Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 12. juni 2004, 11:35

Jeg har lige downloadet Vcool. Før lå min idle temp på 46-47 grader. Efter jeg installerede Vcool (Som jeg er meget imponeret over!) "Køler" den Cpu'en ned til 35 grader! Hvordan fanden kan et program gøre det!?.

En anden ting: Der står i Joblisten at Vcool briger 100 % af Cpu'en, men det passer vel ikke

Dennis Hansen, dehan.dk

2

lørdag, 12. juni 2004, 11:37

How it works
The Athlon (or Duron) enters a lower power state only when its system bus is disconnected. However the (VIA-)Northbridge will only disconnect the bus if its "Bus Disconnect Enable" bit is set and the CPU is in STPGNT state.
VCool allows you to enable this bit so your CPU can relax when there's nothing to do.

Setting this bit might not be enough on some systems as the idle loop provided with the OS will not put the CPU into the STPGNT state recognized by the Northbridge.
For those cases VCool includes an internal idle loop that forces the CPU into the STPGNT mode required by the Northbridge to initiate a bus disconnect.

If you want to read more about how this works follow this link.

Note that the system monitor will report 100% utilization when the idle loop is active.
That's because it takes away all idle time from the OS idle loop and the OS calculates the utilization like:
Utilization = 100 % - %age of time spent in OS idle loop.

Also note that disconnecting the system bus to save power might interfere with "real-time" applications like TV or sound capturing - causing dropouts or other oddities.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.