Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 16. juni 2004, 12:07

Hot eller not? Overvejer at anskaffe mig kabinettet! Har læst div.tests af det, og det ser sgu nice ud!

Fordele/ulemper ved det, evt, kommentarer? ;)

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

2

onsdag, 16. juni 2004, 12:14

Jeg har selv et, og kan komme med følgende fordele og ulemper:

Fordele:
HDDs vender ud imod siden og giver mere plads.
Ultra let Alu kabinet.
2*120mm blæsere.. ingen støj, maximal airflow.
Ingen skarpe kanter.
Bæresele følger med.

Ulemper:
Front-lågen er af plast.
Den gennesigtige ting, der ligner noget fra et badeværelse nederst i fronten.

3

onsdag, 16. juni 2004, 12:20

Ok.. Har også kun læst godt om kabinettet! Det koster faktisk kun 730 på midtdata.dk - rimelig attraktiv pris efter min opfattelse! Tror næsten jeg bliver nødt til at bestille sådan et..

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

4

onsdag, 16. juni 2004, 13:19

Citeret

Oprindeligt indlæg af Astrocity
Ok.. Har også kun læst godt om kabinettet! Det koster faktisk kun 730 på midtdata.dk - rimelig attraktiv pris efter min opfattelse! Tror næsten jeg bliver nødt til at bestille sådan et..

Har overvejet at købe samme kabi... Synes det ser hvirkelig NICE ud!! Men jeg mener da at jeg har læst at man kan pille den der plastic låge af uden probs...!?

Hmmm.... Prisen ligger lige pt på 751 kr. på midtdata...

5

onsdag, 16. juni 2004, 13:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af Lhadrepsak

Citeret

Har overvejet at købe samme kabi... Synes det ser hvirkelig NICE ud!! Men jeg mener da at jeg har læst at man kan pille den der plastic låge af uden probs...!?

Hmmm.... Prisen ligger lige pt på 751 kr. på midtdata...

Nå, så 750 da.. Plastic låge? Hva taler du om? Selvfølgelig kan man tage den ene side af..

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

6

onsdag, 16. juni 2004, 13:46

Citeret

Jeg har det. Meget lækkert kabinet.

Af de ting jeg lige kan komme på er ... ( Er træt, så har sikkert glemt noget .. Men kigger lige forbi senere)

Fordele :
- Meget let (Alu, 4-4½ KG så vidt jeg husker).
- Meget nice med den indbyggede antivibrationsdæmpning til harddiskene.
- 2*120mm kabinet-blæsere istedet for små 80mm som ofte ellers er brugt desværre.

Ulemper :
- Fronten er lavet af plastic. Ikke noget der gør SÅ meget, men ville se meget bedre ud hvis det også var alu istedet for grå plastic.
- Understøtter ikke BTX, så det skal jo så udskiftes når vi engang går over til BTX-standarden.

7

onsdag, 16. juni 2004, 13:49

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Citeret

Jeg har det. Meget lækkert kabinet.

Af de ting jeg lige kan komme på er ... ( Er træt, så har sikkert glemt noget .. Men kigger lige forbi senere)

Fordele :
- Meget let (Alu, 4-4½ KG så vidt jeg husker).
- Meget nice med den indbyggede antivibrationsdæmpning til harddiskene.
- 2*120mm kabinet-blæsere istedet for små 80mm som ofte ellers er brugt desværre.

Ulemper :
- Fronten er lavet af plastic. Ikke noget der gør SÅ meget, men ville se meget bedre ud hvis det også var alu istedet for grå plastic.
- Understøtter ikke BTX, så det skal jo så udskiftes når vi engang går over til BTX-standarden.

Ang. BTX snakkede jeg for et par dage siden med en hos Føniks-Computer på Falkoner Alle.. Han mente at der ville gå 2-3 år før BTX var integreret! Til den tid er der sikkert kommet noget nyt og vildt! ;)

Men glæder mg til at få det imorgen! Er lige blevet bestilt fra midtdata.dk! :clap:

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

8

onsdag, 16. juni 2004, 13:55

Citeret

Ang. BTX snakkede jeg for et par dage siden med en hos Føniks-Computer på Falkoner Alle.. Han mente at der ville gå 2-3 år før BTX var integreret! Til den tid er der sikkert kommet noget nyt og vildt! ;)

Men glæder mg til at få det imorgen! Er lige blevet bestilt fra midtdata.dk! :clap:

Ja, der går et stykke tid før ATX ryger helt ud, men nok ikke 2-3 år ... Klart nok en forhandler ikke vil indrømme at hans nuværende varer bliver forældet inden for en overkommelig fremtid.

Men ja, regner ikke med at hoppe på første generation af de nye standarder som følger de nuværende for de nok ikke vil så optimale som jo ofte ses... Men vil tiden vise. Syntes dog bare lige jeg ville skrive det for der findes jo kabinetter som understøtter både ATX og BTX... og der er jo nogle der godt kan li at beholde det samme kabinet i en del år af gang ...

9

onsdag, 16. juni 2004, 13:58

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Citeret

Ja, der går et stykke tid før ATX ryger helt ud, men nok ikke 2-3 år ... Klart nok en forhandler ikke vil indrømme at hans nuværende varer bliver forældet inden for en overkommelig fremtid.

Men ja, regner ikke med at hoppe på første generation af de nye standarder som følger de nuværende for de nok ikke vil så optimale som jo ofte ses... Men vil tiden vise. Syntes dog bare lige jeg ville skrive det for der findes jo kabinetter som understøtter både ATX og BTX... og der er jo nogle der godt kan li at beholde det samme kabinet i en del år af gang ...

Helt sikkert! Men de kabinetter der understøtter BTX (det der Coolermaster Stacker?!) koster jo også en jydsk bondegård!

Er der en led-blæser der er med i pakken, eller bare en gennemsigtig?

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

læskedrik

Gæst

10

onsdag, 16. juni 2004, 14:09

Jeg har det kabinet, har kun positive ting at sige om det.. min temp faldt 10C og det ser jo fandens godt ud :)

11

onsdag, 16. juni 2004, 14:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af læskedrik
Jeg har det kabinet, har kun positive ting at sige om det.. min temp faldt 10C og det ser jo fandens godt ud :)

Ja det er jo ikke dårligt! ;)

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

12

onsdag, 16. juni 2004, 14:43

Citeret

Helt sikkert! Men de kabinetter der understøtter BTX (det der Coolermaster Stacker?!) koster jo også en jydsk bondegård!

Er der en led-blæser der er med i pakken, eller bare en gennemsigtig?

Ja, Stacker. Det koster ~1200, men er også et stort kabinet ... Som man måske ikke vil have da de ikke har brug for det.

Ja, den ene (den i fronten) er blå LED. Den anden (Den bagerste) er bare klar uden lys.

... Så der følger jo så begge blæsere med. ;)

13

onsdag, 16. juni 2004, 21:53

Mit valgt til kabi står imellem

Coolermaster Stacker
Antec P160
Antec SuperLanboy

Coolermaster stacker er dømt ude på grund af vægten på 14.5 kg. Mit nuværende vejer det samme.

SuperLanboy er lidt mindre end P160 - men det er sku et svært valg :)

Måske har jeg overset andre kabinetter, i alu med plads til 2*120 MM fans ? Maks 1.200 kr. (der skal jo også være råd til andet -GFX - A64 bundkort, nye ram stænger etc. ;)

Nyt AMD system - under konstruktion

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "OC Canterwood" (16.06.2004, 21:55)

14

torsdag, 17. juni 2004, 00:03

Citeret

Oprindeligt indlæg af OC Canterwood

Coolermaster Stacker
Antec P160
Antec SuperLanboy

Coolermaster stacker er dømt ude på grund af vægten på 14.5 kg. Mit nuværende vejer det samme.

Måske har jeg overset andre kabinetter, i alu med plads til 2*120 MM fans ? Maks 1.200 kr. (der skal jo også være råd til andet -GFX - A64 bundkort, nye ram stænger etc. ;)

Antec Sonata, jeg har det selv og kan kun varmt anbefale det. Kabinettet er mere eller mindre bygget op på samme måde som Lanboy-modellen, det er vist kun udseendet til forskel.

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

15

torsdag, 17. juni 2004, 00:06

Uhm.. uden at ville støde nogen, så syntes jeg at det ligner en kommode fra IKEA

16

torsdag, 17. juni 2004, 06:48

Citeret

Oprindeligt indlæg af Falsk
Uhm.. uden at ville støde nogen, så syntes jeg at det ligner en kommode fra IKEA

HeHe... Ja, smag har man jo ret til at have. Kunne nu godt tænke mig en lidt mere stilren front på SuperLanboy som fx, LianLi så bare med en låge (Kan godt li låger *G*). Men sådan skulle det jo ikke være. Købte det pga. indholdet og matrialerne. Der er det super-nice. Plastic-fronten må jeg så leve med. :))

btw... Ikea sutter generalt kogle IMO, men NOGLE gange har de et par nice ting. :))

17

torsdag, 17. juni 2004, 07:21

Citeret

Oprindeligt indlæg af OC Canterwood

Coolermaster Stacker
Antec P160
Antec SuperLanboy

Tag dog et Antec Super Lanboy! Super fedt kabinet! - Glæder mig til at få mit idag! ;)

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

18

torsdag, 17. juni 2004, 12:02

Så er det lige kommet ind af døren..
Har aldrig rørt/set så lækker finish på et kabinet!! :D

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

19

torsdag, 17. juni 2004, 14:08

Citeret

Så er det lige kommet ind af døren..
Har aldrig rørt/set så lækker finish på et kabinet!! :D

Ja, det er nice ikke ? 8)

Du vil elske harddisk-monteringen og dæmpningen. :D

20

torsdag, 17. juni 2004, 14:40

Virkelig virkelig godt køb!
Har ikke fået smidt mit nye grej i da mit bundkort først kommer i morgen.. :(

Glæder míg som et lille barn.. :crazyeyes:

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

Seneste tests og artikler

0

ASUS VG248 skærm

ASUS er en producent alle kend
Læs Mere

0

Wireless HDMI Extender WHDI

Her i den lumre sommerhede ska
Læs Mere

0

ASRock Fatal1ty H97 Performance

Denne gang tager jeg et kig på
Læs Mere

0

Arctic Accelero Xtreme IV VGA Cooler

Det er efterhånden ved at være
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Første trailer til Fifty Shades of Grey

Den første trailer til Fifty S
Læs Mere

0

WD skruer op for kapaciteten med ny 6TB harddisk

Western Digital udvider deres
Læs Mere

13

Vind gavekort til 2 biografbilletter og 2 gufbilletter

Vågn nu op og deltag i konkurr
Læs Mere

0

Første trailer og poster til Nightcrawler

Der er kommet første trailer o
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.