1

mandag, 28. juni 2004, 16:08

Hej!

Jeg havde tænkt på måske at investeret i et Abit KV8 pro men nu høre jeg at der er en masse problemer med det bundkort.... feks. at PCI/AGP lås ikke virker og at den starter op med 9x multiplier....
Så jeg tænkte om der er nogen der ved om Abit har fixet disse problemer med at lave en ny rev. af bundkortet eller om man kan fixe det ved en Bios update eller ligende?? Eller skal jeg bare holde mig væk fra det her bundkort pga. alle de problemer??

Asus ROG Maximus III Formula
Intel I5 750 @ 4 GHz; Cooled by Prolimatech Megahalems
4 GB G.Skill DDR-1600
Sapphire ATI Radeon HD 5850 @ 940/1215
Samsung F3 500 GB
Corsair HX-750w
Silverstone Raven RV02
LG 24" 1920x1200
etc...

2

mandag, 28. juni 2004, 16:22

Mener der er en beta bios der fixer det med multiplier x9 - Søg på google.dk.

AGP/PCI siges ikke at virke, men har ikke selv prøvet det.

Who am I?

3

mandag, 28. juni 2004, 16:26

Rigtigt Gomer, men det underlige er at en hardware-side (kan ikke huske hvilken) testede bundkortet og der virkede agp/pci låsen, men der er tilsyneladende ikke så mange andre der har fået det til at virker :crazyeyes:

HP Pavilion DV5-1214eo
Sony PlayStation3 40GB

4

mandag, 28. juni 2004, 16:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af K32A
Rigtigt Gomer, men det underlige er at en hardware-side (kan ikke huske hvilken) testede bundkortet og der virkede agp/pci låsen, men der er tilsyneladende ikke så mange andre der har fået det til at virker :crazyeyes:

mange virker, men en del virker ikke. de nyeste skulle virke.
På xtreme var der en tråd hvor der var en der havde pillet køleren af et. tror det var OPP eller JCviggen. under alle omstændigheder var det en K8T800 nonpro chip af udseende. de siger godt nok det skulle være pro, meeenn.. når nu låsene ikke virker :roller:

5

mandag, 28. juni 2004, 16:38

Citeret

Oprindeligt indlæg af SlackeR

Citeret

Oprindeligt indlæg af K32A

mange virker, men en del virker ikke. de nyeste skulle virke.
På xtreme var der en tråd hvor der var en der havde pillet køleren af et. tror det var OPP eller JCviggen. under alle omstændigheder var det en K8T800 nonpro chip af udseende. de siger godt nok det skulle være pro, meeenn.. når nu låsene ikke virker :roller:

Lyder lidt fusket... :roller:

HP Pavilion DV5-1214eo
Sony PlayStation3 40GB

6

mandag, 28. juni 2004, 17:29

SlackeR har du haft bundkortet? Jeg ville passe på med at sig, at mange bundkort har en fungerende PCI-lås.... :D

Vedr. Opp. opdagelse var det IKKE et Abit KV8pro men et Abit AV8. Forskellen er at førstnævnte er til socket 754 og sidstnævnte til socket 939.

Who am I?

7

mandag, 28. juni 2004, 19:00

Nogle af problemer vil nok værer løst når du køber det.

Jeg ved fra SHG at Abit netop har trukket deres KV8pro tilbage og vil erstatte dem med nogle nye.
Grunden til dette forklarede SHG ved at der var visse fejl der skulle rettes mht. oc.

8

mandag, 28. juni 2004, 19:08

Jamen det lyder jo godt... har netop tænkt mig at købe det hos SHG så jeg må håbe de snart får det på lager... der står 3-4 dages leveringstid :D

Asus ROG Maximus III Formula
Intel I5 750 @ 4 GHz; Cooled by Prolimatech Megahalems
4 GB G.Skill DDR-1600
Sapphire ATI Radeon HD 5850 @ 940/1215
Samsung F3 500 GB
Corsair HX-750w
Silverstone Raven RV02
LG 24" 1920x1200
etc...

9

mandag, 28. juni 2004, 19:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gomer Pyle
SlackeR har du haft bundkortet? Jeg ville passe på med at sig, at mange bundkort har en fungerende PCI-lås.... :D

Vedr. Opp. opdagelse var det IKKE et Abit KV8pro men et Abit AV8. Forskellen er at førstnævnte er til socket 754 og sidstnævnte til socket 939.

åh ja det er mig der er dum nu :))
grundlaget for de mange kort med fungerende lås var også charlies opsamlingstråd om AV8 nemlig. :roller:

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.