1

fredag, 25. juni 2004, 18:43

jeg har nu prøver disse programmer, og de gir´ mig følgene beskeder:

rage3d tweak : "GFX not surported"

Powerstrip: Ingen beskeder, men når det har kørt noget tid,cracker skærmen

Rivatuner: "GFX not surported"

Og nu har jeg prøvet Radlink(omega driver) og ATI tool. der skete følgene:

Radlink: kan ikke trykke "Apply" efter instilling af clock og mem. Virker ikke. Ingen fremgang i 3dmark

ATi Tools: clock og mem går op fint, men stadig ingen fremgang i 3dmark points.som om kortet ikke clocker, men det mærkelige er at når jeg VIRKELIG fyre om under core og mem (for meget)fryser kortet, som det jo gør ved for høj OC. Så hva F kan der være galt. er ved at blive sindsyg over at have sådan et kort, uden at kan clocke det.

Er der nogen der har flere forslag til hvad det kan skyldes ???

Conroe ES
INTEL XBX Rev 304
G.skill HZ PC8000 4-4-4-x
OCZ GameXtreme 700w
WD Raptor 74gb 16mb

2

fredag, 25. juni 2004, 18:46

Rivatuner burde virke..
Det er i hvert fald det de bruger i dette review:

http://www.digit-life.com/articles2/radeon/rx800-3.html

3

fredag, 25. juni 2004, 19:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af SIOUX
jeg har nu prøver disse programmer, og de gir´ mig følgene beskeder:

rage3d tweak : "GFX not surported"

Powerstrip: Ingen beskeder, men når det har kørt noget tid,cracker skærmen

Rivatuner: "GFX not surported"

Og nu har jeg prøvet Radlink(omega driver) og ATI tool. der skete følgene:

Radlink: kan ikke trykke "Apply" efter instilling af clock og mem. Virker ikke. Ingen fremgang i 3dmark

ATi Tools: clock og mem går op fint, men stadig ingen fremgang i 3dmark points.som om kortet ikke clocker, men det mærkelige er at når jeg VIRKELIG fyre om under core og mem (for meget)fryser kortet, som det jo gør ved for høj OC. Så hva F kan der være galt. er ved at blive sindsyg over at have sådan et kort, uden at kan clocke det.

Er der nogen der har flere forslag til hvad det kan skyldes ???

Tror ikke du skal klage over dit kort, de fleste ville gi en højre arm for det! 8o

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

4

fredag, 25. juni 2004, 19:38

Jeg kan sige, at både overclocking via Omega driverne og ATI Tool virker på X800Pro. Jeg har prøvet!

5

fredag, 25. juni 2004, 19:56

Hvilken CATALYST bruger du? Har du prøvet den der følger med på driver-cd?

Who am I?

6

fredag, 25. juni 2004, 21:18

Jeg klager ikke over mit kort, men det kunne jo være rart at se hva´ det kunne med fuld guf på.

Den driver der fuldte med cd har ingen OC tools !!! Jeg køre med Omega driver 2.5.51

Conroe ES
INTEL XBX Rev 304
G.skill HZ PC8000 4-4-4-x
OCZ GameXtreme 700w
WD Raptor 74gb 16mb

8

fredag, 25. juni 2004, 23:38

ATI-Tool virker ikke med Omega drivers, det står i FAQ'en til ATI-Tool.

9

lørdag, 26. juni 2004, 01:05

Citeret

Oprindeligt indlæg af Pede

Virker squ ellers fint her... -Bare se min signatur... Vil da mene det er et ganske pænt OC, når std hastighederne er Core; 500Mhz og Mem; 297 (DDR= 594Mhz)... Driverne jeg bruger er Omega 2.5.44... Og når jeg så OC'er ja så bruger jeg... ATI-Tool... For det er det eneste der holder... Og har aldrig haft nogen form for kompatibilitetsproblemer overhovedet...

Men det var måske kun X800-serien det gælder for?

10

lørdag, 26. juni 2004, 21:19

Citeret

Oprindeligt indlæg af Cedde

Citeret

Virker squ ellers fint her... -Bare se min signatur... Vil da mene det er et ganske pænt OC, når std hastighederne er Core; 500Mhz og Mem; 297 (DDR= 594Mhz)... Driverne jeg bruger er Omega 2.5.44... Og når jeg så OC'er ja så bruger jeg... ATI-Tool... For det er det eneste der holder... Og har aldrig haft nogen form for kompatibilitetsproblemer overhovedet...

Men det var måske kun X800-serien det gælder for?

My bad ! Jeg oversatte det forkert...

Pasted fra ATI Tool FAQ'en :

"I am using Omega Drivers (or other 3rd party drivers), and ATITool is not working. Why?
The first thing you should do is uninstall the Omega Drivers then install the official ATI Catalyst Drivers, if that doesn't help report here with your problems".

Hele FAQ tråden kan ses her.

11

søndag, 27. juni 2004, 06:46

Fandt den her tråd i ATI Tool's forum om en fyr, der har over-clocket sit X800 Pro - han siger, at man IKKE skal bruge Omega drivers sammen med ATI Tool til X800 : X800 Tråd

Desværre siger han ikke noget om *hvorfor* man ikke skal bruge Omega drivers...

12

søndag, 27. juni 2004, 09:49

Citeret

Fandt den her tråd i ATI Tool's forum om en fyr, der har over-clocket sit X800 Pro - han siger, at man IKKE skal bruge Omega drivers sammen med ATI Tool til X800 : X800 Tråd

Desværre siger han ikke noget om *hvorfor* man ikke skal bruge Omega drivers...

Det lyder ikke særligt heldigt... Men mon ikke det er noget som ham som laver Omega Driverne får rettet hurtigt op på? - Han plejer jo have pænt styr på sådan noget....

13

søndag, 27. juni 2004, 22:56

Jo, det ka' man nok godt regne med. Det er jo en ny generation GFX chip, så han skal vel lige sætte sig lidt ind i hvordan det arbejder.

Jeg har selv prøvet ATI Tool nu (bruger de nyeste Omega drivers).
Min chip kan køre stabilt ved 380 MHz, men jeg kører 370. Mine RAM ka' desværre ikke klare så meget - ca. 305 MHz hvilket kun er 35 MHz oc...vil få en kammi til at lave nogle kobber-profiler til rammene. Firmaet han arbejder i har også lavet nogle custom CPU-kølere til en tandlæge i Vedbæk (? - ka' sgu ikke lige huske byen, men det var noget i den retning...)

Anyways, ATI Tool ka' ikke lige klare selve over-clockningen, så der bruger jeg RadLinker, der er indbygget i Omega driverne.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.