mp3

1

onsdag, 12. marts 2003, 20:44

jeg har brændt en skive med mp3 så jeg kan høre den på min dvd men der er en mislyd en gang imellem det lyder som man slår to flasker sammen er der nogen der ved hvad det kan være ?

2

onsdag, 12. marts 2003, 20:48

Hejsa

Det kan være at du måske brander lidt for hurtig sæt farten lidt ned hvis det er en billig skive du bruger

PSU Corsair TX750W & ASUS P5QD Turbo
INTEL Core 2 Quad Q9550 & ZALMAN CNPS9900A LED
4 x 2 GB DDRII Corsair Dominator PC2-8500 C5
ASUS Geforce GTX 560 Ti 1024 MB
Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic & LG Blue-Ray DVD R/RW
400 GB Samsung 7200rpm SATA2 & 1000 GB Samsung 7200rpm SATA2

3

onsdag, 12. marts 2003, 20:50

Citeret

Originally posted by Brumbassen
Hejsa

Det kan være at du måske brander lidt for hurtig sæt farten lidt ned hvis det er en billig skive du bruger

Jeps. Det kan måske løse problemet. Dog findes der også en del brændere på markedet som har den fejl at de ikke altid kan lave en fejlfri musik-CD.

4

torsdag, 13. marts 2003, 12:58

nogle gange er det lidt nemmere hvis folk kommer med lidt specs... f.eks. i dit tilfælde hvilken brænder det er og om det er ligemeget hvilken brændbar skive du bruger og sådan ?!?

5

torsdag, 13. marts 2003, 13:02

Citeret

Originally posted by PLauGe
nogle gange er det lidt nemmere hvis folk kommer med lidt specs... f.eks. i dit tilfælde hvilken brænder det er og om det er ligemeget hvilken brændbar skive du bruger og sådan ?!?

Og måske også hvilket brænderprogram du bruger ? :)

6

torsdag, 13. marts 2003, 13:22

Citeret

Originally posted by bugkiller
jeg har brændt en skive med mp3 så jeg kan høre den på min dvd men der er en mislyd en gang imellem det lyder som man slår to flasker sammen er der nogen der ved hvad det kan være ?

Det du oplever er noget der hedder "jitter" - muligvis har din brænder så noget der så vidt jeg husker hedder "jitter-korrektion".

Det kan skyldes flere ting - f.eks. kan det være for dårlig CD-R kvalitet..... 8)

Du skriver ikke om det er samme nummer hver gang - men jeg går ud fra at du er sikker på at det ikke gik galt da du gemte nummeret som MP3-fil----

Lad os høre lidt om brænder mærke - speed - alder - hvilken mærke CD-R bruger du...... 8) :D

7

torsdag, 13. marts 2003, 14:35

jeg bruger platinum cr-r
og en billig brænder der hedder cyber drive og brænderprogram der bruger jeg nero jeg håber at i kan bruge det til noget

8

torsdag, 13. marts 2003, 14:55

Citeret

jeg bruger platinum cr-r
og en billig brænder der hedder cyber drive og brænderprogram der bruger jeg nero jeg håber at i kan bruge det til noget

Jeg er jo ikke stolt af det, men jeg kører også med Cyberdrive 32X. ;)

Yderligere bruger jeg også Nero og jeg har ikke oplevet de problemer du nævner.

9

torsdag, 13. marts 2003, 15:53

Citeret

jeg bruger platinum cr-r

Platinum fejler som regel ikke noget - men prøv at "låne" et andet mærke af en eller anden og så brænd nøjagtig det samme en gang mere - Har du opdateret Nero'en......????

Brænderen kender jeg ikke - meeeeeeeeeeeeeen hvis nu du har en kammerat med en brænder - så prøv at maile det/de numre - (ja ja - de fylder måske lidt) - som du har probs med til ham - og så lad ham brænde en af dine CD-R skiver - med samme nummer/numre som du har probs med - så kunne du måske også få udlukket eller bekræftet om det er brænderen....

Prøv evt at søge på google - søg på brændernavn/model og jitter - der kan jo være andre som har haft det samme probs.
Jeg havde det med en Samsung - indtil jeg fik sat et flueben i nero opsætningen under jitter-korrektion (kan ikke huske hvor/hvordan) - så forsvandt problemet........ 8) :D :]

10

torsdag, 13. marts 2003, 18:30

Hejsa

Eller hvis alt andet svigter så køb da en ny brander de er ikke så dyre mere !!!!!

og brug måske to kroner mere pr cd og køb nogle som TDK eller verbatim de køre og som en anden sage opdatere dit nero....

11

torsdag, 13. marts 2003, 20:25

Du skal prøve at sætte hastigheden ned !! det er i 90% af tilfældene der det går galt

cpu : E6850 3.0ghz
mb: Asus p5k-e wifi
gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
ram: 2*2gb corsair extreme
psu: chill innovation 510w
mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
cod4 nick: #DD|RAZOR

12

torsdag, 13. marts 2003, 20:27

Køb en ordenlig brænder og brug nogle ordenlige CD´ere så sker det ALDRIG. :]

13

torsdag, 13. marts 2003, 20:46

Citeret

Originally posted by GrillRotten
Hvis hastigheden er for høj er det ikke nødvendigvis rigtigt!!

cpu : E6850 3.0ghz
mb: Asus p5k-e wifi
gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
ram: 2*2gb corsair extreme
psu: chill innovation 510w
mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
cod4 nick: #DD|RAZOR

14

torsdag, 13. marts 2003, 22:11

Citeret

Den holder ikke helt - jeg brugte Kodak's de bedste og Samsung brænder som aldrig gjorde det efter jeg lige satte det lille flueben ved jitter-korrektion sååååååååå mindre end ny brænder/CD-R'er kan nogle gange gøre det....... 8)

15

torsdag, 13. marts 2003, 22:36

Benyt pre-gap fill og/eller brænd med 4* max... Og det med at hastigheden ikke betyder noget er lodret løgn...I en bilradio vil de eks vis heller ikke spille ordentligt når de ikke er brændt med 4*

Jeg HADER signaturer!

16

fredag, 14. marts 2003, 00:15

Citeret

Originally posted by WinterSilence
Benyt pre-gap fill og/eller brænd med 4* max... Og det med at hastigheden ikke betyder noget er lodret løgn...I en bilradio vil de eks vis heller ikke spille ordentligt når de ikke er brændt med 4*

Det er da i hvert fald en lodret løgn - jeg brændte 12X speed på min Samsung - og jeg har aldrig været ude for at mit bil anlæg ikke ville spille en brændt skive med MP3 eller en kopi af en almindelig musik CD - og det samme gælder for de bil anlæg jeg har haft "testet" skiverne i......... 8)

17

fredag, 14. marts 2003, 11:53

Hejsa

Jeg har en Pioneer radio i min bil som læser mp3
men når jeg laver en cd har jeg en cd som den ikke vil spille den hopper bare liså stille hend over alle 18 nummere og jeg kan ikke ændre i nummerne de er read only skriver bla. winamp3 men skidt jeg har brandt flere med 32 x speed uden problemer på tdk skiver bla. og de virker fint i bilen

data: mitsumi 32x12x40 med nero 5,5,10,7 FRA HARALDNYBORG :D :D

18

fredag, 14. marts 2003, 16:25

Citeret

Originally posted by Johnny

Citeret

Hvis hastigheden er for høj er det ikke nødvendigvis rigtigt!!

Hvis hastigheden er før "høj" så er brænderen for dårlig eller også er det medie man bruger for dårligt.

Hvis man har en ordenlig brænder og bruger ordenlige medier, så er der ingen problemer. :]

19

fredag, 14. marts 2003, 16:26

Citeret

Originally posted by WizZarD or NoT..??

Citeret

Originally posted by WinterSilence

Det er da i hvert fald en lodret løgn - jeg brændte 12X speed på min Samsung - og jeg har aldrig været ude for at mit bil anlæg ikke ville spille en brændt skive med MP3 eller en kopi af en almindelig musik CD - og det samme gælder for de bil anlæg jeg har haft "testet" skiverne i......... 8)

Nemlig.... Jeg har da også lavet masser med 44x som virker helt udemærket. :]

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.