg slap 525,- inkl. fragt og havde den dagen efter. Og altså om den OC til 2,1 GHz eller 2,4 GHz er jeg sådan set ligeglad med - jeg har stadig fået væsentlig mere end jeg har betalt for, hvis man kan sige det sådan ;)

6

torsdag, 20. marts 2003, 01:47

De skal ikke bare være Super Stepping

Men det skal Være Super Extreme Stepping, der er lidt forskel :D

7

torsdag, 20. marts 2003, 02:18

Og hvordan fanden kan man vide om den er det ?(

8

torsdag, 20. marts 2003, 09:01

en super stepping er en jiucb stepping, mens en super xtreme er en jiuhb.... 2100+ spuer extreme er en aiuhb og er minimalt bedre.. Ved ikke helt om det kan betale sig at gå efter sådan en .

embedded systems enthusiast

9

torsdag, 20. marts 2003, 20:18

Citeret

Originally posted by EdgarBaba
en super stepping er en jiucb stepping, mens en super xtreme er en jiuhb.... 2100+ spuer extreme er en aiuhb og er minimalt bedre.. Ved ikke helt om det kan betale sig at gå efter sådan en .

:D Vil det sige, at jeg har fået en super extreme ? - det var da ikke så tosset :]

10

torsdag, 20. marts 2003, 20:25

http://www.bloodys.com/scripts/cpu.php

Athlon XP Processor
Core Barton
CPU Model 10
Performance Rating 2800+
Working frequency 2083 MHz
Package Type OPGA
Operating Voltage 1.65 V
Max Die Temperature 85° C
L1 Cache Size 128 KB
L2 Cache Size 512 KB
Multiplier 12.5x
FSB Frequency 333 MHz
Stepping Code AQUCA
Manufacture Year 2003
Manufacture Week 08
Production Batch E
Batch Production Number 0065

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
Nogle Speedlites | PocketWizards

11

torsdag, 20. marts 2003, 20:52

www.overclockers.com ---> cpu database... :)) den er god !

Lain-Li PC6089A
AMD Athlon 64 NC 3500+ @ 260x11 2860MHz
MSi Neo2
vdimm (3.5 Volt)
Corsair PC3200LL BH-5 2x256 MB
Connect3D X800Pro 550/550
Maxtor 200 GB S-ATA150
OCZ Powerstream 520 watt.

SuperPi 28 Sek. 2940 MHz

12

fredag, 21. marts 2003, 13:56

Citeret

Originally posted by Panther

Citeret

:D Vil det sige, at jeg har fået en super extreme ? - det var da ikke så tosset :]

det vil det sige ja. Men i virkeligheden er super og super xtreme stepping noget waterheads/pccooling har opfundet... Der er mange steppings, men det er ikke de navne de har i virkeligheden

13

fredag, 21. marts 2003, 15:43

Citeret

Citeret

Citeret

det vil det sige ja. Men i virkeligheden er super og super xtreme stepping noget waterheads/pccooling har opfundet... Der er mange steppings, men det er ikke de navne de har i virkeligheden

Ahh, nice - tak for svaret. Jeg er iøvrigt klar over, at betegnelserne bare er noget pop-smart salgs-gejl, men på den anden side siger de jo noget om OC-potentialet og er måske knap så forvirrende som JIUCB og JIUHB...
Anyway, jeg er bare glad for, at jeg har været heldig at få en JIUHB (Super Extreme stepping) for 460,-, mens de ta'r 6-700 kr. hos Waterheads... :D

14

fredag, 21. marts 2003, 16:12

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Ahh, nice - tak for svaret. Jeg er iøvrigt klar over, at betegnelserne bare er noget pop-smart salgs-gejl, men på den anden side siger de jo noget om OC-potentialet og er måske knap så forvirrende som JIUCB og JIUHB...
Anyway, jeg er bare glad for, at jeg har været heldig at få en JIUHB (Super Extreme stepping) for 460,-, mens de ta'r 6-700 kr. hos Waterheads... :D

ok skulle lige være sikker.. men du har været ret heldig.... det er fed med sådanne oplevelser.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.