1

fredag, 14. marts 2003, 17:16

Er der nogen der ved om man kan få en USB DATASTICK der understøtter USB 2.0 fuldt ud ?

Den hurtigste jeg har kunne finde er "JetFlash" som har en skrivehastighed på 6,8 Mbit/s og læse på 9,3 Mbit/s. Det er jo stadig kun USB 1.1 og det er ikke hurtigt nok.

Det er jo ikke så fedt hvis det tager 20 min at fylde en 1 GB Stick op.... :]

2

fredag, 14. marts 2003, 17:23

Så vidt jeg ved, er der ingen memorysticks der kan udnytte USB 2.0's transferrate. Mener også at Jetflash (prc-data.dk) er nogle af de bedste, hvad angår hastighed, men jeg tror ikke de understøtter USB 2.0.

1GB Stick??? Hvad i alverden skal du bruge så stor en memorystick til? Prisen er da overvældende.

Tror bedre at det kan betale sig at købe en USB 2.0/Firewire HD. Til 3500kr kan man jo et jo drev med 20GB plads, hvilket jo giver lidt mere valuta for pengene. Men selvfølgelig, hvis man ikke gider slæbe rundt på sådan et bæst, er det jo ligemeget :)

3

fredag, 14. marts 2003, 17:28

Citeret

Originally posted by Torque_79
Så vidt jeg ved, er der ingen memorysticks der kan udnytte USB 2.0's transferrate. Mener også at Jetflash (prc-data.dk) er nogle af de bedste, hvad angår hastighed, men jeg tror ikke de understøtter USB 2.0.

1GB Stick??? Hvad i alverden skal du bruge så stor en memorystick til? Prisen er da overvældende.

Tror bedre at det kan betale sig at købe en USB 2.0/Firewire HD. Til 3500kr kan man jo et jo drev med 20GB plads, hvilket jo giver lidt mere valuta for pengene. Men selvfølgelig, hvis man ikke gider slæbe rundt på sådan et bæst, er det jo ligemeget :)

Mente også nok at man ikke kunne få en memorystick der kunne udnytte USB 2.0......

Havde nu heller ikke tænkt mig en 1 GB stick, men en 256 mb da den passer fint i størelsen til mine småfiler osv. Syntes stadig 5 min er for meget så jeg ville lige være sikker på at man ikke kunne få en der udnyttede USB 2.0 eller i det mindste ikke var så "langsom"....

Selvom JetFlash er realativt hurtige i forhold til andre memorysticks.

Det bliver nok sådan en jeg skal have alligevel så.

Den 64 mb Medion jeg har nu er også fin nok, men den er for lille . . . og ikke lige den hurtigste. Den læser/skriver kun med 900/600 kbit/s....

4

fredag, 14. marts 2003, 17:33

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

Mente også nok at man ikke kunne få en memorystick der kunne udnytte USB 2.0......

Havde nu heller ikke tænkt mig en 1 GB stick, men en 256 mb da den passer fint i størelsen til mine småfiler osv. Syntes stadig 5 min er for meget så jeg ville lige være sikker på at man ikke kunne få en der udnyttede USB 2.0 eller i det mindste ikke var så "langsom"....

Selvom JetFlash er realativt hurtige i forhold til andre memorysticks.

Det bliver nok sådan en jeg skal have alligevel så.

Den 64 mb Medion jeg har nu er også fin nok, men den er for lille . . . og ikke lige den hurtigste. Den læser/skriver kun med 900/600 kbit/s....

Okay, jeg skulle lige være sikker, hvad angår den 1GB stick. Det kunne jo godt være at du havde fået solstik, da det jo trods alt er godt vejr for tiden :D

Bruger selv en Zio usb kortlæser og et 256mb sdkort, til at få skolearbejdet med hjem. Det er herrefedt, at kunne få så meget data med sig omkring. Nej, det går ikke ligefrem sk**e hurtigt, men jeg synes ikke det betyder så meget, da det passer fint til mit behov.

5

fredag, 14. marts 2003, 17:41

Citeret

Okay, jeg skulle lige være sikker, hvad angår den 1GB stick. Det kunne jo godt være at du havde fået solstik, da det jo trods alt er godt vejr for tiden :D

Bruger selv en Zio usb kortlæser og et 256mb sdkort, til at få skolearbejdet med hjem. Det er herrefedt, at kunne få så meget data med sig omkring. Nej, det går ikke ligefrem sk**e hurtigt, men jeg synes ikke det betyder så meget, da det passer fint til mit behov.

Dig ikke noget stolstik selvom jeg dog arbejder udenfor hele dagen.

En JetFlash 256 mb vil nok kunne dække mit behov. :]

Ud over det så har jeg overvejet at købe et par nye harddiske om et par måneder og så bygge den ene af dem ind i et USB-KIT.

Det her er dem jeg har i tankerne da de er billige og tilsyneladen ikke så ringe. :]

Maxtor DiamondMax Plus 9 80GB Fluid
Cache: 8096KB
Seek: 9ms
Spin: 7200RPM
Interface: Ultra DMA/133 (IDE)

... Jeg er nemlig ved at løbe tør for harddiskplads.... IGEN. *G* :]

6

fredag, 14. marts 2003, 17:45

Lyder som en kanon idé, hvis man selv kan finde ud af den slags. Jeg gør nok bedst i at holde mig langt væk fra den slags, da det nok resultere i et mindre fyrværkeri :P

Forresten, jeg kan se at harddisken har en 8mb cache. Har det meget at sige? Jeg købte nemlig en 80gb Barracuda for nyligt, da jeg havde fyldt den andet op. Jeg kiggede nemlig også på et andet mærke (kan ikke huske hvilket, men med 8mb cache), men valgte istedet en Seagate (2mb cache) til billigere penge. Var det dumt?

7

fredag, 14. marts 2003, 17:53

Citeret

Lyder som en kanon idé, hvis man selv kan finde ud af den slags. Jeg gør nok bedst i at holde mig langt væk fra den slags, da det nok resultere i et mindre fyrværkeri :P

Forresten, jeg kan se at harddisken har en 8mb cache. Har det meget at sige? Jeg købte nemlig en 80gb Barracuda for nyligt, da jeg havde fyldt den andet op. Jeg kiggede nemlig også på et andet mærke (kan ikke huske hvilket, men med 8mb cache), men valgte istedet en Seagate (2mb cache) til billigere penge. Var det dumt?

2 mb cache er standard og fint nok, men jo mere, jo bedre. :] ... Men man skal jo også tænke over prisen.

Jeg har også selv en Seagate Barracuda IV 80 GB. :]

8

fredag, 14. marts 2003, 17:54

Citeret

... Det er forresten ikke svært.... Det er lige så let som at sætte en harddisk i computeren da man kan købe et USB-KIT til en IDE-harddisk... Så skal harddisken bare smides i. :]

9

fredag, 14. marts 2003, 18:02

Uhh... Fundet en bedre løsning ned at bygge en USB harddisk ud af en Maxtor 80 GB...

Maxtor har lavet en USB harddisk med 250 GB som kun koster 10,5 kr/pr GB.... Det bliver ca. 2600 kr...

Pris pr GB er det faktisk pænt billigt og så skader det jo ikke at det er USB så den kan tages med.

Desværre er den kun på 5400 RPM, men det skal lige undersøges hvad den kan yde... Det er jo ikke nok at den understøtter USB 2 hvis den ikke engang kan yde 10 % af en IDE-harddisk. *G*

Er der nogen der har set en test at Maxtor Personal Storage 5000XT - 250GB (1394/USB 2.0 Combo) ??

10

fredag, 14. marts 2003, 18:02

Citeret

Citeret

... Det er forresten ikke svært.... Det er lige så let som at sætte en harddisk i computeren da man kan købe et USB-KIT til en IDE-harddisk... Så skal harddisken bare smides i. :]

Det lyder jo næsten som noget jeg kan finde ud af :))

Er der en voldsom forskel på en HDD med 8mb cache og 2mb cache?

UPDATE: hehe, læste ikke lige trådene ordentligt igennem. For meget kaffe, tror jeg 8o

11

fredag, 14. marts 2003, 18:04

Citeret

Uhh... Fundet en bedre løsning ned at bygge en USB harddisk ud af en Maxtor 80 GB...

Maxtor har lavet en USB harddisk med 250 GB som kun koster 10,5 kr/pr GB.... Det bliver ca. 2600 kr...

Pris pr GB er det faktisk pænt billigt og så skader det jo ikke at det er USB så den kan tages med.

Desværre er den kun på 5400 RPM, men det skal lige undersøges hvad den kan yde... Det er jo ikke nok at den understøtter USB 2 hvis den ikke engang kan yde 10 % af en IDE-harddisk. *G*

Er der nogen der har set en test at Maxtor Personal Storage 5000XT - 250GB (1394/USB 2.0 Combo) ??

Ja, det lyder meget fornuftigt, da prisen pr GB for interne HDD'er ligger omkring de 10-12kr :)

Havde faktisk regnet med, at det var en del dyrere 8o

12

fredag, 14. marts 2003, 18:06

Citeret

Det lyder jo næsten som noget jeg kan finde ud af :))

Er der en voldsom forskel på en HDD med 8mb cache og 2mb cache?
[/QUOTE]

Ja, det kan du jo uden tvivl.

Næ, der er ikke den helt store forskel. Nogle gange er der enda ingen forskel eller negativ forskel. Det afhænger jo meget af hvem der har lavet harddisken.

Du kan se på IBM. De har lavet nogle af verdens førende IDE-harddiske, men de bruger "kun" 2 MB cache. Det beviser at det ikke nødvendigvis har noget med størelsen på cachen at gøre hvor god en harddisk er. :]

13

fredag, 14. marts 2003, 18:09

Citeret

Ja, det lyder meget fornuftigt, da prisen pr GB for interne HDD'er ligger omkring de 10-12kr :)

Havde faktisk regnet med, at det var en del dyrere 8o

Ja, det syntes jeg også. Da jeg både står og skal bruge mere plads og også godt kunne tænke mig at have en USB-HDD, så er den jo et godt bud...

Så skal jeg bare lige se om budgettet er til det når maj kommer, men den tid den glæde... eller sorg. *G*

Normalt er prisen pr GB også en lille del højere, men den model er rimelig billig. Nok fordi det er Maxtor´s største USB-HDD og fordi den kun kører med 5400 RPM... Det gør nok ydelsen en del mindre, men det gør den også en del mere lydløst. Den sidste del er jo en god ting... :]

Ydelsen behøver jo ikke at være enorm da jeg kun skal bruge den til lager & fil-transport. :]

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.