Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 10. marts 2003, 23:31

vi har projekt i skolen, og en ven og jeg har om hacking.
Så jeg ville lige spørge, om i kender nogle sider der fortæller om hacking??? Altså noget om f.eks. de største hackere gennem tidene og hvordan hacking fungere og sådan noget.

Mvh. Blueshift

2

mandag, 10. marts 2003, 23:32

Har selv skrevet et projekt om hacking en gang. men det var i 8. klasse så jeg har ingen links.. men prøv google..

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

3

mandag, 10. marts 2003, 23:35

Citeret

Originally posted by Blueshift
vi har projekt i skolen, og en ven og jeg har om hacking.
Så jeg ville lige spørge, om i kender nogle sider der fortæller om hacking??? Altså noget om f.eks. de største hackere gennem tidene og hvordan hacking fungere og sådan noget.

Mvh. Blueshift

Du kan jo starte med at læse lidt om Kevin Mitnick hvis du ikke kender ham. :]

4

mandag, 10. marts 2003, 23:36

har også haft projekt opgave om det emne.. mener jeg søgte på jubii ..

et godt råd er at skrive lidt om forskellige firewall og sådan..

skrive lidt generalt om sikkerhed og fejl i programmering og lidt om Kevin Mitnick eller hvad han nu hedder :)

prøv også eventuelt at skrive lidt om hvorfor nogle finder et udfordrende at hacke :)

5

mandag, 10. marts 2003, 23:48

[/QUOTE]

[/QUOTE]

Jo kender ham godt han er vist nok hvad mand kan kalde verdens farligste hacker. der var også en eller anden dansker der hed et eller andet med poulsen som lavede noget telefon hack. har du hørt om ham????

men er der ingen der har links eller noget lignende

6

mandag, 10. marts 2003, 23:51

Citeret

Jo kender ham godt han er vist nok hvad mand kan kalde verdens farligste hacker. der var også en eller anden dansker der hed et eller andet med poulsen som lavede noget telefon hack. har du hørt om ham????

Tja... Han er en af de kendte, men at sige at han er den "farligste" er nok lige at presse citronen en del.

Ja, vi har haft et par småting her i DK, men ikke noget specielt. Det meste har været rimelig simple ting. :]

7

mandag, 10. marts 2003, 23:57

Flemming Poulsen var sg rimlig dødbringende med en fodbold.. .. forkert tråd ? :D

Blueshift.. det er ren dovenskab hvis du vil bede andre søge på google.com og jubii.dk for at finde noget til jer.. jeg kan sagtens sige at IT og sikkerhed burde give jer lidt at gå i krig med :)

8

tirsdag, 11. marts 2003, 00:00

hmmm jaja da lidt doven er alle vel men okay jeg skal nok søge på google (selvom en test i usa viser at yahoo er bedre)

9

tirsdag, 11. marts 2003, 00:03

Hvaaaa Blueshift er du smadret i benene :D

Vi har tre sider oplysninger om hackning.

Det burde da fylde godt ;)

//Octek noget... :(
//512MB DDR PC 2100
//P4 2.0 NW
//Sapphire 9500pro @ 9700pro :D
//WD 80 GB
//Samsung 16x DVD
//Samsung 40x12x48

10

tirsdag, 11. marts 2003, 00:07

jojo men vi kan jo ikke nakke det hele fra k-bladet vi bliver jo osse nød til at havde noget info fra andre steder.

smadret i benene... selvfølgelig :P du spillede jo kun i 5 minutter.

11

tirsdag, 11. marts 2003, 00:08

(Host Host) ja ja, det var heller ikke det jeg mente.
Bare nogle enkelte udsnit ;)

Hey jeg er blevet Cool Newbie. Nu kan jeg sove lykkeligt :D

//512MB DDR PC 2100
//P4 2.0 NW
//WD 80 GB
//Samsung 16x DVD
//Samsung 40x12x48

12

tirsdag, 11. marts 2003, 00:12

Thams prøv at tjek dine pm's

13

tirsdag, 11. marts 2003, 00:13

(Mellem os to) Hvad fand... er det?

//512MB DDR PC 2100
//P4 2.0 NW
//WD 80 GB
//Samsung 16x DVD
//Samsung 40x12x48

14

tirsdag, 11. marts 2003, 00:15

private messages under din profil :D :D :D :D :D :D

15

tirsdag, 11. marts 2003, 00:18

ja fint

Hej med dig

//512MB DDR PC 2100
//P4 2.0 NW
//WD 80 GB
//Samsung 16x DVD
//Samsung 40x12x48

16

tirsdag, 11. marts 2003, 09:10

Citeret

[/QUOTE]

[/QUOTE]

Mitnick startede jo også med tlf-hacking. Faktisk var det meste af hans hacking 'Social engineering' ;)

Du kan jo kigge lidt på Mitnicks site :
DefensiveThinking

Jeg købte 2 af hans bøger 'Art of Deception' og 'Fugitive Game'. Ganske hyggelig læsning.

17

tirsdag, 11. marts 2003, 10:04

Du kan jo også altid skrive lidt om da han blev hacked, det var her for en måneds tid siden eller der omkring... der blev skrevet om det på tweak.dk.

"Det er ikke mig der er doven!
Det er alle andre der er meget aktive!"

18

tirsdag, 11. marts 2003, 10:52

I kan jo skrive om ham der fandt på at ringe gratis, ved at sende 1600 hz ( eller noget ) igennen røret...
( eller hvordan det hænger sammen, kan ikke helt huske det ) :P

Og så kan i teste det på jeres skoles ( min gamle skoles) telefon ;) men bibliotekaren Gamle gnavne sander bliver nok ikke så glad for jer så :D

19

tirsdag, 11. marts 2003, 11:57

det var 2600hz og var en bug i det gamle amerikanske telefon net... det kan i også skrive lidt om... det er verdensberømt og et af de bedste hacks i historien

embedded systems enthusiast

20

tirsdag, 11. marts 2003, 12:50

Han blev kaldt Captain Crunch ham med fløjten og grunden til det virkede var fordi det var den tone en møntboks sendte når man smed penge i den. Captain Crunch blev han kaldt fordi de fløjter han brugte kom i morgenmadspakken Captain Crunch. Find bogen Hackers - den er på dansk. Robert Tapan Morris er den største cracker gennem tiden. Få også læst lidt på begreberne. En hacker er IKKE en der bryder ind i systemer - det gør crackere. Da pressen i tidens løb har vandet begrebet ud totalt, snakke man i dag, om whitehats og blackhats mht. til hackere. Blackhats cracker systemer og Whitehats gør ikke...Eksempel vis er jeg selv hacker af definition, men jeg bryder ikke ind i fremmede systemer, jeg hacker shell-scripts og systemkonfigurationer sammen og arbejder med tunge Unix/Linux systemer :)

Jeg HADER signaturer!

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.